انتخابات هیات رئیسه شورای شهر کرمان برگزار شد | [مشرفی رئیس ماند]

دستور کار جلسه امروز شورای شهر کرمان انتخاب هئیت رئیسه شورا بود. فتح الله مویدی، حجت الاسلام محمد ربانی، علی اکبر مشرفی و کمال جوانمرد برای ریاست شورای شهر کاندیدا شدند.
پیش از رای گیری حجت السلام ربانی از بدقولی های برخی از نمایندگان شورا گلایه کرد و گفت: «سال اول در منزل من جلسه ای با حضور آقای مشرفی، مویدی و سیف الهی برگزار و قرار بر این شد که در این دوره هر سال یکی از ما رئیس شود. سال اول و دوم آقای مویدی و سال سوم هم آقای مشرفی رئیس شد. سال اول مانع تصمیم گیری برای شورا شدم. زمانی که به عنوان سخنگوی شورا پاسخ استاندار را دادم و به بعضی از اعضای شورا تذکر دادم از ریاست گذشتم، ریاست من برای بعضی از اعضا سخت است و از کاندیداتوری انصراف می‌دهم» . پس از انصراف حجت السلام ربانی, کمال جوانمرد هم از کاندیداتوری انصراف داد و آقایان مشرفی و مویدی دو کاندیدای نهایی ریاست شورای شهر باقی ماندند.

پس از رای گیری مشرفی با کسب هشت رای در مقابل هفت رای مویدی به ریاست شورای شهر انتخاب شد.

فتح الله مویدی تنها کاندیدای نایب رئیسی شورای شهر بود که با کسب ۱۲ رای از مجموع ۱۵ رای به عنوان نایب رئیس شورا انتخاب شد.

از سه رای باقیمانده ۲ رای سفید بود و یکی از اعضا هم به خانم لری رای داده بود.

حجت السلام ربانی و کمال جوانمرد کاندیدای سخنگوی شورای شهر شدند. ربانی پس از کاندیداتوری جوانمرد خواست به نفع او کنار رود, اما مشرفی گفت که بهتر است رای گیری انجام شود و در نهایت ربانی با ۸ رای به عنوان سخنگو انتخاب شد.

صدیقه زاهدی هم که تنها کاندیدای منشی شورا بود با ۱۵ رای به عنوان منشی انتخاب شد.

مشرفی ریس شورای شهر از گیلانی دیگر عضو شورا خواست که کاندیدای منشی شورا شود, اما گیلانی با رد این در خواست گفت «به اینکه در سال چهارم شورا هیچ سمتی ندارم افتخار می کنم». برای خزانه داری شورا هم آقای جعفری با ۱۱ رای در مقابل ۴ رای منصوری به سمت خزانه دار انتخاب شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3101
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.