ذره‌بین چهارم | گزارش «کرمان‌نو» از آخرین مواضع [نمایندگان مردم کرمان]

احمد انارکی محمدی؛ نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس دهم
احمد انارکی محمدی؛ نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس دهم

فرودگاه رفسنجان تجهیز شد

احمد محمدی انارکی یک ماه پیش به کرمان نو گفته بود فرودگاه رفسنجان ظرف یک ماه تجهیز می‌شود و از روزانه شدن پروازهای رفسنجان – تهران خبر داده بود، در پیگیری مجدد این قضیه محمدی انارکی به کرمان نو گفت فرودگاه تجهیز شده و از پانزدهم نهایتاً بیستم شهریور سه پرواز در هفته انجام می‌شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار می‌گوید پروازهای رفسنجان-تهران که قبلاً ساعت ۱۱ انجام می‌شد کارایی نداشت و از این پس ساعت ۶ انجام می‌شود و برگشت‌ها که ساعت ۹ صبح از تهران حرکت می‌کرد به شب منتقل شده.

پس از فرودگاه نوبت به راه‌آهن رفسنجان رسیده

به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس طبق بازدیدهای مدیران و کارشناسان اداره راه‌آهن از منطقه جوادیه فلاح نوق مقرر شده است به‌زودی یک ایستگاه در این منطقه احداث شود که در مسیر بندرعباس-تهران قرار می‌گیرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار همچنین از پیگیری حرکت اختصاصی قطار از ایستگاه احمدآباد رفسنجان به تهران خبر داد. در خصوص احتمال عدم تکمیل ظرفیت قطار هم طبق صحبتی که او با حسن‌پور نماینده سیرجان و بردسیر داشته است برای تکمیل ظرفیت این قطار ممکن است ابتدای مسیر قطار از سیرجان باشد تا مسافرین سیرجانی هم بخشی از ظرفیت قطار را تکمیل کنند.

بیمارستان انار تجهیز می‌شود

محمدی انارکی که در جریان سفر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت به کرمان تجهیز بیمارستان انار را مطالبه کرده بود به کرمان نو گفت با این درخواست موافقت شده و کار به‌سرعت پیش می‌رود.

آمار پسته از زبان محمدی انارکی

نماینده مردم رفسنجان و انار همچنین خبر برداشت ۴۰ هزار تن پسته از رفسنجان و ۱۱ هزار تن از انار را داد، پسته فندقی، احمدآقایی و اکبری به ترتیب بیشترین سهم را به خود اختصاص می‌دهند. به گفته محمدی انارکی از کل استان ۹۷ هزار تن از ۱۷۰ هزار تن پسته کشور برداشت خواهد شد که به موجودی ۵۰ هزار تنی سال قبل اضافه می‌شوند.

امیری خامکانی از تاثیر «برجام» گفت

حسین امیری خامکانی؛ نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس دهم
حسین امیری خامکانی؛ نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس دهم

حسین امیری خامکانی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان از دولت در زمینه حاکم کردن فضای آرامش و رفع چالش بین قوا و سران قوا تعریف و تمجید کرده، وی همچنین در ابتدای هفته دولت طی پیامی این هفته را تبریک گفت و بر لزوم همکاری و همدلی سایر قوا به‌خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دولت تأکید کرد.
این عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید همچنین به صادرات روزانه دو میلیون بشکه نفت و دیگر تأثیرات برجام ازجمله روابط بانکی با جهان و امیدواری مردم به آینده اشاره کرد.

افزایش سهمیه زرندی‌ها در قطار

نماینده مردم زرند و کوهبنان در گفت‌وگو با ایسنا از افزایش سهمیه یک کوپه برای قطارهایی عبوری از زرند و امکان تهیه بلیت برای ایستگاه‌های مسیر ازجمله زرند خبر داده تا خبرهای خوب قطاری این هفته فقط برای رفسنجانی‌ها و سیرجانی‌ها نباشد.

پای قراردادهای جدید نفتی به مجلس باز نمی‌شود

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی بابیان این‌که قرار نیست طرحی درباره بررسی قراردادهای نفتی در مجلس ارائه شود، معتقد است از آنجا که «هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین» زیرمجموعه مجلس است، بنابراین نظر این هیئت برای نمایندگان فصل الخطاب است.
این حرف‌ها در حالی مطرح شده است که به گزارش ایرنا، چند روز پیش‌تر تعدادی از نمایندگان خواستار ارائه طرحی دو فوریتی برای بررسی الگوی قراردادهای نفتی در مجلس شده بودند.

امیری خامکانی در خصوص بحران کم‌آبی نظارت اصولی شورای عالی آب را لازم دانست و بر لزوم مدیریت و کنترل صحیح در این زمینه تأکید کرد. وی معتقد است مسئله آب در برنامه ششم توسعه به‌طور ویژه موردتوجه قرارگرفته است.

پورابراهیمی از ظریف هم سؤال می‌کند

محمدرضا پورابراهیمی؛ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم
محمدرضا پورابراهیمی؛ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم

به گفته غلامرضا کاتب در نشست علنی یکشنبه ۳۱ مرداد سؤالش از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اعلام وصول شده است. گفتنی است سؤال او در خصوص علت عدم فعالیت وزارت خارجه در عرصه دیپلماسی اقتصادی است.
این نماینده طبق دستورکار هفته گذشته قرار بود در یک روز از سه وزیر دیگر نیز سؤال کند.

