از ویژگی‌های آیت‌الله‌جعفری صراحت در بیان و صداقت در گفتار بود

سردار حاج قاسم‌سلیمانی صبح امروز پنجم مردادماه در آیین پاسداشت نیم قرن خدمت آیت الله سیدیحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: کرمان مفتخر است بخش مهمی از روحانیت این استان پدران شهید، جانباز و ایثارگر است.
وی با تشکر از دست اندرکاران و میهمانان حاضر آیین پاسداشت آیت الله جعفری افزود: مهمترین درس اخلاقی این بزرگداشت این است که بانی این مراسم نماینده کنونی ولی فقیه در استان است و توجه به حضور و تعبد آیت الله جعفری در نماز جمعه و اقتدار نماینده ولی فقیه پیام اخلاقی بزرگی است.
سردارسلیمانی با تاکید بر اینکه این جلسات فقط تجلیل از یک فرد نیست، این جلسات تجلیل از اسلام، فرهنگ اسلام، قدرت و تاثیر اسلام در انسان سازی و تجلیل از روحانیت است بیان کرد: تاریخ اسلام و تشیع مملو از انسان های تاثیرگذار در روحانیت است که بعضا ناشناخته و غریب بودند و خداوند به برکت انقلاب اسلامی آن غربت ها و نسیان ها را نمایان کرده و به جامعه شناساند.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در کنار هزاران اسبابی که انقلاب اسلامی فراهم کرده، بعضا سبب های انسانی و اخلاقی عجیبی است و از ماموریت های امام بوده در کنار احیای انقلاب احیای دیگری انجام داده و یکی از این شخصیت ها مرحوم مدرس است و امام ایشان را احیاء کرد.
وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه جوانان به روحانیت و به ویژه روحانیت اسلام و تشیع عنوان کرد: در همه ادیان عموما روحانیت وجود دارد و از جایگاه و طبقه ویژه و عموما این طبقه از یکسری امتیازات مالی و طبقاتی ویژه ای برخوردار است.
سردار سلیمانی با بیان اینکه یکسری از این امتیازات موروثی است، افزود: در نظام آل سعود و آل شیخ این تقسیم بندی را می بینیم که باید مرجعیت در وهابیت به یک طایفه تعلق داشته باشد اما جایی که تمایز وجود ندارد و استقلال در آن وجود دارد، روحانیت شیعه است.
فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد:  تفاوت بسیار اساسی بین روحانیت تشیع و جاهای دیگر وجود دارد و نه تنها امتیاز طبقاتی در روحانیت شیعه وجود ندارد، بلکه روحانیت مبلغ الغای طبقاتی است الّا به فضائل.
وی با اشاره به مسئله سیستم تربیتی در حوزه های علمیه روحانیت اظهار کرد: اینکه طلبه استاد خود را انتخاب می کند و در کنار درس‌آموزی می تواند درس بدهد و در انتخاب استاد اصلح مختار است، علم است.
سردارسلیمانی افزود: در همه علوم غیر از علوم دینی، کسانی که علم را می آموزند آن را در جهت کار، پول و معیشت به کار می گیرند، اما در روحانیت به کارگیری علم در جهت معاش و پول امر مذمومی است نه یک امر مطلوب.
وی تصریح کرد: خصوصیات مهمی در روحانیت شیعه وجود دارد که موجب می شود شخصیت های برجسته و مهمی در آن تربیت شوند که امروز از یک نمونه آن تجلیل می کنیم و در این شهر نمونه های متعددی وجود دارد که از دنیا رفتند.
فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه با اشاره به سابقه آشنایی نزدیک 40 ساله با آیت الله جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: نماینده ولی فقیه شان برجسته، ممتاز و مهمی است که سه وظیفه مهم به عهده دارد و هرکدام می تواند در جایگاهی موجب سبب‌های مثبت و منفی شود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: یک مسئله، اشرافیت بر روحانیت است و اداره و کارپرازی روحانیت، اداره مساجد، تعیین مناطق نماز جمعه، مسئولیت در امور دینی و فرهنگی یک استان و … بوده که شان بسیار بزرگی است که نماینده ولی فقیه آن را احراز می کند و طبیعتا این جایگاه برتر و برجسته ای در هر استانی نسبت به دیگر جایگاه های مهمی که در انقلاب به وجود آمده است و این جایگاه می تواند یک انسان را از جایگاه طبیعی خارج و حقیقت آن را نمایان کند.
