انتخاب استان کرمان به‌عنوان پایلوت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کشور

به گزارش ایسنا محمدرضا پورابراهیمی امروز 16 تیرماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور معاون وزیر کشور با بیان اینکه پیشگیری هزینه کمتری دارد و در حوزه های مختلف اساس حرکت را پیشگیری تشکیل می دهد افزود: آسیب های اجتماعی امروز یکی از چالش های اصلی کشور است و اقداماتی که می تواند در دستور کار استان ها قرار بگیرد، با اقدامات متداول متفاوت است.
پوربراهیمی تصریح کرد: با کارهایی که در استان کرمان در راستای اقتصاد مقاومتی به ویژه در قلعه گنج اجرا شده، آمار جرائم و خشونت به صورت محسوس و بعضا تا یک دوم کاهش یافته است.
وی با اشاره به برگشت جمعیت بیان کرد: با آغاز فعالیت معین اقتصادی در بخش گلباف، تعدادی از مردم بومی این منطقه از کرمان برگشتند و باید بحث اشتغال مردم را در محل خودشان حل کنیم تا در این صورت آسیب های اجتماعی به حداقل ممکن برسد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه خوب استان کرمان در پیشگیری با محوریت اقتصاد مقاومتی، گفت: این تجربه می تواند در استان های دیگر اجرا شود.
وی افزود: مطالبه ما از ستاد وزارت کشور تعریف رابطه متقابل بین آسیب های اجتماعی و مسائل اقتصادی است که این را در استان کرمان دیده ایم و ظرفیت های بسیار خوبی که در معین های اقتصادی استان وجود دارد می تواند مسیر حرکت توسعه اقتصادی را فارغ از حضور دولت (که محدودیت منابع دولت برای همه ما مشخص است) رقم بزند و آسیب ها کاهش پیدا کند.
پورابراهیمی اظهار کرد: یکی از درخواست های ما از رییس جمهور افزایش اختیارات استانداران بود که بتوانند برای تمرکز در حوزه مسائل اقتصادی کار کنند و اگر این اجازه در استان کرمان به ما داده شود، می توانیم موضوعات مربوط به اشتغال جوانان، فقر و مسائل آسیب های اجتماعی را با توجه به توانمندی هایی که در داخل استان داریم به حداقل ممکن برسانیم.
وی با اشاره به فعالیت مجموعه های بزرگ صنعتی معدنی در استان کرمان بیان کرد: این فعالیت ها بخش های کوچکی از ظرفیت های معدنی ما و به اعتقاد بنده 15 درصد از کل پتانسیل استان است و بخش زیادی از معادن استان کرمان بهره برداری نشده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: حدود 100 هزار نفر از جمعیت شهر کرمان تحت پوشش 10 مجموعه تسهیلگری در اطراف شهر هستند و درخواست داریم این دفاتر توسعه و ارتقاء داده شود که اثرات خوبی خواهد داشت.
وی افزود: بین دستگاه ها هماهنگی وجود ندارد و باید تفاهمنامه مشخصی بین دستگاه ها روابط را تعریف کند تا با دفاتر تسهیلگری همکاری داشته باشند.
پورابراهیمی با تاکید بر اولویت بندی حوزه مسائل اجتماعی عنوان کرد: باید کودکان بازمانده از تحصیل، زنان سرپرست خانوار و … در اولویت قرار بگیرند و ما در مجلس از سیاست های وزارت کشور در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی حمایت می کنیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمادگی داریم استان کرمان را به عنوان پایلوت در حوزه مسائل مربوط به پیشگیری از آسیب های اجتماعی قرار بدهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29914
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.