گیلانی می‌ رود | عضو علی‌البدل در راه شورای شهر کرمان

معاون استاندار کرمان ۲۴ مهر ۹۴ به خبر آنلاین گفته بود که هرگونه تخلف احتمالی اعضای شوراها از چشمان تیز بین ناظران پنهان نمی‌ماند.

قانون هم این اختیار را به سیف‌الهی داده بود تا به پشتوانه فصل چهارم و ماده ۷۹ و ۸۲ قانون شوراها و رای استاندار و ریس کل دادگستری استان در هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان چنین بی پروا از سلب صلاحیت عضو شورای شهر کرمان خبر دهد.

بعد از انتشار خبر بازار شایعه گرم‌ شد. خبر سلب صلاحیت عضو شورای شهر کرمان باعث شده بود تا توجه رسانه‌ها به ساختمان خانه شهر کرمان بیشتر شود. روز بعد روزنامه پیام‌ما تیتر زد: «س گ» صلب صلاحیت شد.

این در حالی بود که شهر کرمان شهردار نداشت و کش و قوس‌های فراوان اعضای شورا برای انتخاب شهردار صدای رزم‌حسینی استاندار کرمان را هم درآورد.

۲۳ شهریور ۹۴ زمانی بود که استاندار کرمان شورا نشینان را مستقیما تهدید کرد. کار به تهدید جمعی ختم نشد.

وی که در جلسه‌ای تحت عنوان پیگیری پروژه‌های عمرانی شهر با اعضای شورا گفت‌و‌گو می‌کرد رو به سعید گیلانی که گفته بود من تا یک ماه دیگر برای پروژه هتل بام سرمایه‌گذار می آورم گفت:آقا این بازی‌ها را در نیار عزیز من ، این حرف‌ها درست نیست که شهر به خاطر شورا معطل باشد.

رزم حسینی در همین جلسه به شورای شهر را خطاب قرار داد و به رسانه‌ها گفت:اگر بازی در بیاورند ناگفته ها را به مردم می گویم.

اختلاف جدی بود. جوهر تیتر رسانه‌های چاپی پیرامون تهدید استاندار در ۲۳ شهریور خشک نشده بود که ۲۴ مهر ، یعنی یکماه بعد معاون استاندار از رای پنج عضو شورای حل اختلاف استان کرمان مبنی بر سلب صلاحیت گیلانی پرده برداشته بود.

عضو سلب صلاحیت شده اما سکوت کرده بود . گمانه زنی ها درمورد تخلفات او تنور شایعه را گرمتر می کرد. سعید گیلانی سرانجام یکماه بعد و در تاریخ ۲۵ آبانماه ۹۴ در مصاحبه ای طولانی با روزنامه پیام ما سعی در بیگناه قلمداد کردن خود داشت و آنرا تاوان دفاع از حق مردم می دانست.

 او در این گفت‌و‌گو می گوید:روزی که طرح استیضاح شهردار سابق (سیف الهی ) را با امضای چهار نفر از اعضای شورا مطرح کردم خیلی ها برایم خط و نشان کشیدند و گفتند این کار را نکن و با زبان تهدید و تطمیع سخن گفتند.

گیلانی در این مصاحبه پا را فراتر گذاشته و می گوید که تا کنون هیچ دستگاه نظارتی و بازرسی سوالی از من نپرسیده است. ادعایی که هیچ وقت ثابت نشد.

درست روز بعد از آن مصاحبه بود که ریس شورای شهر کرمان به خبرنگار پیام ما اعلام کرد که نامه محرمانه ای را به گیلانی داده است که تصور می کند حکم سلب صلاحیت وی باشد.

مهلت قانونی

عضو شورای شهر کرمان دچار بند ۶ ماده ۸۲ فصل ۴ قوانین حاکم بر شوراها شده بود. تبصره ۲ بند ۷ توضیح بیشتری در مورد وضعیت عضو سلب صلاحیت شده می دهد.

تبصره ای که به عضو سلب صلاحیت شده ۲۰ روز فرصت اعتراض می داد. او باید اعتراض خود را به هیات حل اختلاف مرکزی ببرد.

هيأت مركزی حل اختلاف و رسيدگی به شكايات با عضويت يكی از معاونين رئيس جمهور به انتخاب و معرفی رئيس جمهور ، معاون ذی ربط وزارت کشور ، رئيس یا یکی از معاونین ديوان عدالت اداري به انتخاب رئيس اين ديوان ، يكي از معاونين دادستان كل كشور به انتخاب دادستان كل كشور ، دو نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به پيشنهاد كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و تصويب مجلس شوراي اسلامي ، سه نفر از اعضاي شوراي عالي استان ها به انتخاب آن شورا جهت رسيدگي به شكايات از شوراي استان و شوراي عالي  استان ها و شوراي شهر تهران تشكيل می شود.

این هیات بعد از بررسی حکم شورای استان کرمان با تایید حکم تنها مدت ضمن تعلیق عضو سلب صلاحیت شده را به ۹ ماه کاهش داد.

این حکم امروز به فرماندار کرمان داده شده تا به آقای سعید گیلانی ابلاغ شود .

فراخوان عضو علی البدل

شنیده های خبرنگار «کرمان نو» حکایت از فراخوان سرکار خانم شهین فخرزادگان با ۱۳هزار و ۷۰۸ رای توسط معاون استاندار -ابوالقاسم سیف الهی -بعنوان نفر اول علی البدل برای ادای سوگند در روزهای آتی دارد.

آنهم در حالی که تا انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر کمتر از یکسال مانده است .

صحت این خبر یعنی اینکه سعید گیلانی باید با صندلی شورا خداحافظی کند. تا این پایانی باشد بر عضویت او در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=960
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.