کودتای ۲۸ مرداد،برگزاری کنسرت‌ها و سفر وزیر بهداشت محور خطبه‌های روز جمعه بودند

کودتای ۲۸ مرداد روز سیاه رژیم پهلوی و استکبار جهانی است

حجت الاسلام «مهدی عرب پور» خطیب این هفته نماز جمعه کرمان به کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و گفت که این روز ،روز سیاه تاریخ رژیم پهلوی و استکبار جهانی به ویژه آمریکا است. این دشمنی هرگز از یاد ملت ایران نمی‌رود، ما باید از این روز درس بگیریم و به کشورهای استعماری اعتماد نکنیم.
عرب پور افزود که در مسئله برجام میبینیم آمریکا به تعهدات خود عمل نمی‌کند، ولی مردم و مسئولین هوشیار هستند و هشدارهای رهبری مورد توجه است.
خطیب این هفته نماز جمعه کرمان به روز جهانی مسجد اشاره کرد و افزود که مسجد فقط محل عبادت نیست بلکه یک نهاد اجتماعی است. وی به سخنان رهبری اشاره داشت و افزود که مسجد می تواند کارکرد سیاسی صحیح داشته باشد. او می گوید که اگر مساجد فعال باشند نباید نگران فضای مجازی بود.
«مهدی عرب پور» ضمن تبریک هفته دولت گفت که طبق سخنان رهبری در رابطه با دولت ها در هر دوره‌ای نقاط قوت و ضعف داشتند و نمی توان در مورد عملکرد آنها بطور مطلق قضاوت کرد.
امام جمعه کرمان افزود که دلسوزانه برای رفع ضعف ها تلاش کنیم. خوبی ها و ضعف ها را بگوییم. اگر کسی خطا می کند باید شناسایی شود. دستگاهها و مدیران ما سالم و دلسوز هستند. او خاطر نشان کرد که دولت یازدهم خدماتی داشته و ضعف هایی هم دارد که باید رفع شود. رکود و بیکاری مباحث مهمی هستند که باید با مدیریت صحیح بر طرف شوند.
عرب پور به فعالیت های عمرانی که در شهر و استان در حال انجام است اشاره و افزود که برای تحول استان باید از شرکتها و موسسات سرمایه گذار استفاده کنیم. وی ادامه داد که اکنون ۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه در استان کرمان در بخشهای مختلف هزینه می شود.

لزوم زنده نگه داشتن تفکر شهیدان رجایی و باهنر

«حجت الاسلام اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه این هفته کهنوج با اشاره به آغاز هفته دولت از شهیدان رجایی و باهنر یاد کرد و گفت که نامگذاری این هفته به دلیل زنده ماندن نوع تفکر و شاخص رفتار آنهاست. هفته دولت فرصت مناسبی برای سنجش و تحلیل گذشته و برنامه ریزی برای آینده است.
امام جمعه کهنوج به سخنان رهبری اشاره کرد و افزود که دولت اسلامی شاخصه های دارد که از آن جمله می توان به استکبار ستیزی، ساده زیستی، ایستادن در مقابل زورگویی، روحیه مردمی، جدیت در خدمت کردن و رعایت قانون اشاره کرد.
افشارمنش گفت که مردمی بودن مثل مردم زندگی کردن، غافل نشدن از دشمنی آمریکا و اسرائیل، حفظ شتاب علمی، آمار دهی واقعی و ملموس، کاهش تورم و… توصیه های رهبری به دولتمردان است.

