معاون قوه قضاییه:شبکه ماهواره‌ای تحدید اراضی در کرمان راه اندازی می‌شود

معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرای طرح کاداستر (حدنگار) را از دغدغه های کشور و خود معرفی کرد و می‌گوید در این زمینه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور متولی این بخش شده و در این راستا ایستگاه‌های ماهواره‌ای برای تامین عکس های مورد نیاز طرح کاداستر در ۱۵ استان کشور راه اندازی شده است.

احمد تویسرکانی مشکل اصلی کشور را پایین بودن بهره وری بیان کرد وی همچنین می‌گوید نیاز اصلی کشور شناسایی منابع و توانایی‌ها است. او همچنین  بسیاری از تخلفات را مانند زمین خواری به علت همین کمبود منابع دانست.

رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به استفاده از روش‌های نوین به حذف ثبت دفتری اسناد در دفاتر ثبت اسناد از آزاد شدن ۱۰ هزار نیرو در کشور و اضافه شدن برای کمک به بخش‌های دیگر خبر داد.

رییس کل دادگستری:کاهش ۲۸ درصدی در موجودی پرونده های دادگستری

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تعداد پرونده های موجود و روند کاهشی تعداد آن ها می‌گوید در شهریور ۹۳ با تراکم پرونده مواجه بوده ایم و  ۱۳۲ هزار فقره پرونده در جریان رسیدگی بود اما  امروزه  تا پایان مهر سال جاری به 95 هزار فقره کاهش پیدا کرده و کاهش ۲۸ درصدی  را در این زمینه داشته ایم.

یدالله موحد از میزان یک درصد افزایش پرونده های ورودی به دادگاه‌های استان کرماان در هفت ماه  سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی بحث مهم قوه قضاییه و ارباب رجوع را  طولانی شدن زمان دادرسی دانست و تاکید می‌کند این زمان در دادگاه‌های کرمان از  ۸۹ روز رسیدگی  به ۷۷ روز کاهش پیدا کرده است.

او همچنین در ارتباط با انواع پرونده‌های در حال رسیدگی، دعاوی مربوط به خانواده را بیشترین تعداد پرونده‌ای دانست که در دادسرا موجود است.

موحد همچنین عدم وجود داشتن کارکنان مربوط به تناسب پست های مربوط را مشکل اساسی دادگستری کرمان معرفی کرد.

وی همچنین از اقدامات موثر کرمان در زمینه مقابله با حاشینه صحبت کرد و گفت استان کرمان در مقابله با حاشینه نشینی رتبه دوم را در کشور دارد.

او همچنین با توجه به ۱۸ میلیون هکتار منابع طبیعی در استان از حدود تثبیت هفت میلیون هکتار آن خبر داد.

موحد همچنین علت زمین خواری را به دلیل سوابق و مدارک فیزیکی  اداراتی دانست که در این زمینه‌ها فعالیت می کنند و امکان گم شدن یا خرابی را  در پی دارند دانست.

استاندار کرمان:عدم اجرای قوانین علت اصلی زمین خواری است

استاندار کرمان ضمن امیدواری از اقدامات خوب دستگاه قضایی استان می‌گوید هرچه دستگاه قضایی بیکارتر شود به نفع همه مردم است.

علیرضا رزم حسینی شرایط کشور را شرایط خاصی بیان کرد که  باید توسعه  و پیشرفت شرایط خاص خودش را هم  داشته باشد.

وی یکی از دلایل زمین خواری را عدم اجرای قوانین دانست که باعث ورود افراد سودجو در این زمینه می‌شود.

او امنیت پایدار و اقتصاد مقاومتی را امتیازهای  کشور ایران دانست  و در مقابل چالش کشور را اختلافات سیاسی بیان کرد. وی این اختلافات را باعث عقب افتادگی کشور دانست.

رزم حسینی با توجه به این که می‌گوید در زمینه اقتصاد مقاومتی استان کرمان پیش قدم است گفته برای اولین بار در کشور سیستم کنترل طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کرمان در حال اجراست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=5732
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.