دوئل رفقای قدیمی

استاندار کرمان در جلسه ای که اقتصادی بود، بیشتر از همیشه سیاسی حرف زد، آن هم نه حرفهای معمولی که حرفهای انتقادی. انتقاداتی که گمان می رود مخاطبش حسین مرعشی باشد. علیرضا رزم حسینی که سه سال و نیم پیش در جلسه تودیعش گفته بود «به جای من باید حسین مرعشی صحبت کند » حالا دو روز پس از استعفای مبهم اش، به نظر می رسد او را هدف انتقاداتش قرار داده باشد.

سخنگوی حزب کارگزاران هفته گذشته در جشن شکرانه حضور و در جمع حامیان روحانی گفته بود «در این دور از انتخابات ریاست جمهوری در رأی ها لکه‌های سیاهی داشتیم.» این صحبت به مذاق رزم حسینی خوش نیامده. همان‌طور که فشار اصلاح‌طلبان بر او در زمینه به‌کارگیری برخی نیروهای اصولگرا هم خوش نیامده. این فشارها و آن حرف مرعشی، روز گذشته طاقت آقای استاندار را طاق کرد.

رزم حسینی  در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منطقه دو ( شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد) خواست همه‌کسانی که در انتخابات رأی دادند، موردتکریم و احترام واقعی قرار گیرند.

او روحانی را رییس جمهور کل ایران خواند و گفت که کسی حق ندارد به رأی کسی توهین کند و آن را بی‌ارزش بخواند، در غیر این صورت حضور مردم در انتخابات که یک سرمایه اجتماعی است، می‌سوزد. او از ایجاد اختلاف، دسته‌بندی و جناح‌بازی در میان مردم انتقاد کرد و گفت که جناح مملکت «جناح خدمت» است و هرکس که در این جناح باشد را یک ایرانی دلسوز خواند.

رزم حسینی ورود به یک گروه خاص سیاسی و اختلاف‌افکنی را خیانت به مردم و کشور دانست و گفت که مردم این چیزها را نمی‌پسندند. استاندار کرمان افزود: «این‌طور نیست که فکر کنید مردم به گروه خاصی رأی داده‌اند، مردم به کارنامه‌ها رأی می‌دهند.»

رزم حسینی که بارها به دلیل انتخاب فرمانداران و مدیرانی که برخی رسانه‌ها آن‌ها را غیرهمسو با دولت می‌خوانند، موردانتقاد قرار گرفته، در این خصوص گفت که ما اجازه نداریم فردی (فرمانداری، بخشداری، دهیاری و مدیر کلی را) را به خاطر سلیقه سیاسی عزل کنیم. یک مدیر چه گناهی کرده که اصولگراست و چه گناهی کرده که اصلاح‌طلب است؟ آیا ما باید به خاطر اینکه باند و جناح ما موفق شود، عزلش کنیم؟ این‌ها همه جواب دارد و ما باید پاسخ دهیم. فرض کنید ما یک فرماندار اصولگرا را برداریم، چه می‌شود؟ من از روز اول گفتم پایبند به اعتقاداتم هستم. ما خط اعتدال را در کرمان داریم. خط اعتدال یعنی عدل، انصاف، مروت و عدالت. باید برای همه مردم فضا ایجاد کنیم که در جاده خدمت کار کنند. یک گروه و یک باند نباید سرنوشت استان را تغییر دهد.

رزم حسینی به‌طور غیرمستقیم به ماجرای کناره‌گیری‌اش از استانداری کرمان اشاره کرد و گفت که ما خواسته‌های جدی داریم و «این‌طور نیست که به‌سادگی کنار بریم.» ما خواسته‌هایمان را خواهیم گفت. استاندار کرمان تأکید کرد که هر کسی می‌تواند امورات جاری را تشریفاتی اداره کند، بیاید. ما در کشور عقب‌افتاده مقام تشریفات نداریم. ما در کشور و استان عقب‌افتاده مقام خدمت شبانه‌روزی داریم. ما به دنبال توسعه پایدار و همه‌جانبه و استفاده از ظرفیت همه فعالان در استان کرمان هستیم و اگر این‌ها تأمین شد بررسی می‌کنیم که چطور می‌توانیم ادامه کار دهیم.

او از همه جناح‌ها خواست که در اداره و توسعه استان مشارکت کنند. استاندار کرمان که تندتر از همیشه حرف می‌زد، ادامه داد: «افتخار دکتر روحانی این است که به مخالفانش میدان کار داده و می‌دهد. همین‌جوری که ما در استان کرمان در چهار سال گذشته عمل کردیم. من می‌دانستم خیلی از مدیران سلایق سیاسی دارند اما به خودم حق نمی‌دهم که آن‌ها را جابجا کنم. ما اجازه نداریم پستشان را تنزل دهیم و از لحاظ شرعی و قانونی هم این کار را نمی‌کنیم. ما نمی‌توانیم و این کار را نخواهیم کرد.»

او کسانی را که به‌زعم او تخم اختلاف و کینه را در کشور پاشیدند و مردم را دستاویز سیاسی خود قرار دادند، لعنت کرد و گفت که چرا در کشوری که 41 میلیون نفر سرمایه اجتماعی جذب کرده ما به‌راحتی بنشینیم و با حرف‌های نسنجیده‌مان هر چه دلمان خواست بگوییم؟ این خداپسندانه نیست و خدا از سرمان نمی‌گذرد. اگر ما اعتماد مردم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی کم کنیم خیانت کرده‌ایم. اگر به خاطر جناح‌بازی اختلاف بیندازیم خیانت کرده‌ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11360
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.