حال که بزرگترین حامی دولت بین ما نیست [مردم بیش از پیش حامی دولت باشند]

در این مراسم خانواده هاشمی، استاندار کرمان، سید محمود دعایی، حجت الاسلام مجید انصاری، حجت الاسلام علی هاشمیان و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند. این مراسم هم مثل سایر بزرگداشت‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور بی نظیر مردم همراه بود.

 حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری گفت که زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی کتابی سراسر درس است و هر روزش برای جامعه ما روشنگر و راهنماست.

وی با اشاره به علاقه مندی متقابل امام(ره) و آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد که امام(ره) انسان شناس بزرگی بود که با نگاه به افراد جوهره وجودی افراد را می دید و اینگونه نبود که بی جهت به کسی اعتماد کند و دل ببندد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید براینکه آیت الله همیشه مورد اعتماد امام(ره) و مورد ارجاع امور بود افزود: «آیت الله هاشمی رفسنجانی در زندان اسطوره مقاومت شد لذا قدر و احترام خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی همچون ایشان باید حفظ شود».
حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه عواطف آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به خانواده هیچگاه موجب نشد به نظام کوچکترین خدشه ای وارد شود یادآورشد: «درس مقاومت آیت الله هاشمی رفسنجانی باید برای همه جوانان تبیین شود ».

وی ادامه داد که هاشمی در هر کاری سرآمد بود هرگاه دست به قلم می برد نویسنده ای چیره دست، هرگاه پشت تریبون می ایستاد خطیبی توانمند بود خطبه های نماز جمعه او هنوز در خاطرمان است.
وی به نقش تاثیرگذار و مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی در قبل و پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: «در مجلس اول که آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشتند به رغم وجود جریانات مختلف سیاسی، احدی نسبت به ریاست آیت الله هاشمی تردید نداشت و این کرسی را زیبنده ایشان می دانستند».
معاون حقوقی ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی را بنیان گذار قوه مقننه دانست و افزود که امروز مجلس شورای اسلامی هر چه دارد از او دارد. با آغاز جنگ تحمیلی آیت الله فرماندهی جنگ را بر عهده داشت و به راستی فرمانده ای توانا بود که این امر را باید از سرداران بزرگ دوران دفاع مقدس همچون محسن رضایی، قاسم سلیمانی، صفوی و … بپرسید و بشنوید که نظریات، طرح ها و دقت نظامی او چگونه همگان را شگفت زده کرده بود.
حجت الاسلام و المسلمین انصاری از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان فرمانده فرماندهان یاد کرد و افزود: «روزی که قرار بود جنگ تحمیلی پس از 8 سال استقامت به پایان برسد و این گره کور گشوده شود، همچون همیشه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش قدم شد و مسیر را هموار کرد».
وی تدبیر و صبوری آیت الله هاشمی رفسنجانی را ستود بیان کرد که  آیت الله هاشمی پس از رحلت امام(ره) در همان ساعات اولیه با صبوری و تدبیر با حضور اعضای خبرگان جلسه ای را تشکیل داد که در آن آینده انقلاب را سامان بخشید. او تنها کسی بود که  توانست فضا را مدیریت کند.
او افزود کشور پس از جنگ دوران دشواری را داشت بگونه ای که شهرها در هم کوبیده شده بودند و پالایشگاه ها، خطوط نفتی ویران و صدها هزار آواره جنگی از دیار خودشان دور افتاده بودند و به رغم تنگ نظری عده ای علیه آیت الله با همت این مرد  بزرگ موجی از سازندگی در کشور به راه افتاد.
حجت الاسلام انصاری در مبارزات انقلابی آیت الله هاشمی رفسنجانی را بزرگتر از امیرکبیر دانست و گفته آیت الله هاشمی می دانست چگونه بذرافشانی کند که در سال ۹۴ با مدیریت صحیح حسن روحانی  کشور در کشاورزی به خودکفایی برسد.
وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از ریاست جمهوری به مثابه مشاوری امین در کنار دولتها برای پیشبرد اهداف دیپلماسی کشور تلاش کرد. انسانی به این جامعیت کمتر دیده شده است.
معاون حقوقی ریاست جمهوری از اینکه قدر هاشمی رفسنجانی به درستی شناخته نشد ابراز تاسف کرد.

او گفت که «وجود آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که به جایگاه ها ارتقاع می بخشید. سیر مشکلاتی که به ایشان می رسید مثل موجی بود که به ساحل می رسید. با عروج این شخصیت نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام نقطه اتکا بزرگی را از دست داد».
حجت الاسلام انصاری افزود که حفظ نظام و انقلاب، حفظ وحدت امت اسلامی، دفاع از حقوق مردم، صبر در برابر مشکلات، تلاش برای سازندگی ایران و رفع مشکلات مردم از مواردی است که آیت الله هاشمی رفسنجانی از ما انتظار دارد.
معاون حقوقی ریاست جمهوری به دیدار خود و آقای بانک در سال ۹۲ نزدیک به انتخابات با آیت الله اشاره کرد و گفت که اتفاقات پیش آمده همه ما را نگران کرده بود. زمانی که به خدمت ایشان رسیدیم من و تعدادی دیگر از دوستان در رابطه با مشکل پیش آمده صحبت کردیم با صبوری به حرف های ما گوش دادند. پس از آن با آرامش و اطمینان خاطر به ما توصیه هایی کردند دیدیم که او چقدر بلند نگاه می کند انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده مردم را راهنمایی کرد به سر صندوق رای فراخواند و حماسه ای اتفاق افتاد.

وی افزود که حمله رسانه ها و تحریم رسانه ای و موج های نامهربانی ها تاب ما را بی تاب کرده بود اما آیت الله هاشمی دیگران را به مصداق آیه شریفه ( الله مع الصابرین) دلداری می داد و همین امر موجب شد تا ایشان از سد تحریم رسانه ها گذشته و دلهای ملت بیدار ایران را تسخیر نماید.
وی خاطرنشان کرد: «اگر از آیت الله هاشمی رفسنجانی تنها یک جمله بیاموزیم و اخلاق او را سر لوحه کارها قرار دهیم، برای آخرت ما کافی است».
معاون حقوقی ریاست جمهوری با تاکید براینکه باید انصاف و احتیاط در اظهار نظرها نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی رعایت شود، تصریح کرد: «آیت الله هاشمی رفسنجانی پشتوانه محکمی برای دولت یازدهم و رئیس جمهور بود. امروز این پشتوانه از دولت گرفته شده است. حضور گسترده مردم در حمایت از دولت می تواند این خلا را جبران نمایند».
حجت الاسلام و المسلمین انصاری از مدیریت استان کرمان که طبق خواسته آیت الله هاشمی رفسنجانی بدور از سیاسی کاری برای توسعه استان تلاش می کنند تشکر و قدردانی نمود.

همه مردم عزادار هستند

حجت الاسلام علی هاشمیان هم در سخنرانی کوتاهی از حضور مردم تشکر کرد و گفت که هفته گذشته خدمت آیت الله بودم فرمودند به هم استانی ها سلام مرا برسان ایشان امروز نیستند اما من وظیفه دارم سلامشان را خدمت شما ابلاغ کنم. امروز همه ملت ما عزادار هستند همه بی پدر و یتیم شده ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=8948
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.