امضای تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و اداره کل منابع طبیعی استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، مدیرکل آموزش و پرورش کرمان، امضای این تفاهم نامه به منظور افزایش آگاهی دانش آموزان، مدیران و معلمان در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری و با هدف حفاظت و حراست از این منابع ارزنده و خدادادی از طریق آموزش های مستمر توسط کارشناسان منابع طبیعی و بر اساس برنامه زمانبندی را از مهمترین اهداف تفاهم نامه بین منابع طبیعی و آموزش و پرورش برشمرد.
وی ترویج فرهنگ منابع طبیعی و فرهنگسازی بین جامعه، جذب دانش آموزان علاقه مند در طرح ملی همیاران طبیعت دانش آموزی، برگزاری همایش های مشترک در هفته منابع طبیعی و تثبیت و تداوم آموخته ها در قالب برنامه های اجرایی برای کودکان با برگزاری مسابقات، انشا و مقاله نویسی، نقاشی و ساخت ماکت را از دیگر اهداف این تفاهم نامه دانست.
محسن بیگی افزود که آموزش مربیان و آموزشیاران با توجه به نیازهای تعیین شده، تهیه مطالب مرتبط با منابع طبیعی، برگزاری کارگاههای آموزشی مشترک برای معلمان و مربیان و تشویق دانش آموزان برتر از تعهدات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در تفاهم نامه آموزش و پرورش و منابع طبیعی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد که ویراستاری، ساده نویسی و آماده سازی محتوای بسته های آموزشی و همکاری در برنامه ریزی و اجرای طرح های آموزش کودکان و دوستداران طبیعت از مهمترین تعهدات آموزش و پرورش استان بر اساس این تفاهم نامه است.
محسن بیگی خاطر نشان کرد که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر نگهداری از طبیعت و حفظ محیط زیست تاکید شده و مدارس بهترین مکان برای نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی هستند.
وی از افتتاح مدرسه طبیعت در شهرستان ریگان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و بر احداث این مدارس در شهرستان ها و مناطق دیگر استان توسطه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14141
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.