به یاد آیت الله در کرمان

فاطمه نامجو- صبح روز شنبه 16 دی ماه مراسم یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، سید حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران و ط از نزدیکان آیت الله و محسن هاشمی فرزند بزرگ آیت‌الله و دیگر مسئولین استانی در محل برگزار شد، در این مراسم از کتاب «چیستی و چگونگی تربیت اندیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی» و تمبر کاغذی آیین ملی بزرگداشت شخصیت علمی و تربیتی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رونمایی شد و دوستدارانش از جمله حسین مرعشی و سید محمود دعایی با چشمانی گریان خاطره‌اش را زنده کردند.

به گفته حجت الاسلام سید محمود دعایی، آیت الله هاشمی در آخرین لحظات حیات خود نسبت به نهضت و دستاوردها و اداره نظام اسلامی بعد از خودشان حساس بودند و معتقد بودند اسلام نیاز به مروجان و روحانیون دارد، دعایی اظهار کرد: امام راحل در موقعیتی حساس دست آیت الله خامنه‌ای و آقای هاشمی را در دست یکدیگر نهادند و تاکید کردند از هم جدا نشوند و آیت‌الله هاشمی در عمل به توصیه امام تا آخرین لحظه زندگی خود کوتاهی نکرد، آقای هاشمی در تقویت بنیانی که امام راحل تاکید کرده بود، کوشید و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای را تثبیت کرد و اجازه نداد کلمه‌ای درمورد ایشان ایراد شود.

در ادامه، علیرضا رزم حسینی استاندار با اشاره به گذشته آیت الله هاشمی و عملکرد ایشان تصریح کرد: اولین خصوصیتی که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره فرمودند، هوش و ذکاوت آقای هاشمی است، توانمندی در سازماندهی و میدان داری دیگر ویژگی شخصیتی ایشان بود، همچنین صبر و شکیبایی این مرد بزرگ شاخصه دیگر ایشان بود که در طول تاریخ انقلاب و حتی بی مهری هایی که در دوره های اخیر به ایشان شد، شاهد بودیم و کمتر شخصیت تاریخی داریم که این همه مورد بی مهری قرار بگیرد اما پاسخی به آنها ندهد، شجاعت و جسارت ایشان در تصمیم گیری از دیگر ویژگی های آقای هاشمی بود و در هشت سال جنگ تحمیلی کارهای بزرگی انجام دادند و جسارت زیادی داشته و اهل مشورت بوده و از نظرات دیگران استفاده می کردند.

رزم حسینی با بیان اینکه در سال 92 ایشان بعد از سال به کرمان سفر کردند و مردم کرمان به خوبی قدرشناسی خود را نشان دادند، تصریح کرد: آیت الله هاشمی به شدت علاقمند به اعتدال بودند و می گفتند «اعتدال از ریشه عدل است و در استان با مروت، عدل و اعتدال حرکت کنید. می دانم گروه های سیاسی فعالی در استان وجود دارد و اگر می خواهید در استان کار کنید و به پیش بروید و از ظرفیت ها استفاده کنید، با اعتدال پیش بروید».

استاندار کرمان بیان کرد: آیت الله هاشمی تا آخرین روز زندگی، ابزار هیچ گروه سیاسی نشدند و متعلق به امام، رهبری و انقلاب بودند.
وی با اشاره به اینکه مرحوم هاشمی مدل توسعه روستایی و جوامع محلی را باور داشتند، افزود: ایشان عالمی ربانی و بصیر بود. بصیرت داشتند و به شدت به اصل ولایت فقیه و به ولی فقیه زمان معتقد بود و در جلسه ای که در کرمان حضور داشتند، فرمودند «اگر مجلس خبرگان رهبری مجددا قرار باشد رهبری را برای انقلاب انتخاب کند، آقای سیدعلی خامنه ای(مدظله العالی) است».
رزم حسینی گفت: مرحوم هاشمی ریشه فتنه را همان آقایی می دانستند که چهره واقعی او امروز برای عده ای روشن شده است.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه مرحوم هاشمی دغدغه زیادی نسبت به کرمان داشتند و همواره مدیران استان از ارشادات ایشان بهره مند بودند، تصریح کرد: باید دانشگاه ها افکار مرحوم هاشمی و دیدگاه رهبری درباره ایشان را بدانند و اجازه ندهند مسائلی درباره ایشان مطرح شود که واقعیت نداشته و ندارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15622
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.