در پيام “آيت الله هاشمى ” در اختتامیه همایش «رفسنجان، تدبیر، تلاش، توسعه» آمد:اقتصاد مقاومتى به معناى ديوار كشيدن به دور كشور نيست

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه دو شاخص مهم اقتصاد مقاومتی درون زایی و برون نگری است در این پیام آورده بود «برون نگری یک اصل پذیرفته شده در علم اقتصاد است البته شاید بعضی ها با تکیه بر معنای ظاهری این دو واژه فکر کنند که اقتصاد مقاومتی یعنی کشیدن دیوار به دور کشور و انجام همه کارهای جزئی و کلی با تکیه بر داشته های داخلی.»

این پیام که توسط حجت‌الاسلام شیخ علی هاشمیان قرائت می‌شد به موارد دیگری همچون توجه ویژه به منابع آبی و کشاورزی علمی اشاره می‌کرد و در بخشی از آن آمده بود «برگزاری همایشی با عنوان رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه یکی از امیدوارکننده ترین خبرها در روزگاری است که اشتغال به معضل امروز و آینده همه ایرانی ها در همه سطوح مدیریتی است و این مهم وقتی امیدوارکننده تر می شود که می بینیم و می شنویم سیاست های رونق توسعه و اشتغال در همه استان کرمان نیز جزو برنامه های مسئولان دولتی می شود.»

رمضانی‌پور: نشستن بر سر میز مذاکره ذلت است

حجت الاسلام عباس رمضانی‌پور امام جمعه رفسنجان که مذاکرات را ذلت می‌دانست بعد از قرائت پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سخنرانی‌اش را با صحبت‌هایی پیرامون فتنه آغاز کرد. وی که معتقد بود «فتنه در زیر خاکستر قرار دارد» پیام این همایش را درس گرفتن از غدیر دانست و اینکه چه کسانی غدیری بودند و چه کسانی پیمان شکنی کردند. مواردی دیگر همچون پیشینه ولایی و پیشینه اعتقادی مردم رفسنجان، برتری همیشگی اسلام، از سوی رمضانی‌پور به عنوان پیام این همایش عنوان شد.
وی که می‌گفت حاضر نیستیم برای دنیایمان دست ذلت به کسی دهیم افزود پیام این همایش به افراد واداده و دل‌بسته به غرب است.

مدیرعامل صنایع مس: تاثیرات برجام را ما می‌بینیم و حس می‌کنیم

احمد مراد‌علی‌زاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس که معتقد بود شرایط دولت را هم باید در نظر گرفت در این اختتامیه گفت ما تاثیر برجام را می‌بینیم و حس می‌کنیم. وی اعلام کرد ۱۴۰۰ میلیارد تومان از ۱۷۰۰ میلیارد بدهی بانکی شرکت مس بعد از برجام پرداخت شده و سهام شرکت از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به ۵۰۰۰ میلیارد افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت ملی مس با اشاره به دستاوردهای دیگری همچون ایجاد ارزش افزوده، افزایش نیروی انسانی گفت بخش زیادی از موفقیت‌هایمان به خاطر برجام و رفع تحریم است.

محمدی انارکی: تا کارشناسی شده صحبت نشود مشکلات باقی است

احمد محمدی انارکی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس به بهبود صنعت هواپیمایی و افزایش فروش نفت در این دولت اشاره کرد. وی دغدغه‌های امام جمعه رفسنجان را به‌جا دانست اما بر صحبت کارشناسی شده پيرامون مسائل و پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز اشاره کرد.
نماینده رفسنجان و انار صدمات زیاد گذشته را يادآورى كرد و این تعبیر را به کار برد که دستی یک لحظه می‌شکند اما سال‌ها طول می‌کشد و آن دست دیگر دست نمی‌شود.

حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در صحبت‌هایی که در ابتدای این همایش داشت همایش «رفسنجان، تدبیر، تلاش، توسعه» را حرکتی می‌دانست با مشارکت و همت و همراهی کسانی که برای آینده رفسنجان دل می سوزانند. وی  به فعالیت‌های انجام شده در این همایش شش روزه نیز اشاره کرد.
ملانوری از سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در ۱۰ سال گذشته خبر داد و افزود «در دو سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این شهرستان انجام شده و قابل تحسین و تقدیر است.»

محمدعلی دهقان رئیس دانشگاه ولی‌عصر و رئیس انجمن ریاضیات ایران که میزبانی این اختتامیه را بر عهده داشت بیشتر از پیشرفت‌های علمی و دستاورد‌های این دانشگاه از جمله نگه داری پسته تازه به مدت دو ماه ،که تحولی در ارزش افزوده است و کاشت اکالیپتوس با مصرف آب کمتر و درامد بیشتر سخن گفت.
رئیس دانشگاه ولی‌عصر که می‌گفت سه تا چهارسال اول بودجه این دانشگاه صفر بوده است اعلام کرد اولین بودجه این دانشگاه را آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال ۷۲ به این دانشگاه تخصیص داده است.
دهقان معتقد بود ۸۰ درصد زیرساختهای دانشگاه و مواردی همچون ایجاد فرودگاه و طرح های آبرسانی در رفسنجان مرهون تلاشهای حجت‌الاسلام شیخ حسین هاشمیان است.

مدال آوری دانش‌آموز رفسنجانی

دانش آموز رفسنجانی به نام امیرحسین ستوده‌فر مدال طلای جهانی المپیاد اخترفیزیک را کسب کرده است. این خبر در اختتامیه همایش «رفسنجان، تدبیر، تلاش، توسعه» اعلام شد و در این راستا از این وی تقدیر به عمل آمد و جوایزی به وی اهدا شد.

شاید بتوان این اختتامیه را با حضور پنج نماینده مجلس پاتوق مجلسی‌ها دانست. محمدی انارکی نماینده مردم رفسنجان و انار، امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان و رئیس کمیسیون انرژی مجلس، علی بختیاری نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه، سید فرید موسوی و معصومه آقاپور دو عضو کمیسیون اقتصادی نمایندگانی بودند که در این اختتامیه حاضر شدند.

رضا انجم شعاع معاون کرمانی وزیر نیرو، محمدرضا فتوت معاون استاندار و از دیگر سخنرانان این اختتامیه بودند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3437
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.