 

خریدار جدید برای زغال‌سنگ کرمان

تنها شش روز پس از گلایه‌های حسینی‌نژاد سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت مبنی بر این‌که شرکت ذوب‌آهن اصفهان تک خریدار زغال‌سنگ کرمان است پورابراهیمی از وجود خریداران متعدد برای زغال‌سنگ کرمان خبر داده و گفته است «یکی از آن‌ها شرکت میدکو است که اعلام کرده هرچقدر کرمان تولید زغال داشته باشد، می‌خرد.» پورابراهیمی در این زمینه معتقد است دیگر دلیلی ندارد محصولات به ذوب‌آهن فروخته شود.

این نماینده مردم کرمان و راور همچنین یکی از دلایل تجمع کارکنان معادن مقابل شرکت زغال‌سنگ کرمان را عدم بازپرداخت مطالبات کارکنان از سوی شرکت دانسته و می‌گوید این شرکت به وظایف خود عمل‌نکرده. او همچنین به واگذاری معادنی که کار می‌کنند به‌جای معادن غیرفعال اشاره‌کرده و این را علت دیگری برای اعتراض کارکنان دانسته.

پورابراهیمی از نفت تا بنزین

پورابراهیمی ادعای زنگنه در خصوص موافقت اکثریت مجلس با فرمت جدید قراردادهای نفتی را رد کرده و گفته «درحالی‌که نمایندگان فرمت جدید قراردادهای نفتی را ندیده‌اند چطور موافق آن هستند؟» این نماینده از مخالفتش با حذف کارت سوخت هم گفته نگران قاچاق هستیم، این در حالی است که امیری خامکانی نایب‌رئیس کمیسیون انرژی گفته بود به دلیل پایین آمدن قیمت بنزین در منطقه، قاچاق بنزین نمی‌صرفد.

شرط و شروط برای مناطق آزاد

نماینده مردم کرمان و راور با این عقیده که اشکالات جدی در عملکرد دولت در حوزه مناطق آزاد وجود دارد از صحبت‌های اخیر دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در برنامه زنده تلویزیونی شدیداً انتقاد کرده و گفته است: «نیازی نیست ایشان چیزی به ما یاد بدهد، ما به‌اندازه کافی در مباحث خود مسلط هستیم».

پورابراهیمی با اشاره به این‌که کلیات لایحه مناطق آزاد با ۱۵ شرط تصویب شده است گفته است بدون اتصال اطلاعات شرکت‌های سازمان مناطق آزاد به سامانه مالیاتی مجوز عملیات نمی‌دهیم. وی بررسی جزئیات لایحه را منوط به تصویب نقشه مناطق آزاد در هیئت دولت دانست.

نرخ سود کارت‌های خرید کالا بالاست

شهباز حسن پور بیگلری؛ نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس دهم
شهباز حسن پور بیگلری؛ نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس دهم

شهباز حسن‌پور بیگلری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات نرخ سود ۱۸ درصدی کارت‌های خرید کالا را بالا دانسته و با اعتقاد به عدم تناسب این سود با نرخ تورم می‌گوید اگر بانک‌ها اصرار دارند در موضوع کارت‌های اعتباری بانکی سود دریافت کنند، باید نرخ سود کارت‌ها متناسب با نرخ تورم اعلامی از سوی رئیس‌جمهور باشد.
پیش‌تر فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی گفته است کارت‌های اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای همه مردم صادر می‌شود و این کارت‌ها از اول مهر قابلیت صدور و اجرا خواهد داشت.

در گفت‌وگویی دیگر حسن‌پور بیگلری با نگرانی از گرانی مواد غذایی تأکید داشت سیاست‌های خروج از رکود باید به نحوه‌ای اجرا شود که کنترل نرخ تورم حفظ شود.

دریافت مالیات از خانه‌های خالی از سکنه اجرایی شود

نماینده مردم سیرجان و بردسیر مؤثرترین راه برای جلوگیری از احتکار مسکن را وضع مالیات‌های سنگین برای خانه‌های خالی از سکنه دانسته و معتقد است این کار می‌تواند به عرضه مسکن، شکسته شدن قیمت‌ها و خانه‌دار شدن افراد منجر شود. وی تأکید دارد باید مصوبه مجلس در بحث دریافت مالیات از خانه‌های خالی هر چه سریع‌تر اجرا شود.

کارنامه آموزشی دولت در دست زاهدی

محمدمهدی زاهدی؛ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم
محمدمهدی زاهدی؛ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز همچون امیری خامکانی طی پیامی هفته دولت را تبریک گفته، وی معتقد است دولت در حوزه آموزش کارنامه درخشانی ندارد و درحالی‌که مجلس سنگ تمام گذاشته، دولت تعامل مورد انتظار را نداشته است.

زاهدی عملکرد دولت در زمینه بهداشت را خوب می‌داند و معتقد است دولت نتوانسته آنچه بعد از توافق هسته‌ای مورد انتظار بود فراهم کند.

شورای توسعه و برنامه ریزی

احمد حمزه نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب با ۱۲۴ رأی و حبیب‌الله نیکزادی پناه نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر با ۱۲۰ رأی از مجموع ۱۴۸ رأی مأخوذه در نشست علنی یکشنبه، 31 مردادماه به‌عنوان ناظران شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان انتخاب شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2840
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.