سیاست آمریکا دوگانه است

«حجت الاسلام سید محمود حسینی» در خطبه های نماز جمعه سیرجان از سیاست دوگانه آمریکا گفت که موجب شده پیروزی های اخیر را به نام خود تبلیغ کند و از طرف دیگر نمی خواهد ریشه تروریست و داعش کنده شود که دلیل این مسئله همراهی و رضایت داشتن اسرائیل است. داعش برای مقابله با جمهوری اسلامی طراحی شده است.
حسینی با اشاره با دستگیری تروریستها در کرمانشاه از سربازان گمنام امام زمان تقدیر کرد.
وی با اشاره به سفر روز گذشته وزیر بهداشت به سیرجان گفت که امیدواریم این سفر منشاء خیر و خدمات خوب در بخش بهداشت باشد و هر چه زودتر بیمارستان سیرجان به بهره برداری برسد.
وی با تبریک روز پزشک به برگزاری مراسم نکوداشت صادقی پزشک خیر سیرجانی در روز ۳۱ مرداد ماه جاری در بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان اشاره کرد.
سید محمود حسینی هفته دولت و روز جهانی مسجد را تبریک گفت و افزود که در اگر جایی از مسئولان انتقاد می‌شود و این اقدامات سازنده است، نباید تصور شود که این انتقاد موجب اختلاف است.

کسانی که علم فقاهت ندارند حق اظهار نظر در مورد برگزاری کنسرت ندارند

«حجت الاسلام رضا سالاری» در خطبه های این هفته عنبرآباد از مسئولان دولت خواست که به دغدغه های فرهنگی رهبری و علما بیشتر اهمیت بدهند و افزود که رهبری ۱۰ الگوی مناسب از اقتصاد مقاومتی را معرفی نموده که چهار مورد آن مربوط به فرهنگ ایرانی اسلامی است.
امام جمعه عنبرآباد با اشاره به سخنان آقای جنتی وزیر ارشاد و آقای مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با لغو کنسرتها در مشهد گفت که چرا برخی که علم فقاهت ندارند حرف پوچ می‌زنند، وی گفت که چرا دغدغه بعضی از مسئولان نظام اسلامی ما برگزاری کنسرت شده است. آيا برگزار شدن کنسرت یا روی آوردن جوانان ما به اعتیاد مشکل اصلی ماست.
سالاری با اشاره به حضور اداره های کل در جنوب استان از ضعف آنها در خدمت رسانی انتقاد کرد.

ایران تنها کشور امن خاورمیانه است

«حجت الاسلام علی ابراهیمی» خطیب این هفته نماز جمعه زرند گفت که ایران تنها کشور امن خاورمیانه است و این امنیت حاصل تلاش و مجاهدت سربازان گمنام امام زمان و شهدا است.
ابراهیمی با تبریک هفته دولت گفت که مدیران نظام باید شهیدان رجایی وباهنر را سرمشق خود قرار دهند.
امام جمعه زرند با اشاره به انتخابات سال ۹۶ از مردم و مسئولان خواست که مراقب نفوذ دشمنان باشند و تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمنان قرار نگیرند.
ابراهیمی در پایان روز جهانی مسجد، روز پزشک و سالروز صنعت دفاعی کشور را تبریک گفت.

مسجد اولین نهاد اجتماعی مسلمانان است

«حجت الاسلام امین رضوانی» امام جمعه این هفته منوجان به روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت که مسجد اولین نهاد اجتماعی مسلمانان است و از دولت خواست در روستاهایی که به دلیل مشکلات معیشتی مردم مسجد وجود ندارد، اعتباراتی برای احداث مسجد اختصاص دهد.
رضوانی روز صنایع دفاعی را تبریک گفت و افزود که صنایع دفاعی یکی از ارکان مهم کشور است. وی به سخنان رهبری اشاره کرد و افزود که به مسئولان تذکر دادیم که به بهانه نظارت کسی وارد حریم کشور نشود .

