مويدى عضو شوراى شهر كرمان : ميان [اختيارات شورا] در كرمان و تهران تبعيض وجود دارد

علی اکبر مشرفی که دو هفته پیش به عنوان رییس شورا انتخاب شده بود در مرحله اول خواستار ثابت ماندن اعضای کمیسیون­ها شد در مرحله بعدی با اشاره به این نکته که اگر اعضا خواستار تغییر هستند باید هفته آینده رای گیری شود.
این حرف رییس شورا واکنش­های متفاوتی را به همراه داشت؛ “گیلانی” یکی از این افراد بود که این کار را تلف کردن وقت خواند و می­گوید نباید این یک هفته را از دست داد و باید اعضای کمیسیون­ها سریع­تر انتخاب شده و به کار خود برسند.
هریک از اعضا که نظرات متفاوت و گاه متضادی با رییس جلسه داشتند  تصمیم بر این گرفتند که برای این تغییر رای گیری شود و حتی برگه های اخذ رای نیز در بین اعضا پخش شد.
مشرفی که شاهد متشنج شدن جلسه در این موضوع بود صریحا اعلام کرد ‘من عنوان رییس شورا این موضوع را خاتمه يافته اعلام می­کنم و رای گیری به هفته اینده موکول خواهد شد.’
وی در توضيح علت اين حركت خود گفت که چون در دستور کار جلسه انتخاب اعضای کمیسیون­ها نبوده و در حال حاضر هم یکی از اعضا (خانم ایرانمنش) حضور ندارد این رای گیری اعتبار ندارد و باید از قبل به اعضا گفته شود و همه اعضا حضور داشته باشند.
این حرف مشرفی هم واکنش­هایی به همراه داشت که در نهایت “گیلانی” با این جمله که «رییس شورا با این که حرف زور می­زند ولی قبول و رای گیری هفته آینده برگزار شود» به این موضوع خاتمه داد.

مویدی:چرا در بین اختیارات اعضای شورای شهر استان­ها  تبعیض وجود دارد

فتح الله مویدی از عدم توانایی شورا در حل مشکلات قشر محروم و نیازمند گله کرده در این رابطه گفته است در شهرداری تهران املاک با ۵۰ درصد تخفیف زمین و ۳۰ میلیون تومان تخفیف پروانه به کارمندان شهرداری داده می­شود  این در حالی است که مصوبات ما در شورا توسط فرمانداری برگشت داده می­شود. وی با اشاره به این تبعیض در اختیارات می­گوید  در تهران این تخفیفات مشکل ندارد و برای پروانه هم ٣٠میلیون تخفیف دادند ولی ما برای کارمندان شهرداری چه کرده ایم؟برای افراد کمیته امداد چه اقدامی انجام داده ایم؟

علی منصوری در تاييد گفته هاى “مويدى” اضافه مى كند كه اختیاراتی در قانون به شورا داده شده و در کرمان از این اختیارات استفاده نمی شود و ما نمی توانیم جوابگوی مردم باشیم و مردم نسبت به ما که نماینده آن­ها هستیم بدبین شده­اند.

گیلانی در این رابطه به اعضای شورا این پیشنهاد را می­دهد که باید یک کمیسیون حاد مشکلات شهر ایجاد شود و در آن کمیسیون ده مشکل شهر انتخاب شود و به آن رسیدگی شود.

شهردار کرمان:آغاز طرح خیابان گلبازخان

بابایی با اشاره به این که طرح خیابان “گلبازخان” آغاز شده می گوید تخریب ۱۰  الی ۱۵ خانه در خیابان گلبازخان انجام شده و قیمت گذاری این خیابان به صورت یکجا انجام گرفته و بقیه زمین­ها در حال خریداری و رفع مشکلات آن هستیم.

وی با اتمام این طرح و آزاد سازی خیابان گلبازخان از آغاز طرح پیاده رو سازی میدان ارگ خبر داده و مى گويد به محض باز شدن مسیر گلبازخان این طرح استارت آن زده می­شود و امیداریم تا نزدیک عید انجام شود.

وی نیز می­گوید روز چهارشنبه از ۵۳ دستگاه اتوبوس بازسازی شده رونمایی می شود و به مناسبت هفته آتش نشانی افتتاح سه ایستگاه آتش نشانی را داريم .

شهردار كرمان از آمادگی شرکت جهاد نصر برای همکاری با شهرداری خبر داد و می­گوید این شرکت گفته است می­تواند قراردادهایی تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان اعم از پل جاده و… ببندد و بعد از تکمیل پروژه هزینه آن را ۶ ماه بعد اقساطی از ما بگیرد.

بابایی که در چند روز گذشته از بازشدن راستگرد پل آزادی خبر داده بود امروز این نکته را بیان کرد که ظرف ٥٥ روز آینده عرشه پل ولیعصر شروع می­شود.

ایرانمش: ادامه طرح­های عمرانی فاجعه به بار می­ آورد

ایرانمش که امروز در بین سایر اعضای روز تقریبا ساکتی را گذراند در مورد پروژه­های شهرداری حرف زد.

وی معتقد است که در ادامه پروژه های عمرانی در سطح شهر باید تجدید نظر شود و ادامه این پروژه ها فاجعه به بار می­آورد.او  پل چهارراه امیرکبیر را  یکى از اين موارد فاجعه بار عنوان كرد و گفت :”كار ساخت پل اميركبير باید از دستور کار خارج شود و راه مردم باز شود.” او خواستار بررسى اين پيشنهاد در جلسه آينده شورا شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3588
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.