گزینه‌های احتمالی برای تصدی استانداری

روز گذشته خبر استعفای استاندار کرمان بار دیگر رزم‌حسینی را به صدر اخبار آورد. او سال قبل هم در خرداد ماه استعفا داده بود که پس از کش و قوس های فراوان به نتیجه نرسید و به قول خودش با حمایت وزیر کشور با انگیزه‌تر از گذشته به کار خود ادامه داد.

استعفای ۹۷ رزم حسینی اما جدی‌تر به نظر می‌رسد . وی با استعفای خود اول معاونین و همراهانش در استانداری را شگفت‌زده کرد. رزم حسینی که برای جلسه‌های معمول راهی تهران شده بود با خبر استعفا از اتاق وزیر کشور خارج شد. استعفایی که این‌بار مشقی نیست و جدی‌تر ارزیابی می‌شود.

استاندار کرمان در اولین جلسه پس از استعفای خود با معاونین خود دلیل استعفا را مشکلات خانوادگی عنوان کرد. وی ضمن رد شابعاتی در مورد خستگی و فشارهای سیاسی گفت که فرار از مسئولیت و یا سایر گمانه زنی های مطرح شده نقشی در تصمیم گیری من برای کناره گیری نداشته است.

گزینه‌های هوایی فضای مجازی

پس از انتشار خبر استعفای رزم حسینی فضای مجازی در کرمان از گزینه‌های احتمالی برای نشستن بر کرسی استانداری پر شد. گزینه‌هایی که بیشتر از سوی سمپات‌های افراد راهی بازار داغ شابعه می‌شد. برخی بدنبال فضاسازی بودند و بعضی اقبال خود را در میان افکار عمومی رصد می‌کردند.

با نگاهی به نامزدهای مطرح شده می‌شد به راحتی متوجه شد که مثلا برخی از گزینه‌ها بازنشسته هستند و با توجه به تصویب قانون جدید مجلس امکان حضور آنها در سمت استاندار وجود ندارد.

در این میان حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر هم اقبال خود را به آزمون گذاشته بود. طرح اسم حسن‌پور اما دشواری هایی به همراه دارد.  مطابق ماده 94 آیین‌نامه داخلی هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است، مى‏‌تواند از مقام نمایندگى استعفاء دهد؛اما پذیرش استعفاء موکول به تصویب مجلس است. به نظر نمی رسد حسن پور در وضعیت کنونی دولت قصد داشته باشد خودش را وارد این پروسه نفس‌گیر بکند . هر چند که او نشان داده که مرد لابی‌های نشدنی است!

در کنار حسن‌پور اما دکتر فدایی معاون فعلی استاندار هم گزینه جدی برای در اختیار گرفتن سکان نمایندگی دولت در استان است. هم تجربه کافی دارد و هم سابقه طولانی در امور اجرایی استان را در پرونده دارد. گزینه‌ای که به نظر نمی‌رسد مخالفینی در میان اصولگرایان هم داشته باشد. چون کمتر سیاسی بوده و بیشتر او را مدیر علمی می‌شناسند.

روزهای آینده اما یقینا اوضاع روشن‌تر می‌شود. چه بسا بار دیگر علیرضا رزم‌حسینی از رفتن منصرف شود و یا اینکه دولت بنا بر رویه انتصاب استانداران در سایر استان‌ها یک غیربومی را راهی کرمان کند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18085
6 نظرات
  1. رضا می گوید

    حیف استانداربی نظیری بود.اسامی که ذکرشده هیچیک توانایی اوراندارند

  2. علی می گوید

    بهترین گزینه حال حاضر در استان کرمان آقای مهندس نصراللهی مدیرعامل برق منطقه ای کرمان هستند

  3. علی می گوید

    فقط مهندس نصراللهی مدیر عامل برق کرمان

  4. محمد می گوید

    بهترین گزینه برای کرمان فرشید گل زاده کرمانی جوان متخصص و پر انرژی

  5. علی می گوید

    من 15 ساله کارمند برق منطقه ای کرمان هستم اگر کل طبیب بودی سر خود دوا نمودی حالا خوبه مهندس نصرالهی توی اداره برق منطقه ای مونده کسی نیست توی برق منطقه ای ازش راضی باشه احتمالا کارمندای برق برای اینکه از دستش خلاص بشن آمدن اینجا پیشنهاد میدن ایشان بشه خدا رو شکر که در حدی نیست استاندار بشه.

  6. علی می گوید

    سلام آقای رزم حسینی یکی از بهترین کارامدترین مدیران اجرایی کشور بود که بعد از انقلاب استاندار کرمان بود او با دید دقیق به فرهنگ وهنر و تاریخ کرمان بازسازی اماکن تاریخی کرمان مثل بازار کاروانسراها باغ فتح اباد و بناهای دیگر را بازسازی کرد که باعث حفظ این بناها که نشانه تاریخ وتمدن ما ایرانیان است شد حیف که از این سمت استعفا داد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.