تعطیلات پرحاشیه آقای استاندار| ماجرای سفر 20 روزه رزم‌حسینی به کانادا چه بود؟

ماجرا از سه روز پیش شروع شد. آنجا که صبا آذرپیک، روزنامه نگار اصلاح طلب در توییتر خود نوشت که

استاندار کرمان سه هفته ست رفته کانادا چرا؟ زن و بچه ساکن کانادا هستند! سوال:خود استاندار هم دو تابعیتی ست؟ آقای رییس جمهور، استاندار مورد حمایت قاسم سلیمانی،چرا دو تابعیتی درآمد؟ به کی اعتماد کنیم،پس!

در حالی که برای اولین بار است که سفر استاندار کرمان به کانادا در سطح کشور مطرح شده اما در کرمان سفر علیرضا رزم حسینی به کانادا چندان عجیب نیست.

اگرچه چندی پیش و در جریان زلزله‌های پشت سر هم هجدک و کوهبنان، محسن صالحی کرمانی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری به دلیل حضور در کانادا از سمت خود کنار رفت، اما رزم حسینی هم در طول سال‌های گذشته گاه و بیگاه برای سر زدن به خانواده به کانادا سفر کرده است اما از آنجایی که مدت زمان هیچکدام از این سفرها حتی به یک هفته هم نمی‌رسید، چندان سر و صدایی به پا نمی‌کرد، این بار اما سفر 20 روزه رزم حسینی به کانادا که از اواخر اسفند 96 آغاز و تا 17 فروردین 97 ادامه داشت، توجهات را به خود جلب کرد.

رزم حسینی دو تابعیتی است؟

اگرچه در سه روز گذشته بحث‌های زیادی در این باره شده اما پاسخ دو مقام مسوول به این سوال منفی بوده است. حجت الاسلام محمد محمودآبادی، مدیرکل حوزه استانداری کرمان اخیرا به «آفتاب یزد» گفته

شایعاتی که درباره دوتابعیتی بودن استاندار کرمان گفته می‌شود کاملا بی‌اساس است.

در همین حال به نوشته روزنامه آفتاب یزد، دو سال پیش هم رحمانی فضلی، وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دوتابعیتی بودن رزم حسینی، این موضوع را تکذیب کرده بود.

دلیل سفر از زبان مدیرکل حوزه استانداری کرمان

محمودآبادی همچنین درباره این سفر طولانی گفته که ریه رزم حسینی شیمیایی است و از سال گذشته برای درمانش از کانادا نوبت گرفته بود.

به گفته او این سفر «با هماهنگی وزارت کشور، معاون اول رییس جمهور و حتی شخص حسن روحانی» صورت گرفته و حتی همسر استاندار کرمان هم با او به کانادا نرفته.

این در حالی است که مدیرکل حوزه استانداری کرمان ساکن بودن دختر رزم حسینی در کانادا را تایید کرده و گفته «زندگی وی در کانادا به صورت مستقل است و ارتباطی با شخص استاندار ندارد.»

شهریور سال گذشته هم استاندار کرمان در گفت و گو با «ایرنا» درباره زندگی شخصی‌اش گفته بود که

 دختر و پسرم ازدواج کرده اند و من و همسرم در منزل تنها هستیم. دخترم بسیار با استعداد است و در رشته ریاضی تحصیل کرد و الان در یکی از دانشگاه های خارج کشور در حال گرفتن دکترای مخابرات و جزو نفرات برتر دانشگاه است.

استاندار پورشه سوار

ششم آذر 92 بود که خبر آمد علیرضا رزم حسینی قرار است استاندار کرمان شود. این در حالی بود که در آن زمان ابواقاسم سیف الهی، محمد جلال مآب و محمدعلی کریمی نام‌هایی بودند که به عنوان گزینه‌های اصلی استانداری کرمان مطرح شده بودند، با این حال رزم حسینی استاندار شد و با خودروی شخصی‌اش که پورشه بود، برای معارفه حضور پیدا کرد. همین امر باعث شد تا توجه بسیاری به فعالیت‌های اقتصادی رزم حسینی پیش از استاندار شدنش جلب شود.

بسیاری معرفی رزم حسینی به عنوان استاندار کرمان را به رابطه خوب او با سردار حاج قاسم سلیمانی مرتبط می‌دانند، همانطور که آیت الله جعفری، امام جمعه پیشین کرمان فروردین 93 در این زمینه گفته بود که

گزینه‌های مختلفی برای تصدی استانداری کرمان مطرح بود که روزی رییس مجمع نمایندگان استان (در آن زمان محمد مهدی زاهدی، نماینده اصولگرای کرمان در مجلس رییس مجمع نمایندگان بود) در تماسی تلفنی عنوان کرد با استمداد از حاج قاسم سلیمانی، وی رزم‌حسینی را به عنوان گزینه مناسب برای این مسوولیت معرفی کرده است.به لحاظ اینکه حاج قاسم سلیمانی این گزینه ارزنده را مطرح و معرفی کرد، جای تقدیر و تشکر دارد.

