قائم مقام وزیر کشور: دولت در انتخابات بی طرف است

امام جمعه کرمان در جلسه شورای اداری استان ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت که در آغاز جنگ ارتش متلاشی شده بود، سپاه و بسیج هم هنوز شکل نگرفته بودند. مردم فداکاری و ایثار کردند، امام خمینی با درایت این جنگ را رهبری کرده و بر اساس موقعیت تصمیم صحیح گرفتند. ایت الله جعفری به ایام سوگواری محرم اشاره کرد و افزود که مردم از مسئولان انتظار دارند که در مراسم ها شرکت کنند.

در استان کرمان سرمایه گذار معطل نمی ماند

استاندار کرمان در این جلسه به کسب رتبه اول اداره کل اجتماعی استانداری کرمان در کشور اشاره کرد اما گفت که باید بهتر از این باشیم.
رزم‌حسینی با اشاره به سرعت افزایش آسیب‌های اجتماعی افزود که ما در حال اجرای طرحی به نام نجات با همکاری همه دستگاهها هستیم.
او ادامه داد که بیش ترین جلسات کارگروه رفع موانع تولید در کرمان برگزار شده و تلاش کردیم بخش عمده ای از مشکلات را مرتفع کرده با سرمایه گذار همکاری کنیم  و سرمایه گذار معطل نمی ماند.

دولت در انتخابات بی طرف است

قائم مقام وزیر کشور هم که مهمان جلسه شورای اداری بود گفت که دولت در انتخابات بی طرف است، از همه گروه های سیاسی حمایت می کند و به فرموده رهبری رای مردم را حق الناس میداند.
محمد حسین مقیمی افزود که در انتخابات مجلس تعداد کمی از جلسات به هم خورد و توانستیم انتخابات خوبی را برگزار کنیم.

او ادامه داد که سیاست دولت برگرداندن امید و آرامش به جامعه است، دولت تورم ۴۰ درصدی را به حدود 9 درصد رساند، بیکاری را به ۱۱ درصد کاهش داده و رشد اقتصادی را به ۴/۴ درصد افزایش داد. ما با برنامه ای که داریم تلاش می کنیم در سال ۱۴۰۴ به ۸ درصد رشد اقتصادی رسیده و عقب ماندگی ها را جبران نماییم.

قائم مقام وزیر کشور به مسایل اجتماعی اشاره کرد و تصریح کرد که برای حل مشکل حاشیه نشینی اقدامات خوبی در کرمان انجام شده است.
مقیمی گفت که با همت همه دستگاهها کشور ما به لحاظ امنیت مشکلی ندارد و وضعیت خوبی داریم.
وی در خصوص برجام هم بیان کرد که برجام همه مشکلات ما را رفع نمی کند، اما راه را باز کرده است. در دولت قبل ما شرایط سختی داشتیم، در بحث صادرات نفت مجبور بودیم به یک کشور بفروشیم و آنها مطابق سلیقه خودشان به ما کالا میدادند، اکنون روزانه ۲/۴ میلیون بشکه نفت صادر کرده و قدرت انتخاب داریم.
او تصریح کرد که امروز صادرات ما از واردات پیشی گرفته است. برای اولین بار تراز بازرگانی ما مثبت شده است، در تولید گندم خودکفا شدیم.

شرایط بازار پسته بحرانی است

نماینده مردم کرمان و راور در این جلسه به تذکر اخیرش به وزرای کشاورزی، صنعت و معدن و اقتصاد و دارایی اشاره کرد و گفت که صادرات پسته به شدت مشکل پیدا کرده است.

محمدرضا پورابراهیمی افزود که استان کرمان ۷۵ درصد از پسته کشور را تولید می کند، امسال متوسط قیمت پسته ۳۰ درصد کاهش داشته، ستاد عالی پسته جلساتش برگزار نمیشود و شرایط بازار بحرانی است. او ادامه داد که بحران کم آبی باعث شده هزینه تمام شده بسته افزایش یابد.
وی از نظام بانکی انتقاد کرده و بیان داشت که نظام بانکی نتوانسته به خوبی مسئولیت خودش را انجام دهد. قانون بانکداری بدون ربا تغییر نکرده، قرار بود در این زمینه لایحه ای به مجلس تقدیم شود، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است. اولین دغدغه فعالان اقتصادی نظام بانکی است، باید برای اصلاح آن تلاش کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3798
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.