مدیران داوطلب شرکت در انتخابات مجلس از روز 10 تا 16 خردادماه استعفا دهند

رضا رضایی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شورای نگهبان به عنوان ناظر بر انتخابات، کلیدی ترین نقش را در بحث انتخابات را دارد که این نظارت مخصوص کشور ما نیست و در کشورهای مختلف دنیا به لحاظ اینکه انتخابات به خوبی برگزار شود، نیز ناظر وجود داشته و تنها نام این نهاد نظارتی در هر کشور متفاوت است.

وی گفت: کار شورای نگهبان نظارت بر حسن اجرای انتخابات در کشور است که تاکنون نیز در همه انتخابات‌ها وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است.

رییس دفتر شورای نگهبان با بیان اینکه نظارت بر مصوبات مجلس از دیگر وظایف شورای نگهبان است افزود: اخیرا نیز شورای نگهبان نظر خود را درمورد بحث مهم استانی شدن انتخابات بیان کرد و مواردی از این قبیل در حیطه اختیارات شورای نگهبان است.

وی اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی براساس توافق وزارت کشور و شورای نگهبان، در روز دوم اسفندماه امسال در کشور برگزار می شود که مهلت استعفای مدیران داوطلب شرکت در انتخابات مجلس از روز 10 تا 16 خردادماه جاری است و باید 6 ماه قبل از ثبت نام نامزدهای انتخاباتی مشغول به کار در دستگاه ها اجرایی استعفا بدهند و با گذشت بازه زمانی تعیین شده، ثبت نام منع قانونی دارد.

رضایی ادامه داد: در هر 23 شهرستان استان دفتر شورای نگهبان فعال است اما این فعالیت به صورت پاره وقت است و در ایام انتخابات که هیئت های نظارت و اجرایی شکل می گیرد، نظارت این دفاتر بر روند انتخابات تا اعلام نتیجه ادامه دارد.

وی عنوان کرد: هیچ صندوقی سندیت و مشروعیت رای نخواهد داشت، مگر اینکه مهر شورای نگهبان بر آن زده شده باشد و در غیر این صورت از نظر قانونی فاقد اعتبار است.

به گفته او: تشکیل هیئت های اجرایی انتخابات به عهده فرمانداری ها و هیئت های نظارت به عهده دفاتر شورای نگهبان است.

رییس دفتر شورای نگهبان درباره تعداد ناظران در هر حوزه انتخاباتی می گوید: برمبنای میزان مراجعات به هر حوزه و صندوق آراء، تعداد ناظران و افراد هیئت اجرایی متفاوت است.

رضایی تصریح  کرد: از نامزدهای انتخابات می خواهیم که توانمندی خود را بسنجند زیرا نمایندگی کار بسیار پرمسئولیتی بوده و از نظر شرعی نیز مسوولیت بر گردن انسان است و اگر شخصی توانمندی لازم را نداشته باشد و در عرصه قرار بگیرد و جای فرد دیگری را پر کند، از نظر شرعی در دین اسلام جایگاهی ندارد.

وی تاکید کرد: از کاندیداها درخواست داریم به جد قانون را رعایت کنند تا بتوانیم انتخاباتی خوب و در خور شان نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران داشته باشیم و با مشخص شدن نتیجه، نمایندگان به فکر مردم بوده و به موارد اعلامی خود پایبند باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28390
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.