احیای تمدن کهن جیرفت شتاب بیشتری خواهد گرفت

سید‌رضا صالحی‌امیری همچنین جیرفت را یکی از اصلی‌ترین تمدنهای شناخته شده دانست و بیان داشت: «اگر این نظریه ثابت شود جیرفت به عنوان نقطه شروع زندگی بشر معرفی خواهد شد.» وی می گوید با هماهنگی استاندار کرمان و میراث فرهنگی احیای این تمدن کهن شتاب بیشتری خواهد گرفت.

او گفته اگر کرمان در سطح ملی، منطقه ای و جهانی باز شناخته شود، از مقاصد مهم توریسم داخلی و خارجی خواهد شد.به گفته وزیر تدوین دانشنامه بزرگ کرمان در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی به بهره‌برداری می رسد.

وی می گوید در کرمان شخصیت‌های بزرگی که منشا تحولات عظیم ملی در همه ابعاد و زمینه ها بوده‌اند، از جمله خواجوی‌کرمانی وجود دارند. او خواجو را در ردیف حافظ و سعدی  می داند. به اعتقاد وزیر استان کرمان به لحاظ اهمیت به مسائل فرهنگی به نسبت سایر استان ها پیشتاز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شخصیت خواجوی‌کرمانی گفته از نظر اصحاب شعر و ادب حتی شخصیت حافظ نیز تحت تاثیر عرفان و اخلاقیات و سلوک خواجو قرار داشته است.

صالحی‌امیری تصریح کرد که بررسی این ظرفیت و شخصیت ادبی نصیب دانشگاه آزاد اسلامی شده و ما هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن مفاخر ایران برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن این کنگره تلاش خواهیم کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=8662
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.