روند انتخاب شهردار در راور و کوهبنان

هر چه به شهریور نزدیک تر می شویم در سراسر کشور بحث انتخاب شهردار داغ‌تر می‌شود. شهرهای استان کرمان هم از این قاعده مستثنا نیستند. منتخبین شورای پنجم در حال بررسی گزینه‌های موجود برای انتخاب شهردار هستند.
کرمان‌نو در سلسله گزارش‌هایی به روند انتخاب شهردار در شهرهای مختلف استان پرداخته است. در این گزارش با منتخبین شورای شهرهای کوهبنان و راور گفت و گو کردیم.
منتخب مردم راور به کرمان‌نو گفت که اولین جلسه شورای پنجم به انتخاب هیئت رئیسه شورا خواهد گذشت. جلسه دوم شهردار را معرفی خواهیم کرد.
احمد بقایی گفت که هر عضو شورا یک دیدگاه و معیار خاص برای انتخاب شهردار دارد. معیار با اهمیت برای من مهارت، مدیریت و ارتباطات قوی با مرکز استان است. منتخبین شورای پنجم شهر راور گزینه‌هایی را معرفی کردند و مشغول بررسی این گزینه‌ها هستیم. روزهای اخیر تعداد از منتخبین شورا پیشنهاد ابقای شهردار فعلی شهر راور را دادند. من هم به عنوان یکی از منتخبین مردم راور با ابقای شهردار فعلی موافق هستم.
برای تصدی صندلی شهرداری راور سه گزینه بیشتر مد نظر نداریم که شانس شهردار فعلی از سایر گزینه ها بیشتر است. از این کاندیداها برنامه خواستیم بعد از بررسی سوابق آنها تصمیم‌گیری و به مردم عزیز اعلام خواهیم کرد.
منتخب مردم کوهبنان به کرمان‌نو گفت که ملاک ما برای انتخاب شهردار شهر کوهبنان جوان و فعال بودن است و اینکه بتواند همه جوانب را در نظر بگیرد، معمولا شهردارهایی که قبلا انتخاب می‌شدند یک کار فقط انجام می‌دادند مثلا فقط کار عمرانی انجام میدادند و کار فرهنگی را رها می کردند. ما شهرداری انتخاب می کنیم که همه بخش‌ها مثل بخش‌های فرهنگی، عمرانی و ورزشی همه موارد را در نظر بگیرد و در همه زمینه‌ها فعالیت داشته باشد.
منصور جعفری افزود که خوشبختانه شهردار فعلی بسیار توانا و فعال است و در همه زمینه ها کار انجام داده است. مردم هم ایشان را دوست دارند. به همه شهر توجه دارد فقط به یک نقطه توجه نمی کند. برای ابقای ایشان در سمت شهرداری همه اعضای شورای شهر هم نظر هستند.
دیگر منتخب مردم کوهبنان به کرمان‌نو گفت که منتخبین دوره پنجم شورای کوهبنان همگی برای ابقای شهردار فعلی هم نظر هستند. شهردار فعال و پرکاری هستند ما هیچ گزینه‌ی دیگری را برای شهرداری نپذیرفتیم.
جواد اکبری افزود چند شهردار پیش از مهندس محسنی هیچ کارایی نداشتند اما شهردار فعلی اقدامات زیادی در شهر انجام دادند کارنامه بسیار موفق دارند، بنابراین ما ابقای ایشان را به صلاح شهر کوهبنان می‌دانیم و شهردار بعدی کوهبنان آقای مهندس محسنی خواهد بود.
منتخبین مردم راور و کوهبنان در شورای پنجم با شفافیت در رابطه با روند انتخاب شهردار پاسخگو بودند و از گزینه‌های خود به راحتی سخن گفتند. این شفافیت و پاسخگو بودن قابل تقدیر است. امیدواریم در همه شهرهای استان این روند ادامه پیدا کند و منتخبین مردم به رسانه ها و مردم اعتماد کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13491
1 نظر
  1. علي تهامي می گوید

    احسنت به شوراي فهيم شهر كوهبنان
    يقينا مهندس محسني يكي از مديران كارامد استان هستند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.