امام جمعه کهنوج:‌ هجمه به قوه‌قضاییه توطئه دشمن است

حجت الاسلام مهدی عرب پور در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان گفته به مالکان ساختمان پلاسکو۳۰مرحله برای استحکام بنا اخطار داده شده بود اما توجه نکردند.
امام جمعه موقت کرمان گفت که وقتی دین ما دستور به استحکام امور داده چرا رعایت نمی کنیم و در این مسائل سهل انگاری می شود. کسانی که قانون را دور می زنند عاقبت خودشان دچار ضرر می شوند.
وی به خانواده جانباختگان حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تسلیت گفت و افزود که از آتش نشانان این حادثه تقدیر و تشکر را داریم. از روز گذشته که آتش سوزی آغاز شد تلاش زیادی برای نجات آسیب دیدگان و کمک رسانی انجام دادند. این تلاش ها همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام عرب‌پور جنایات و کشتار مردم را در یمن و بحرین به شدت محکوم کرد و افزود که عربستان سعودی در نسل کشی یمن پیش قدم شده و کشورهای غربی در مقابل این جنایات سکوت کرده اند. وی بیان کرد که امروز همین جنایات را در بحرین آغاز کردند. اطمینان داریم که این اقدامات ریشه غاصبان را خواهد سوزاند.
وی گفت که بارش برف و باران در استان امسال بسیار کم بوده و وظیفه ما دعا و نماز است و بخواهید تا از عنایت پروردگار باران رحمت ببارد.

خطیب جمعه کرمان خواست با برگزاری باشکوه جشن های دهه فجر ارتباط نسل انقلاب با نسل کنونی حفظ شود تا زحماتی که در انقلاب کشیده شده بر باد نرود. امام جمعه موقت کرمان بیان کرد که بهمن ماه یادآور حماسه های بزرگ ملت ایران است. وی ادامه داد که هفتم بهمن روحانیت در دانشگاه تهران تحصن کردند. از شهرهای دیگر هم به آنها پیوستند و با ورود امام در ۱۲ بهمن به کشور سرآغاز دهه مبارک فجر شد.

 قوه قضاییه به فسادهای مالی رسیدگی می کند به همین دلیل مورد هجمه واقع شده

حجت الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه های نمازجمعه این هفته کهنوج  گفته تهاجم فرهنگی از طریق جنگ نرم، ماهواره ها و فضای مجازی، نفوذ، ترور شخصیت ها و تحریم ها راهکارهای آمریکا برای مقابله با ایران است.
امام جمعه کهنوج افزود که ممنوعیت سفر برای برخی چهره های سیاسی، نظامی، اقتصادی و بازرگانی کشورمان به کشورهای دیگر و اختلاف افکنی میان مذاهب و قومیت ها از جمله حربه های دیگر آمریکا مقابل کشور ایران است. وی بر لزوم جلوگیری از نفوذ تاکید کرد.
وی  گفت که رهبری فرمودند رابطه ما با آمریکا بر سر دو تا موضوع جهانی یا منطقه ای نیست بلکه مسأله مرگ و زندگی و هست و نیست است.
حجت الاسلام افشارمنش به بد عهدی آمریکا در مسئله برجام اشاره کرد و گفت که این مساله در تاریخ ماندگار شد. اگر در مقابل آمریکا کوتاه بیاییم این کشور باز بهانه دیگری پیدا می کند.

وی هجمه‌ها علیه قوه قضائیه را توطئه دشمن خواند گفت که دلیل آن ورود و رسیدگی قوه قضائیه به فساد مالی است. همه باید از قوه قضائیه حمایت کنیم تا خدشه ای به این دستگاه مهم وارد نشود.
امام جمعه کهنوج ضمن تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکوی بیان کرد که این حادثه دلخراش را به خانواده های بازماندگان تسلیت می گوییم و از خداوند رحمان برای مجروحان حادثه شفا را خواستاریم.
وی به مصوبه مجلس شورای اسلامی و تاکید رئیس جمهوری نسبت به بخشیدگی جرایم و دیرکرد تسهیلات کشاورزی اشاره کرد و گفت با اینکه این قانون مصوب شده از سوی وزیر اقتصاد با ممانعت هایی رو به روست لذا امیدواریم با پیگیری مسئولان گامی برای کشاورزان این منطقه برداشته شود.

والدین برای ازدواج فرزندانشان سخت نگیرند تا جوانان ترغیب شوند

حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان گفته رهبری همیشه بر نترسیدن از دشمن تاکید دارند. امام جمعه رفسنجان گفت که ازدواج موجب نزول رحمت الهی می شود. والدین سخت نگیرند با مهریه کم فرزندان خود را به ازدواج ترغیب کنند. مهریه زیاد برای دختر ارزشی ایجاد نمی کند.

وی ادامه داد که موضوع ازدواج در شورای فرهنگ عمومی شهرستان از مهمترین مباحث است و برای کاهش طلاق در قالب شیرین سازی زندگی تلاش هایی صورت گرفته و ادامه دارد.

حجت الاسلام رمضانی پور افزود که در رفسنجان با برگزاری کلاس های مشاوره قبل و بعد از ازدواج و مهارت های زندگی طی ۲ سال گذشته آمار طلاق کاهش یافته است.
امام جمعه رفسنجان همچنین حادثه آتش سوزی مجتمع تجاری پلاسکو را ضایعه ای دردناک برای ملت برشمرد و بیان کرد شهادت جمعی از آتش نشانان که برای امدادگری در این حادثه رفته بودند را به ملت و خانواده هایشان تسلیت می گوییم.
حجت الاسلام رمضانی پور همچنین روز گمرک را به مسئولان و کارکنان این بخش تبریک گفت و افزود که خوب است اگر مسئولان در این حوزه اجازه ندهند کالاهایی که در داخل تولید می شوند وارد شود، تولیدات داخلی را ارزش دهید و اجازه ندهید کارخانه های ما ورشکسته شوند.
وی با اشاره به اینکه جوانان ما سرمایه انقلاب هستند گفت که باید برای خروج از رکود و بیکاری این جوانان تدابیری اندیشیده شود.

زحمات آتش نشان‌ها قابل تقدیر است

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های نماز جمعه این هفته ریگان گفته برگزاری جشن های دهه مبارک فجر نباید فقط جنگ شادی باشد باید یاد شهدا و امام(ره) را زنده نگه داریم. انقلاب اسلامی ایران در 30 و چند سال با تهدیدهای زیاد مواجه بوده و پس از این هم خواهد بود و مردم توانستند با راهنمایی‌های رهبر خود تهدیدات را به فرصتی مناسب تبدیل کنند.

امام جمعه ریگان به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو اشاره کرد و افزود که زحمات آتش نشانان فداکار قابل تقدیر است. به خانواده کسانی که جان خود را در این حادثه از دست دادند، تسلیت می گوییم. وی با اشاره به برجام گفت که رهبری فرمودند با قدرت های سلطه گر نمی شود با التماس حرف زد و باید با قدرت ایستادگی کنیم.
حجت الاسلام رنجبرماهانی ادامه داد رژیم آل خلیفه در اقدام غیر انسانی سه جوان بحرینی را اعدام کرد.
وی با بیان اینکه اعدام سه جوان بحرینی یک واکنش احتمالی بود گفت که رژیم می خواست مردم بحرین را در پی دستگیری رهبر شیعیان شیخ عیسی قاسم، محک بزند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=9180
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.