درخواست زاهدی از وزارت نیرو برای انتقال فوری آب شرب به کرمان

محمد مهدی زاهدی با بیان اینکه از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه می خواهیم در خصوص پروژه انتقال آب به کرمان، اقدام عاجل نمایند، گفت که اگر آب شرب تا چند سال آینده به کرمان منتقل نشود؛ علاوه بر فاجعه زیست محیطی، تبعات اجتماعی،اقتصادی و امنیتی به همراه خواهد داشت.

او در بخش دیگری از سخنانش به تعطیلی دو هزار واحد صنفی در استان کرمان اشاره کرد و گفت که این واحدها به دلیل فشارهای مالیاتی تعطیل شدند.

وی دولت را خطاب قرار داد و گفت:

چرا به داد مردم و کسبه نمی رسید؟ با چه منطقی در شرایط رکود برای دریافت مالیات به بازاریان و تولیدکنندگان و تجار فشار می آورید؟ به چه دلیلی به حساب های شخصی مردم سرک می کشید؟

او همچنین با گفتن اینکه «4 سال است در خصوص اتباع بیگانه غیرمجاز فریاد می زنیم اما دریغ از یک اقدام! درحال حاضر دو میلیون اتباع بیگانه غیرقانونی درکشور زندگی می کنند که فرصت های شغلی بسیاری از جوانان کشور را اشغال کرده اند» از وزیر کشور انتقاد کرد.

زاهدی به زمین لرزه های اخیر کرمان هم اشاره کرد و گفت که

به دلیل مقاوم سازی و بازسازی بیش از 31 هزار واحد مسکونی در شمال استان کرمان از سال 84 به بعد شاهد بودیم که در حادثه زلزله منطقه هجدک (راور) کرمان هیچ تلفات انسانی نداشتیم. بایستی سازمان مدیریت بحران ذیل نهاد ریاست جمهوری شکل گیرد تا بتواند موثرتر در شرایط بحرانی ورود پیدا کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15474
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.