امام جمعه موقت کرمان: ۲۴ مهر نقطه عطفی در تاریخ کرمان است

حجت الاسلام مهدی عرب پور در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)‌ و امام سجاد (ع) گفته امام سجاد نسبت به قیام پدربزرگوارشان در کربلا نقش کلیدی داشتند.
امام جمعه موقت کرمان گفت که معاویه در زمان حکومتش مردم را از نظر علم، دانش و اخلاق عقب نگه داشت و مردم بی اخلاقی تربیت کرد و از این بی اخلاقی در جهت اهداف خود استفاده کرد.
عرب پور افزود که امام سجاد در بالابردن آگاهی مردم، اصلاح اخلاق آنها و گسترش نهضت کربلا نقش ارزنده ای داشتند. در شام تلاش کردند مردم متوجه شوند در کربلا چه اتفاقی افتاده است و چه کسانی به شهادت رسیدند.
وی با گرامیدشت ۲۴ مهر سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان بیان کرد که این روز به عنوان نقطه عطف در تاریخ کرمان تلقی می شود.
عرب پور گفت که عوامل مزدور رژیم پهلوی با حمله به مسجد کرمان مردم را به خاک و خون کشیدند و شهیدان باقدرت جوپاری و یزدان شناس به شهادت رساندند و کتاب های قرآن را آتش زدند.

خداوند از انسانهای ظالم غافل نیست

حجت السلام عباس رمضانی پور در خطبه های نمازجمعه این هفته رفسنجان ایام محرم الحرام را تسلیت گفت و ادامه داد که خداوند از انسانهای ظالم غافل نیست.

امام جمعه رفسنجان افزود که امام علی (ع) می فرمایند «اگر خداوند ظالم را مهلت دهد، اینگونه نیست که نخواهد به ظلم او رسیدگی کند، هرگز مجازات او از بین نمی رود او بر سر راه کین ستمگران خواهد بود و خداوند هر زمان بخواهد گلوی ستمگران را فشار می دهد.»
وی بیان داشت که صدام صداها هزار انسان را به کشتن داد و هزاران دلار به کشور خود و کشور ما خسارت وارد کرد در دنیا محاکمه شد در آخرت هم به عقوبت می رسد.
رمضانی پور در بخش دیگی از خطبه ها به برگزاری باشکوه مراسم عزاداری امام حسین اشاره و از همه کسانی که تلاش کردند تشکر کرد.

حق شهدا بر گردن مسئولان سنگین تر است

حجت السلام رضا کرمی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته جیرفت ایام شهادت امام حسین (ع) را تسلیت گفت و افزود که محاصره اقتصادی و نظامی امام حسین را از هدف باز نداشت.
امام جمعه جیرفت افزود که دشمنان صلاح ما را نمی خواهند و دنبال ضربه زدن هستند. یکی از درسهای قیام عاشورا اجابت بود باید دید به چه دعوت می شویم اگر به صلاح جامعه بود اجابت کنیم.
کرمی پور ادامه داد که اسرای کربلا پیام عاشورا را به خوبی منتقل کردند و از برپایی مراسم روضه و عزا برای زنده نگه داشتن نام و واقعه کربلا استفاده کردند.
وی بیان داشت که ما هم باید شهدای انقلاب که در راه دین شهید شدند پیام و راهشان را به نسل بعد منتقل کنیم، شهدا به گردن ما حق دارند و این حق برگردن مسئولان سنگین تر است.

تولید کلید رونق اقتصادی

حجت السلام امین رضوانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته منوجان به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود که باید موانع تولید و صادرات برطرف شود.
امام جمعه منوجان افزود که تولید کلید رونق اقتصادی است، کشور ما ظرفیت های فراوانی برای تولید و رونق اقتصادی دارد که باید استفاده کنیم و صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم.
رضوانی به اتکای اقتصاد کشور به نفت اشاره کرد و ادامه داد که سالهاست بودجه کشور به فروش نفت وابسته است و این روش درستی نیست.
وی بیان داشت که دولت باید به وظایف خود در مساله صادرات و رفع مشکلات آن عمل کند.
امام جمعه منوجان به جنگ های خاورمیانه اشاره کرد و گفت که جنگنده های متجاوز عربستان مردم غیر نظامی یمن را بمب باران و صدها نفر را کشتند اما گروه های مدعی حقوق بشر در این فاجعه انسانی سکوت کردند.

استفاده از کالای استاندارد به تولید و اشتغال کمک می کند

حجت السلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های نماز جمعه این هفته ریگان به روز جهانی استاندارد اشاره کرد و گفت که استفاده از کالاهای استاندارد کمک به تولید و اشتغال است. وی افزود که استفاده از کالاهای استاندارد داخلی جلوی قاچاق را می گیرد.
امام جمعه ریگان در رابطه با ۲۴ مهر سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان گفته عوامل رژیم شاه به مردم حمله کردند و اقدام به آتش زدن درب های مسجد و کتابهای قرآن کردند و تعدادی از مردم را هم به شهادت رساندند.

حمایت از تروریست ها متوقف شود

حجت السلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته سیرجان ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع)‌ به جنایت های عربستان و حمایت آنها از تروریست ها اشاره کرد و گفت که گروه های تروریستی به دست مردم و ارتش سوریه و عراق در حال سقوط هستند.
امام جمعه سیرجان افزود که برای دفاع از حقوق بشر، حمایت از تروریستها باید متوقف شود تا مردم مظلوم سوریه و عراق بتوانند تروریست ها را نابود کنند و جهان از شر آنها خلاص شود.
حسینی ادامه داد که بمباران یمن توسط عربستان موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم بیگناه شد اما جامعه جهانی سکوت کرد و در کنار حاکمان عربستان ایستاد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4640
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.