اعطای مرخصی 15روزه به زندانیان به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز 98

به گزارش کرمان‌نو، رمضان امیری، مدیرکل زندان‌های کرمان صبح امروز 26 اسفندماه در مراسم «جشن جود و کرم در بهار علوی» جشن آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد در استان کرمان که در محل باشگاه فرهنگی ورزشی تربیت اداره کل زندان‌های کرمان و با حضور شماری از مسوولان قضائی، نظامی و انتظامی، روحانیون و خانواده‌های زندانیان برگزار شد، اظهار کرد: همه مسوولان در طول سال دغدغه زیادی نسبت به خانواده‌های زندانیان دارند اما آنچه که مورد نظر مسوولان است این است که ان‌شاءالله زندان تاثیر خودش را داشته باشد و بازگشت مجددی به زندان نداشته باشیم.

امیری با بیان اینکه در بحث آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اقدامات خوبی از سوی خیرین و مجموعه ستاد دیه انجام شده است، تصریح کرد: کل زندانیان آزادشده سال 97 حدود 354 نفر، زندانیان جرائم غیرعمد 219 نفر و زندانیان پرداخت دیه 11 نفر هستند و امروز قرار است با همت مسوولان و خیرین 9 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و 22 نفر از جرائم دیگری که متنبه شدند، از زندان آزاد شوند.

مدیرکل زندان‌های کرمان با اشاره به وضعیت معیشت و مشکلات اقتصادی خانواده های زندانیان و دغدغه ادار کل زندان‌ها، ستاد دیه، خیرین و مسوولان قضائی در این خصوص، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز و شرایط سخت اقتصادی تصمیم گرفته ایم 2 هزار و 100 قلم اقلام سبد کالایی میان خانواده‌های زندانیان نیازمند استان توزیع کنیم و خدا را شاکریم در هر بحرانی در هر جایی که کمبودهایی باشد، خیرین بیشتر پیگیر هستند و به همین خاطر اداره زندان‌ها توانسته رشد 40 درصدی را در جهت کمک به معیشت خانواده‌های زندانیان نیازمند داشته باشد.

مرخصی 15روزه به کلیه زندانیان جرائم غیرعمد

یداالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه این مراسم با اعلام این خبر که با موافقت ریاست محترم قوه قضائیه دستورالعملی صادر شده است که به مناسبت سال جدید و ایام تعطیلات نوروزی به مدت 15 روز به همه زندانیان تحت شرایطی مرخصی داده شود، افزود: این مرخصی به مدت 15 روز دیگر نیز قابل تمدید است.

موحد با بیان اینکه این نشان از رعفت و رحمت نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: به تأصی از حضرت جوادالائمه و پیام مهربانی ها در سال جاری نظام جمهوری اسلامی ایران یک رعفت و رحمت را نسبت به جمعیت زندانیان کشور نشان داد.

این مقام مسوول افزود: 55 هزار نفر از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مشمول عفو قرار گرفتند و 35 هزار نفر از زندان‌های کشور آزاد شدند و مابقی نیز تخفیف مجازات گرفتند که این واقعاً سند افتخار نظام جمهوری اسلامی است به‌رغم اینکه تمامی دشمنان این نظام انواع و اقسام تهمت‌ها و تبلیغات ناروا را علیه نظام دارند، در این ایام نظام جمهوری اسلامی نشان داد که آنچه که دیگران نامش را حقوق بشر گذاشته‌اند و فقط شعار آن را می‌دهند اینجا به آن عمل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر 420 نفر از زندانیان با کمک و حمایت خیرین آزاد شده‌اند، تصریح کرد: امسال به طور خاص خیرین استان کرمان به رغم شرایط اقتصادی خیلی کارهای بزرگی انجام دادند بالغ بر 17 میلیارد تومان در بخش های مختلف اقدامات خداپسندانه و خیرخواهانه داشتند برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه 500 بسته حمایتی غذایی در دهه فجر امسال میان خانواده‌های زندانیان در مرکز استان کرمان توزیع شد، افزود: با کمک مسوولان و خیرین در این ایام حدود 2 تن گوشت توزیع شد و قرار است 2 هزار و 100 بسته حمایتی نیز امروز میان این خانواده‌های نیازمند توزیع ‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: همه اقدامات صورت‌گرفته مسوولان، دست‌اندارکاران و خیرین بزرگ این است که بتوانند در این شرایط دشوار اقتصادی از خانواده‌های بی‌بضاعیت زندانیان حمایت کنند و به آنها مدد برسانند.

آغاز طرح ویژه نوروزی از 25 اسفندماه سال جاری تا 17 فروردین 98

سردار رضا بنی‌اسدی‌فر، فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه این مراسم با تقدیر از خیرانی که در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان همکاری داشتند اظهار داشت: تعهد فردی و اجتماعی تک‌تک افراد جامعه و درک مسائل و مشکلات جامعه آثار خسارت‌بار را در جامعه کاهش می‌دهد.

بنی‌اسدی‌فر با تبریک دریافت نشان پرافتخار ذوالفقار سردار سلیمانی از دستان مقام معظم رهبری افزود: سردار سلیمانی از دوران جوانی تاکنون برای امنیت و اقتدار نظام اسلامی و جهان اسلامی تلاش می‌کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه پلیس برنامه‌های متنوعی برای برقراری امنیت اجتماعی در جامعه اجرا می‌کند، تصریح کرد: طرح ویژه ترافیکی از 25 اسفندماه امسال آغاز شده و تا 17 فروردین سال آینده در سراسر استان کرمان اجرا می‌شود.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه هیچ طرحی بدون مشارکت مردم و بدون اراده فردی محقق نمی‌شود، تاکید کرد: متاسفانه در تعطیلات سال گذشته 67 نفر از هموطنان ما در حوادث رانندگی فوت کردند و بیش از 360 نفر مصدوم شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه چهارشنبه آخر سال را در پیش داریم و متاسفانه این مراسم سنتی به یک مراسم خطرآفرین در جامعه تبدیل شده است، تشریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها به جای اینکه سال نو را با خوشحالی آغاز کنند به‌دلیل کوتاهی در مراقبت از فرزندان خود و عدم نظارت بر آنها باید در سوگ فرزندان خود در چهارشنبه آخر سال بنشینند.

بنی‌اسدی‌فر با اشاره به اینکه خانواده‌ای که عامل به رعایت قوانین و مقررات در جامعه باشد قطعا فرزندان این خانواده کمتر مورد آسیب به‌ویژه آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: متاسفانه آمار سرقت‌ها در ایام تعطیلات افزایش پیدا می‌کند که باید قبل از آغاز مسافرت‌ها پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد و از وقوع سرقت منزل خود با تدابیر لازم جلوگیری کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان یک استان امن است، تاکید کرد: پلیس با هوشیاری کامل اجازه ناامنی و ناهنجاری به عده‌ای ناچیز را نمی‌دهد که آرامش مردم را به هم بزنند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه کشور در شرایط اقتصادی سختی است که متاسفانه بعضی توقعات از خانواده باعث ایجاد جرایمی می‌شود که غیرقابل جبران است، افزود: باید شرایط یکدیگر را درک کرد و امیدواریم نوروز بسیار خوبی را در این ایام شاهد باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26145
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.