[ویژه] درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی


مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه امام خمینی

مراسم ترحیم و بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (رحمه‌الله‌علیه) از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمهالله‌علیه) و با حضور ایشان برگزار شد.

ادامه…


مراسم تشییع و تدفین آیت الله هاشمی رفسنجانی

مراسم تدفین آیت الله هاشمی رفسنجانی در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با حضور مردم و مسئولین برگزار شد.


گريه هاى جهانگيرى معاون رييس جمهور در كنار پيكر آيت الله
گريه هاى جهانگيرى معاون رييس جمهور در كنار پيكر آيت الله

photo 2017 01 09 12 32 45جزئیات جدید درباره علت درگذشت آیت‌الله هاشمی

محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در مورد کمک رسانی به آیت الله رفسنجانی گفته ایشان تیم پزشکی را مستمر کنار خود نپذیرفته بودند و فقط در سفرهای شهرستان می پذیرفتند.

ادامه…


بنا به تصمیم خانواده آیت‌الله هاشمی پیکر ایشان در حرم امام خمینی به خاک سپرده می شود.


هفته نامه پاسارگاد سیرجان | دوشنبه ۲۰ دی
هفته نامه پاسارگاد سیرجان | دوشنبه ۲۰ دی

حضور استاندار کرمان در جماران
حضور استاندار کرمان در جماران

احمد توکلی
احمد توکلی

دفاعيه اي براي هاشمي رفسنجاني

1. بنده به شخصه، انتقادات اساسی بسیاری به جناب اقای هاشمی دارم اما، انها را دلیل بستن چشمهایم بر روی توانمندیها و ویژگی های مثبت ایشان نمیدانم
عرصه سیاست، عرصه عشق و عاشقی و یا سیاه و سفید دیدن مطلق نیست، هیچ کس مصون از خطا نیست.
٢. اقای هاشمی را مردی دیده ام که عاطفه پدری را در حد اعلا دارد اما کمترین حساسیت غلط را در رابطه با فرزندانش دارد، گرچه مخالفانش، پدر خود را در اورده اند تا فرزندانش را نقطه ضعف او بدانند اما، عملکرد هاشمی در این رابطه، بینظیر بوده است فرق است بین عملکرد پدر- فرزندی و تصمیمات و عملکرد هاشمی.
ادامه…


روزنامه پیام ما | ۲۰ دی ۱۳۹۵
روزنامه پیام ما | ۲۰ دی ۱۳۹۵

نکیسا خدیشی
نکیسا خدیشی

یادداشت : مرگ چنین خواجه نه کاریست خرد

درباره هاشمی نوشتن دشوار است . خصوصا حالا که قرار است از مرگ او بنویسی. ضرب المثلی هست که می گوید «مرگ حق است.» اما باید اعتراف کنم باور مرگ «هاشمی» سخت است.
شاید کرمانی بودن «آیت الله» همیشه حس تعلق خاطری نسبت به وى برای امثال من داشته .دو ماه قبل به اتفاق دوستان روزنامه نگار از موزه ریاست جمهوری هاشمی در رفسنجان دیدن کردیم.روایتی بود تصویری از سلوک هاشمی . در هر کدام از قسمت ها می شد بالا و پایین های روزگار او را دید. فراز و نشیب ها و مجاهدت های او را خوب به یاد دارم. به یادآوردن آنها هم سن زیادی نمی خواهد. از تصویرش در لباس جنگ تا گریه های مکررش برابر دوربین . آخرین مورد آن هم بر مى گردد به آخرین پست اینستاگرامی او وقتی که در مورد امیرکبیر صحبت می کرد و می گریست.

ادامه…


82157652 70880211
علیرضا رزم حسینی

پیام تسلیت امام جمعه و استاندار به مناسبت ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی

آسمان انقلاب اسلامی ایران، امروز داغدار و سیاهپوش مردی از جنس استقامت و ولایت مداری است که دوران جوانی خود را در کنار فراگرفتن علوم دینی به مبارزات انقلابی پرداخت و یار و یاور امام خمینی (ره) بود و پس از آن نیز انقلابی گونه در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور در سنگرهای مختلف خدمت کرد.

