آموزش‌های قبل از ازدواج برای دختران دانش‌آموز پایه دهم در کرمان برگزار می‌شود

فاطمه‌السادات حسینی امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری کرمان که با حضور بصیری سرپرست معاونت سیاسی استانداری کرمان در سالن پیامبر اعظم‌(ص) استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: راه‌اندازی مراکز رشد و شتاب‌دهندگی کسب و کار دانش‌بنیان ویژه بانوان در استان را پیگیری کردیم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت موجود زنان در استان کرمان آسیب‌شناسی و کارآفرینان زن استان کرمان شناسایی شدند گفت: مشارکت اقتصادی زنان استان کرمان در مشاغل خانگی بسیار خوب است و رتبه اول کشور را داریم.

به گزارش تسنیم، مدیر‌کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه بانوان استان کرمان در حوزه تحصیلات تکمیلی رتبه اول کشوری دارند که باید برای آنها برنامه داشته باشیم افزود: باید بتوانیم برای دختران تحصیل‌کرده در استان ایجاد اشتغال کرد و راه‌اندازی مراکز کسب و کار دانش‌بنیان در استان در این راستا است.

وی با اشاره به اینکه ده سازمان کار مشاوره خانواده را در استان انجام می‌دادند که ستاد ساماندهی مشاوره‌ها در استان تشکیل شده است خاطر‌نشان کرد: آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج در دستور کار قرار گرفت که با هماهنگی تا با استفاده از ظرفیت‌های همه جانبه این کار انجام شود.

حسینی با بیان اینکه طرح آموزش دختران پایه دهم در استان اجرا می‌شود گفت: طرح آموزش قبل از ازدواج برای 18 هزار دانش‌آموز دختر در سطح استان کرمان اجرا می‌شود و این طرح مورد موافقت شورای آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.

مدیر‌کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان تصریح کرد: در کنار اجرای طرح باید آموزش‌های لازم برای اولیای دانش‌آموزان نیز برگزار شود تا بتوانیم نتیجه بهتری از این طرح بگیریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23292
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.