خطاهای پزشکان مردم را به کام مرگ می کشد

«حجت الاسلام عباس رمضانی» پورخطیب نماز جمعه رفسنجان گفت که هفته دولت را در پیش داریم، وی با اشاره به خطبه ۴۴۱ نهج البلاغه افزود که امام علی (ع) عوامل انحطاط دولتها را ضایع کردن اصول، پرداختن به کارهای فرعی، به کار گیری افراد دون صفت و عقب راندن افراد نخبه و سرمایه دانسته است.
وی افزود که کسانی که حقوق های نجومی می گیرند سرمایه نظام محسوب نمی‌شوند، او می گوید که همین عوامل باعث سقوط و بی اعتباری میشوند.
عباس رمضانی پوردر مورد شرایط اقتصادی می گوید که اگر تورم مهار شده است، رکود هنوز پابرجاست. دولت می گوید که از رکود گذشتیم، اما اینطور نیست.
خطیب جمعه رفسنجان از موفقیت نسبی طرح تحول نظام سلامت سخن گفت و افزود که بیمارستانهای دولتی دقت کنند که خطاهای پزشکی و پرستاری مردم را به کام مرگ میکشند. جان مردم قیمت دارد، مسئولان امر باید قاطع برخورد کنند.
او با انتقاد از دولت می گوید که برجام برای ما عزتی در پی نداشت و هر چه رهبرمان بگوید را قبول داریم.
رمضانی پور تصریح کرد که برای اقتصاد مقاومتی اراده جدی و اقتدار عملی از دولت نمیبینم، شعار میدهند اما اراده جدی وجود ندارد. دولت باید با اراده عمل کند.

تحرکات تروریستها در نقاط مرزی با هدف تضعیف ایران است

«حجت الاسلام حسن منتظری» امام جمعه شهربابک گفت که یکی از توطئه های دشمنان اسلام این است که مساجد خالی بمانند.
منتظری به فرارسیدن هفته دولت اشاره کرد و خواست که عملکرد دولت بر محور عدالت، انصاف و رعایت اصول ارزیابی شود.
امام جمعه از تحرکات گروههای تروریستی در نقاط مرزی گفت و افزود که این اقدامات با هدف تضعیف حضور ایران در سوریه، لبنان، عراق و یمن صورت میگیرد و از طرف آمریکا و عربستان است.

بی عدالتی مسئولان استان موجب نارضایتی مردم فاریاب شده است

«حجت الاسلام علی رفیعی» امام جمعه این هفته فاریاب گفت که بی عدالتی مسئولان در جنوب استان به ویژه فاریاب موجب نارضایتی مردم شده است. وی افزود که در سفر هیات دولت هیچ کدام ازنماینده های دولت به این شهرستان نیامدند. اکنون هم که وزیر بهداشت به کرمان آمده، هیچ برنامه ای برای بازدید از منوجان ندارد.

دولتمردان تفکر ولایتی داشته باشند

«حجت الاسلام امین کمالی» در خطبه های نماز جمعه این هفته جیرفت گفت که دشمنان در تلاش برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند. یکی از اقداماتی که انجام میدهند سکولاریزه کردن انقلاب است.
کمالی با اشاره به هفته دولت خواست که دولتمردان تفکر ولایتی داشته باشند و شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند.
امام جمعه موقت جیرفت بیان داشت که ایران سالهاست قربانی تروریست است و ما باید برای مبارزه با تروریسم دست از اقدام بر نداریم.
کمالی در پایان از دلسوزی های «حجت الاسلام کرمی پور» امام جمعه جیرفت برای رفع مشکلات مردم تشکر کرد.

ساخت بیمارستان و حضور پزشکان متخصص دغدغه مردم و مسئولین ریگان است

«حجت السلام علی رنجبر ماهانی» در خطبه های نماز جمعه ریگان به روز صنعت دفاعی اشاره کرد و گفت که یکی از ارکان های مهم تامین امنیت در کشور، صنعت دفاعی است، وی افزود که افزایش قدرت دفاعی و موشکی ما باعث شده دشمن حتی فکر حمله به کشور ما به سرش نزند.
امام جمعه ریگان به سفر وزیر بهداشت به شرق استان اشاره کرد و ادامه داد که شهرستان ریگان نیازمند ساخت بیمارستان و حضور پزشکان متخصص است و مسئولان و مردم شهرستان این دغدغه را دارند.
ماهانی در ادامه خطبه های نماز جمعه به انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری در رسانه ها و فضای مجازی اشاره کرد و افزود که این فایل بازتاب وسیعی در رسانه های بیگانه و فضای مجازی داشت و پخش این فایل در حمایت از منافقان و تحریک احساسات نسل جوان بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2440
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.