ادامه…


محمدجواد ظریف
محمدجواد ظریف

تاکید ظریف بر نقش موثر آیت‌الله هاشمی در عبور کشور از تنگناهای صعب العبور

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
ارتحال ناگهانی و جانگداز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشمند بزرگ، عالم عالیقدر، مبارز نستوه و یار دیرین حضرت امام خمینی و رهبری معظم انقلاب که عمر پر برکت خود را در به ثمر نشاندن و بالندگی هرچه تمام تر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سپری کرد، مایه تاسف، تاثر و تالم عمیق اینجانب و کلیه همکارانم در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گردید.
ادامه…


علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی

مرد بزرگی چشم از این جهان فرو بست

مرد بزرگی چشم از این جهان فرو بست که در چهره او شصت سال مبارزه با استبداد و استعمار، تلاش خستگی ناپذیر برای استقرار نظام اسلامی، مجاهدتی کم نظیر برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، کوششی مداوم برای عمران و آبادی کشور و همتی مستمر برای سامان دادن به امور تقنینی هویدا بود.

ادامه…


حجه الاسلام حسن روحانی
حجه الاسلام حسن روحانی

رئیس‌جمهور: ایران به سوگ سردار شایسته خویش نشست

إنا لله وإنا إلیه راجعون
وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یشْری نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ
در ایام سوگ فاطمه معصومه(س) و شهادت مظلومانه امیر کبیر، ایران به سوگ سردار شایسته خویش نشست و قهرمان ملی مبارزه با استبداد و استعمار، سر بر آستان حق نهاد.

ادامه…


رهبر‌معظم‌انقلاب
رهبر‌معظم‌انقلاب

پیام رهبر معظم انقلاب

با دریغ و تأسف خبر درگذشت ناگهانی رفیق دیرین، و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی، و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را دریافت کردم. فقدان همرزم و همگامی که سابقه‌ی همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به پنجاه و نه سال تمام می‌رسد، سخت و جانکاه است. چه دشواریها و تنگناها که در این دهها سال بر ما گذشت و چه همفکریها و همدلیها که در برهه‌های زیادی ما را با یکدیگر در راهی مشترک به تلاش و تحمل و خطرپذیری کشانید. هوش وافر و صمیمیت کم‌نظیر او در آن سالها، تکیه‌گاه مطمئنی برای همه‌ی کسانی که با وی همکار بودند به ویژه برای اینجانب به شمار می‌آمد. اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌هائی از این دوران طولانی هرگز نتوانست پیوند رفاقتی را که سرآغاز آن در بین‌الحرمین کربلای معلّی بود به کلی بگسلد و وسوسه‌ی خناسانی که در سالهای اخیر با شدّت و جدیت در پی بهره‌برداری از این تفاوتهای نظری بودند، نتوانست در محبت شخصی عمیق او نسبت به این حقیر خلل وارد آورد.
او نمونه‌ی کم‌نظیری از نسل اوّل مبارزان ضد ستم‌شاهی و از رنج‌دیدگان این راه پرخطر و پرافتخار بود.
سال‌ها زندان و تحمل شکنجه‌های ساواک و مقاومت در برابر این همه و آنگاه مسئولیتهای خطیر در دفاع مقدس و ریاست مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و غیره، برگهای درخشان زندگی پر فراز و نشیب این مبارز قدیمی است.
با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی‌شناسم که تجربه‌ای مشترک و چنین درازمدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ‌ساز به یاد داشته باشم.
اکنون این مبارز کهنسال در محضر محاسبه‌ی الهی با پرونده‌ئی مشحون از تلاش و فعالیت گوناگون قرار دارد، و این سرنوشت همه‌ی ما مسئولان جمهوری اسلامی است.
غفران و رحمت و عفو الهی را برای وی از صمیم قلب تمنا میکنم و به همسر گرامی و فرزندان و برادران و دیگر بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم.
غفرالله لنا و له

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=8723
1 نظر
  1. محمد می گوید

    سردار سازندگی یاد تو همیشه در قلب مردم کرمان خواهد ماند
    روحت شاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.