سردار سلیمانی تصریح کرد: در 40 سال گذشته پیوسته به دلیل اینکه نظام ما متفاوت از همه نظام های موجود در دنیا در استقلال، آزادی، در عدالت خواهی و استکبارستیزی است، دشمنان فراوانی دارد و در هر سال در این چهار دهه یک توطئه ایجاد کرده اند.
وی بیان کرد: تاثیر امام در ایجاد انقلاب مهم بود و تاثیر مقام معظم رهبری در طوفان هایی که بعضا سهمگین تر از دوره امام بوده و در عبور دادن انقلاب از این طوفان ها و ثبات و سامان دادن به چنددستگی هایی که وجود داشته، بر همگان نمایان است
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: هر انسانی با هر میزان برجستگی اگر فاقد یاران صاحب صلاحیت، با کفایت، فداکار و حکیم نباشد، کار او به سرانجام نمی رسد و حتی انبیاء و ائمه علیهم السلام نیز چنین بوده اند.
وی افزود: دلیل عدم توفیق، نبود انسان های آماده، ایثارگر و فدارکار است و انقلاب چه در زمان امام دیروز امام خمینی(ره) و چه در وضعیت امروز نیاز به این افراد دارد و انقلاب سنگ محک مهمی است برای اینکه پالایش اساسی در انسان ها به وجود بیاورد. لذا انقلاب پیوسته رویش و ریزش دارد و در دوره همه انبیاء و اولیاء ریزش و رویش های مهمی وجود داشته است.
سردارسلیمانی اظهار کرد: دارا بودن انسان های فهیم، حکیم و شجاع و مردم‌دار که تداعی اسلام، انقلاب و امام را در ذهن مردم بکند، اساس پیروزی ها و موفقیت های ما در طول 40 سال انقلاب بوده و مهم ترین آن روحانیت بوده است.
وی تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در استان نماد ولی فقیه است و بار مضاعف فوق العاده دیگری بر دوش او نهفته است که ضمن بحث شخصی و اثرگذاری خود، مسئولیت حفاظت و حراست از این شان را دارد.
فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: آن چیزی که باید شهادت بدهیم درباره آیت الله جعفری، این بُعد است که تداعی واقعی یک انسان انقلابی، متدین و در این شهر و بین روحانیت نزدیک ترین به امام و مقام معظم رهبری و شبیه ترین در تصمیم، ایستادگی، متابعت، تعبد و کنارگذاشتن حب و بغض ها، جانبداری از انقلاب و ایستادگی بر اصولی که ولی فقیه ترسیم می کند و ایشان به حق این جایگاه را به خوبی صیانت کردند.
وی با اشاره به سادگی و نداشتن حاشیه آیت الله جعفری عنوان کرد: صراحت در بیان، صاقت در گفتار از ویژگی های خاص ایشان بود. محور وحدت استان بود و مبنای ایشان خدمت به مردم و عدم برتری تحزب‌گرایی در امورات دولتی و کار بود و لذا از استانداران اصولگرا و اصلاح طلب دفاع و اشکالات هر کس را در جایگاه خودش بیان کردند.
سردارسلیمانی بیان کرد: بنده اطلاع دارم که آقای جعفری گاهی از اوقات برخی از رفاقت ها را فدای مصالح و ملاحظات انقلاب کرده اند و همواره مبنای کار ایشان خدمت به مردم به دور از حزب گرایی در امور دولتی بوده و از استاندار اصول گرا و اصلاح طلب به یک انداز حمایت کرد.
وی با اشاره به اینکه ما فتنه های مهمی پشت سر گذاشتیم، گفت: اول انقلاب فتنه های فرهنگی، جنگ داخلی، جنگ خارجی و … آیت الله جعفری در همه این فتنه ها از اصول خارج نشده و روی اصول ایستادگی کرده است.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: بار اصلی دفاع مقدس بر دوش مردم بود و این مردم بودند که فرزندان خود را اعزام می کردند، تا جبهه از نیروهای تازه نفس خالی نباشد و پشتیبانی مالی و اداری از جبهه توسط مردم مهم بود.
وی افزود: گاهی برای خرید موتور قایق برای عملیات ها دچار مشکل بودیم که از شهر کرمان نزدیک به 70 دستگاه موتور قایق خریداری و به جبهه اعزام شد و آیت الله جعفری اجازه نداد جبهه از نیروهای مردمی و روحانینون خالی شود.
سردارسلیمانی با اشاره به حضور فعال روحانیت در جبهه تصریح کرد: ما نمی توانیم از این افراد برجسته تقدیر کنیم جز اینکه خداوند در روز حساب جزا بدهد و درب خانه آیت الله جعفری با محبت پدرانه همیشه به روی دوستان و جوانان باز بود.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31072
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.