درخواست امام جمعه سیرجان برای برخورد با صدای مراسم عروسی

سرعت رشد علمی باید افزایش یابد

مهدی صباحی در خطبه های نماز جمعه کرمان به سخنان رهبری در مورد امنیت کشور اشاره کرد و گفت که خاورمیانه پر از آشوب و ایران سرشار از آرامش است. وی بابت این آرامش از دولت و درست اندرکاران تشکر کرد.
امام جمعه موقت کرمان به سرعت رشد علمی کشور اشاره کرد و گفت که رهبری از کاهش رشد علمی کشور انتقاد کرده اند، باید زمینه رشد علمی در جامعه فراهم شود.
وی با گرامیداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر گفت که منافقان جنایات زیادی داشتند و ما بزرگان زیادی را با جنایات آنها از دست داده ایم.
محمد مصباحی به نام گذاری هفته دولت اشاره کرد و افزود که هدف از این نام گذاری الگو گرفتن از شهید رجایی و شهید باهنر است.
او همچنین به پروژه های شهری اشاره کرد و گفت که امیدواریم با کمبود بودجه ای که داریم این پروژه ها به سرانجام برسد.

ایران مبارز واقعی با تروریسم است

حجت الاسلام رضا کرمی پور در خطبه های نمازجمعه جیرفت گفت که ایران مبارز واقعی با تروریسم است. از دید کشورهای غربی جنایت کارانی که در عراق، سوریه، افغانستان و نوار غزه مردم را به شهادت می رسانند، تروریسم نیستند، اما حمایت از مظلومان را تروریسم می نامند.
او به دیدار ائمه جمعه تهران با رهبری در روز مساجد اشاره کرد و افزود که رهبری فرمودند که امام جمعه بودن یک افتخار است. وی ادامه داد که به توصیه رهبری باید جایگاه نماز برای مردم روشن باشد و از مسجد فقط برای نماز استفاده نشود. بلکه می شود در مسجد فعالیت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام شود.
کرمی پور در پایان با تبریک هفته دولت گفت که رهبری پیروزی سیاست های دولت را پیروزی نظام دانسته، پس هیچ کس قصد تخریب دولت را ندارد.

کارنامه دولت بدون پیش داوری بررسی شود

حجت الاسلام رضا سالاری در نماز جمعه این هفته عنبرآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت که باید کارنامه دولت بدون پیش داوری بررسی شود و از دولتمردان خواست که فرمایشات رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهند.
او افزود که در آستانه سالروز بانکداری اسلامی هستیم، باید به وام های اشتغالزایی توجه بیشتری شود و برای رضایت مردم تلاش شود.

نرخ سود بانکی کاهش یابد

حجت الاسلام علی ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان زرند هفته دولت را تبریک گفت و از تلاش دولتمردان برای توسعه شهرستان زرند تشکر کرد.

امام جمعه شهرستان زرند گفت که دستگاهای اجرایی برای امیدوار کردن مردم باید از منابع استفاده کرده و با همت بلند و انگیزه بالا به سرمایه گذاری و کار آفرینی بپردازند
وی به شدت از سود بالای بانک ها انتقاد کرد و گفت که باید نرخ سود بانکی کاهش یابد، این شیوه بانکداری اسلامی نبوده و ظالمانه است.

مسئولان برای صدای مراسم‌های عروسی اقدام جدی کنند

حجت الاسلام حسین حیدری در خطبه های نماز جمعه این هفته سیرجان گفت که وقتی ما توانسته ایم در زمینه هوا، فضا، نانو و دیگر بحث های علمی به موفقیتهای بزرگی برسیم، باید تلاش کنیم در زمینه اقتصادی هم به خودکفایی برسیم تا دیگر دشمن نتواند ما را تهدید و تحریم کند.
امام جمعه موقت سیرجان افزود که باید به خواسته رهبری در رابطه با تقویت مسائل فرهنگی و ارزشهای اسلامی توجه بیشتری شود. وی از مسئولین خواست در همه بخش ها عملکرد دقیق‌تری داشته باشند تا شاهد نتایج خوبی باشیم.
وی در ادامه از صدای بلندگوهای مراسم عروسی انتقاد کرد و از مسئولان شهرستان خواست در این زمینه اقدام جدی به عمل آوردند.

در هفته دولت ۳۸ طرح زیربنایی به بهره برداری رسید

حجت اسلام حسین مومنی در خطبه های این هفته نماز جمعه قلعه‌گنج با تبریک هفته دولت گفت که این هفته فرصتی برای بازگو کردن خدمات این دولت و دولتهای گذشته است.
امام جمعه موقت قلعه‌گنج به دولت تدبیر و امید بابت خدماتش خداقوت گفت و افزود که مردم نباید خدمات دولت را زیر سوال ببرند، چرا که با این حرکت نظام زیرسوال می رود.
وی ادامه داد که در این هفته ۳۸طرح زیربنایی در شهرستان قلعه گنج به بهره برداری رسیده است که تقریبا ۷۰ میلیارد ریال درآنها هزینه شده است.