در این میان اگرچه سردار سلیمانی به طور مشخص در این باره اظهار نظر نکرده اما او 21 مرداد 94 در همایش دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران در برج میلاد تهران با گفتن اینکه «آقای رزم حسینی شهید زنده کشور به حساب می‌آید» حمایت خود را از او نشان داد.

رزم حسینی کیست؟

رزم حسینی متولد ۱۳۴۰ در کرمان و از رزمندگان دفاع مقدس و دارای سابقه خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. وی در مقطعی از دفاع مقدس قائم‌مقام قاسم سلیمانی، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بوده است.

جانباز شدن وی در عملیات خیبر و دریافت نشان فتح از دست رهبر انقلاب و حضور به عنوان یکی از بنیان‌گذاران بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس و ریاست این بنیاد در سال ۱۳۶۸ از جمله سوابق رزم‌حسینی در سپاه پاسداران است.

ریاست ستاد فرماندهی سپاه هفتم صاحب الزمان (عج) که لشکر ثارالله و سپاه استان کرمان را اداره کرده، آخرین مسوولیت رزم حسینی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

او پس از خروج از سپاه به فعالیت اقتصادی روی آورد. وی که مدرک کار‌شناسی علوم اقتصادی و بازرگانی خود را از دانشگاه شهید باهنر کرمان گرفته عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، مدیر عاملی و ریاست هیات مدیره مجتمع صنعتی کرمان و مدیر عاملی شرکت ماشین آلات راهسازی کرمان را تجربه کرده است.

مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان و جانبازان، ریاست هیأت مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژکاران دوهزار، مدیر عاملی شرکت ماشین آلات راهسازی کاترپیلار در ایران و نایب رییسی انجمن تولید کنندگان و وارد کنندگان ماشین آلات ساختمانی و معدنی کشور از دیگر سوابق اقتصادی استاندار کرمان است.

رزم حسینی پیش از اینکه استاندار کرمان شود به دلیل فعالیت‌های اقتصادی که داشت سفرهای زیادی به کانادا داشته و در طول دوران استانداری‌اش هم قید سفر به کانادا را نزده. با این حال آنطور که شنیده می‌شود اگرچه دختر او دو تابعیتی است اما وی دوتابعیتی نیست.

در این میان البته همچنان این خواسته از وزارت کشور وجود دارد تا در این زمینه شفاف‌سازی کند.

در همین حال منتقدان رزم حسینی معتقدند سفرهای گاه و بیگاه او به کانادا آن هم در زمانی که او استاندار استانی است که به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی شده و  مدعی است این مدل اقتصادی در کرمان اجرایی شده، یک پارادوکس به حساب می‌آید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17067
4 نظرات
  1. سیداحمدحقگوپورولی می گوید

    سلام ررم حسینی شریف ترین استاندار ادامه دهنده راه قله افتخار کرمان درتاریخ زرین کشور مسایل کشور کانادا مربوط به همه است منهم دخترم مقیم کانادا است ازنظرعاطفی مجبورم به خانه اش بروم خداوندایشان را در راه خدمتگزاری به کشور موفق بدارد سیداحمدحقگوپورازبخشداران دفاع مقدس دراستان کرمان

  2. مجری صدا و سیما می گوید

    بنده افتخار داشتم ببش از 12 نوبت مجری برنامه های افتتاحیه استانی و کشوری جنابشان بودم و عادت داشتم زمان پیشنهادی سخنرانی ایشان را 5دقیقه اعلام میکردم که با کمال احترام به جلسه حتی 1ثانیه هم بیشتر پشت تریبون سخنرانی نمیکردند که نشان از وقت شناسی این یادگار کریمان است.  

  3. jjjh می گوید

    پاچه خواران رزم حسینی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. هاشم می گوید

    با سلام اگر واقعا” پورشه سوار باشد نمی تواند درد مردم را احساس کند . انشا, الله که دروغ است. یاد شهید بزرگوار حاج اصغر حسینی محراب افتادم که می گفت اگر جنگ تمام شود یک لحظه درنگ نمی کنم و می روم خواربارفروشی پدرم شاگردی می کنم . یاد این سردار دلاور شهید سرافراز گرامی باد و روحش شادباد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.