چرا مولوی عبدالحمید نتوانست به رمشک سفر کند؟

اجازه سفر مولوی عبدالحمید به رمشک داده نشد. امام‌جمعه اهل سنت زاهدان قصد داشت روز یکشنبه به شهری کوچک از توابع قلعه گنج کرمان سفر کند اما  این سفر انجام نشد و در سایت و کانال تلگرامی او «مخالفت برخی مسوولان رده پایین در کرمان» علت لغو این سفر اعلام شد.

این اولین بار نیست که او با محدودیت سفر روبرو می‌شود، چه آنکه پیش از این به روزنامه ابتکار گفته بود «در تهران و قم مشکلی ندارم اما برای {سفر به} استان‌های دیگر محدودیت‌هایی وجود دارد.» این بار اما قصه محدودیت سفر متفاوت بود، چرا که عبدالحمید قصد داشت به شهری سفر کند که اکثر جمعیت آن سنی نشین هستند.

رمشک در فاصله حدود 600 کیلومتری مرکز استان کرمان بر اساس سرشماری سال 95، 10 هزار و 39 نفر جمعیت دارد.

این شهر کوچک یکی از شهرهایی است که جمعیت سنی نشین قابل توجهی دارد و در رمشک و توابع آن چندین مسجد مختص اهل سنت وجود دارد و شیعه و سنی سال‌ها در آنجا مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند.

روایت یک سفر انجام‌نشده

امام‌جمعه اهل سنت زاهدان در خصوص موافقت نکردن با سفر او به رمشک به ما می‌گوید که برادران اهل سنت در رمشک از مدت‌ها قبل خواستار این بودند دیداری داشته باشیم. به همین دلیل در سفری که من به مرز سیستان و بلوچستان و کرمان داشتم، برنامه‌ای برای رفتن به رمشک تدارک دیدم.

به گفته عبدالحمید، پیش از سفر به رمشک، او به استانداری سیستان و بلوچستان اطلاع می‌دهد که قصد سفر به رمشک را دارد و از آن‌ها می‌خواهد که با استانداری کرمان هماهنگ کنند. نتیجه این هماهنگی، مثبت بوده و به مولوی اعلام می‌شود می‌تواند به رمشک برود. روز شنبه اما معاون امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان به او اطلاع می‌دهد که شورای تأمین استان کرمان با سفر به رمشک موافق نیست.

عبدالحمید در این رابطه می‌گوید ما از برابری امت و وحدت صحبت می‌کنیم، نباید تنگ‌نظری کنیم. اما متأسفانه مقامات استان کرمان تنگ‌نظری کردند و اجازه ندادند من به یک شهر کوچک بروم، درحالی‌که مردم سیستان و بلوچستان و کرمان ارتباط نزدیکی باهم دارند.

او اضافه می‌کند که همه باید به فرمان رهبری در خصوص تبعیض قائل نشدن بین همه ایرانیان عمل کنند. ما همه ایرانی هستیم.

فرمان رهبری

منظور مولوی عبدالحمید از فرمان رهبری، پاسخی است که رهبر انقلاب 15 شهریور امسال به نامه او دادند.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبری در نامه‌ای به امام‌جمعه اهل سنت زاهدان، نوشت که «نامه {شما} به استحضار ایشان رسید، معظم‌له از اظهار علاقه‌مندی شما به نظام مقدس جمهوری اسلامی و جانب‌داری و حمایت و دفاع از کشور و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی قدردانی کردند و فرمودند: “همه ارکان جمهوری اسلامی موظف‌اند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچ‌گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند. ما هم به جد معتقدیم همه باید با هم در کنار هم و در صفوف فشرده و واحدی به سربلندی و عزت ایران اسلامی بیندیشند و در راه آن تلاش کنند و اجازه ندهند دشمنان این مرزوبوم و خناسان وابسته به این و آن در این صف واحد تفرقه افکنده و کارشکنی کنند.»

درخواستی ندادند

درحالی‌که پیگیری‌های ما برای صحبت با مقامات استانداری کرمان به نتیجه نرسید، احمد حمزه، نماینده مردم قلعه گنج در مجلس در این خصوص می‌گوید که برای سفر مقامات مؤثری همچون جناب مولوی عبدالحمید، باید از استانداری سیستان و بلوچستان نامه‌ای به استانداری کرمان داده می‌شد که آن‌طور من پیگیری کردم، درخواستی به استانداری کرمان داده نشده است.

وحدت عیدی، فرماندار قلعه گنج هم در این خصوص اظهار بی‌اطلاعی کرد.

مولانا عبدالحمید: انتظار داشتم مسوولان کرمان از سفر من به رمشک استقبال کنند، نه ممانعت

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15770
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.