حمایت قاطع از ایت الله علم الهدی

حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه رفسنجان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که به فرهنگ ایرانی اسلامی بیشتر توجه کند. او افزود دولت خدمات زیادی انجام داده است، اما به بحث فرهنگی بیشتر باید توجه کند. درست است که رهبری حوزه اقتصادی را در اولویت قرار دادند، اما نباید از فرهنگ هم غافل شد.
امام جمعه رفسنجان با انتقاد شدید از سخنان علی مطهری مبنی بر اینکه امام رضا علیه السلام حریم ندارد، گفت که ما از اقدامات امام جمعه مجاهد و قاطع مشهد که مخالف برگزاری کنسرت موسیقی است، حمایت می کنیم. وی همچنین از برگزاری کنسرت در رفسنجان انتقاد کرد.
رمضانی پور ضمن گرامی داشت هفته دولت از ابتکار دولت تدبیر و امید در زمینه طرح تحول سلامت تشکر کرد و افزود که این طرح سبب کاهش هزینه های درمانی مردم شده است.

دولت وارد بحث انتخاباتی نشود

حجت الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه های نماز جمعه کهنوج به سخنان رهبری در زمینه ویژگی های شهید رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت که آنها با اخلاص، پرکار و مردمی بودند، به جز رضای خدا به چیزی فکر نمی کردند.
امام جمعه کهنوج به بخش دیگری از سخنان رهبری اشاره کرد و ادامه داد که دولت نباید وارد بحث های انتخاباتی شود و تا روز آخرباید برای خدمت به مردم برنامه ریزی کند.

کنسرت موسیقی برای مردم ایران اهمیتی ندارد

حجت الاسلام حسن منتظری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهربابک از دولت خواست که به مسائل اساسی توجه کند و گفت که مشکلات اقتصادی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت هستند. معیشت مردم باید دغدغه دولت باشد، نه تعطیلی یک یا دو کنسرت موسیقی. وی در ادامه خواستار حفظ حریم مقدس امام هشتم شیعیان علی بن موسی الرضا (ع) شد.
امام جمعه شهربابک در پایان گفت که در این زمان تمام توجه مردم به حرفهای دولت مردان است و نباید سراغ حاشیه های کنسرت موسیقی بروند که برای مردم ایران هیچ اولویتی ندارد.

به مشکلات کشاورزانی که خسارت دیده اند رسیدگی شود

حجت الاسلام خیرالله ابراهیمی در نماز جمعه این هفته فهرج خواستار نظارت بیشتر بر فروش لوازم تحریر در فهرج شد و گفت که به جز هزینه بیمه و کتاب نباید هزینه ای از دانش آموزان گرفته شود.
امام جمعه فهرج با اشاره به خشک شدن خوشه های خرمای کشاورزان فهرج ادامه داد که خسارت زیادی وارد شده، محصولات بیشتر کشاورزان از بین رفته است و خواستار رسیدگی مسئولان به این مشکل هستیم.
وی در پایان از مسئولان خواست که به مشکلات ورزشی این شهرستان توجه و برای برگزاری مسابقات ورزشی برنامه ریزی کنند.

لغو کنسرت قانونی و لازم الاجرا است

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های نماز جمعه این هفته ریگان با تبریک هفته دولت گفت که این هفته برای قدردانی از خدمات همه دولتمردانی است که به مردم خدمت می کنند.
امام جمعه ریگان از قراردادهای نفتی دولت با شرکت های خارجی انتقاد کرد و گفت که باید سازو کاری برای جبران خسارت در صورت عدم تعهد طرف مقابل اندیشیده شود. وی ادامه داد که فروش نفت خام خسارت می باشد و با روح اقتصاد مقامتی سازگار نیست.
رنجبر ماهانی در زمینه برگزاری کنسرت ها افزود که نمایندگان ولی فقیه درمراکز استانها وائمه جمعه در شهرستان ها و بخشها مسئول یا رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و استان هستند. مصوبات این شوراها قانونی و لازم الاجرا است و در این جلسات اگر تصمیم برلغو کنسرتی گرفته شود، باید این تصمیم اجرا شود.

وزارت ارشاد به جای جنجال به رفع مشکلات علمای بزرگ دینی بپردازد

حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه شهر مردهک در رابطه با نقش مساجد گفت که پیامبر اسلام پایگاه حکومت خود را در مسجد مدینه قرار داد. وی افزود که انقلاب اسلامی هم از مساجد شروع شد، مسجد محل فعالیت فرهنگی است.
امام جمعه مردهک با اشاره به هفته دولت افزود که این هفته زمان مناسبی برای نمایش خدمات شایسته دولت است تا دولت مردان بتوانند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند و برای بهتر شدن عملکردشان تلاش کنند.
بامری ادامه داد که در حالی درهفته های اخیر لغو کنسرت ها جنجال به پا کرده است که مسئولان ذیربط می گویند فقط در مورد یک درصد از کنسرت ها بوده است. او افزود که مسئولان وزارت ارشاد به جای کوبیدن بر طبل جنجال به رفع مشکلات علمای بزرگ دین ومسائل دینی بپردازد و بدانند که فقط لغو کنسرت ها دغدغه مردم نیست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2851
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.