محمد سام: آبرویم با یک رد بدون دلیل زیر سؤال نمی‌رود

در این جوابیه که در اختیار «کرمان نو» قرار گرفته آمده است:

بسم ا… الرحمن الرحيم

جناب آقای چناریان

با سلام و احترام

مصاحبه اخیر حضرت‌عالی حاوی مواردی بود که لازم دانستم در خصوص آن مطالبی را بیان نمایم. هرچند گفتنی‌ها در این باب زیاد است، لیکن همین اندک کفایت می‌کند که «در خانه اگر کس است، یک حرف بس است.»

اولاً اینکه به خاطر لطفی که در ابتدای مصاحبه به این‌جانب داشتید ممنونم اما در مورد سیاسی بودن این‌جانب در مسئولیت‌های اجرایی حتی به گواه بسیاری از دوستان اصولگرا، اشتباه کرده‌اید، این‌جانب در موقعیت‌های سیاسی، سیاسی‌ام و در مسئولیت‌های اجرایی کاملاً اجرایی و اصولاً یکی از دلایل عدم موفقیت بعضی از مسئولین اجرایی را تظاهر به سیاسی بودن آن‌ها می دانم که نه سیاسی‌اند و نه اجرایی سابقه بیش از سی سال حضور این‌جانب در مسئولیت‌های مختلف اداری، اجرایی و سیاسی این مورد را تائید می‌کند. اما در مورد اینکه خاستگاه این‌جانب در ارتباط با کاندیدا شدن برای شهرداری کجا بوده، باز هم اشتباه کرده‌اید، هیچ‌کدام از مقام‌های سیاسی شهر حتی اصلاح‌طلبان از من نخواسته بودند حضور یابم. حتی بعضی از آنان در باطن با حضور این‌جانب به دلایلی که عملکرد سیاسی من در طول سال‌های مختلف باعث آن بود مخالف بودند. تنها دلیل حضور این‌جانب درخواست سه تن از اعضای محترم شورا بوده که مصرانه پیگیر موضوع بودند و من هم چون موقعیت را از همه نظر برای خدمت مناسب دیدم، کاندیدا شدم.

لذا کاندیداتوری این‌جانب برای شهرداری از سوی هیچ فرد یا گروه سیاسی نبوده است و شما و دوستان اصولگرا هم اگر اکثریت می‌شدید شاید بسیار سیاسی‌تر عمل می‌کردید، سابقه این را نشان می‌دهد.

اما در مورد نگرانی سوم شما که نگران بودید این‌جانب تائید نشوم، جای تأمل دارد. چرا باید این‌جانب که از فعالین ستاد دکتر روحانی بوده و با تلاش خود و دوستانم توانسته بودیم در محدوده مسئولیت خود (ستاد شهرستان کرمان) بیشترین تعداد آراء را به رئیس‌جمهور اختصاص دهیم و موفق باشیم. از طرفی سال‌ها خدمت صادقانه که حتی یک نقطه منفی در پرونده‌ام به‌جا نگذاشته، سوابق اصلاح‌طلبانه این‌جانب که همسو با دولت مستقر بوده و مهم‌تر از آن اینکه در عین فعالیت‌های سیاسی از معتدل‌ترین افراد سیاسی بوده و در این بخش هم نقطه منفی ندارم که شما نگران عدم تائید بنده باشید. البته شما در بخش دیگری از مصاحبه‌تان به‌خوبی موضوع را درک کرده و به آن اشاره‌کرده‌اید و آن نزدیکی این‌جانب به آقای مرعشی است که بنده به آن افتخار می‌کنم و خود را شاگرد ایشان می دانم و همواره سعی کرده‌ام با عملکرد خود حافظ احترام و آبروی ایشان باشم.

در طول سال‌های بعد از انقلاب تاکنون استان کرمان هیچ‌گاه فردی چون آقای مرعشی را نداشته، فردی که در عین سلامت عملکرد و داشتن بسیاری از خصوصیات اخلاقی، افتخار اجرا و مدیریت بسیاری از فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی و… استانی و حتی کشور را به خود اختصاص داده است. درحالی‌که از این بابت حتی یک ریال منفعت مالی نداشته است و آنچه بعضی‌ها در مواقعی در مورد ایشان میگویند، دروغ محض است. این در حالی است که افرادی در استان که هیچ عملکرد واضح و روشنی نداشته، تنها با اتکا به ریسمان این‌وآن ادعای خدایی می‌کنند.

مطمئن باشید پروژه مرعشی زدایی که چند سالی است در استان کلید خورده و تنها هدف آن کم‌رنگ کردن نام مرعشی از استان است هرگز موفق نخواهد بود. زیرا نام مرعشی با قلب مردم گره‌خورده است و ممکن است چند روزی بخاطراین هجمه شدید کمرنگ شود، اما باز هم همچنان خواهد درخشید و آنچه شما گفته‌اید در این مورد درست است. شاید عدم تائید این‌جانب بر اساس فشار عده‌ای و در راستای همان پروژه مرعشی زدایی باشد که من راضی‌ام.

در مورد جوان‌گرایی نیز خوب می دانید که این شعاری بیشتر نیست که تنها به دلیل راضی نگه‌داشتن جوانان چند سالی است (از ابتدای دولت آقای احمدی‌نژاد) مطرح است و هیچ‌گاه عملی نشده. عزل و نصب‌های اخیر هم مهر تائیدی است بر این موضوع. جوانان نیاز به عناوین و سمت‌هایی که تجربه و علم و پختگی و ….. را همراه نیاز دارد، ندارند. سیستم اداری کشور باید مدیر پرور باشد، تاکنون نیز هیچ تلاشی برای ساختن جوانانی که بتوانند مدیریت کنند نشده است. ضمناً در هیچ کجای دنیا فردی را بدون تجربه مدیریتی و طی نکردن راه آموزش عملی مدیریت به سمت‌های بالای مدیریتی منصوب نمی‌کنند. پس به جوانان دروغ نگوییم و راه را برای پیشرفت آنان مهیا کنیم.

در مورد آن قسمت از مصاحبه هم که نگران آبروی این‌جانب بوده‌اید ممنونم اما بدانید آبرویی که سال‌ها ذره‌ذره و با کار صادقانه و اعتقاد به مردم، کشور و انقلاب جمع شده با یک رد بدون دلیل زیر سؤال نخواهد رفت. من وظیفه داشتم آمادگی خود را برای خدمت اعلام نمایم و این کار را نیز انجام دادم، بنده راضی‌ام به رضای خدا.

در پایان برای شما و اعضای محترم شورای شهر و شهردار آینده، آرزوی موفقیت دارم، کرمان شهر من هم هست و دوست دارم در شهری آباد، خوشحال و آرام زندگی کنم.

محمد سام

۲۹ آبان ماه ۹۶

اول ربیع‌الاول

 

بیشتر بخوانید:

تایید نشدن سام باعث نمی شود محافظه کار شویم

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15099
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.