بررسی روز | آیا شیوع مصرف موادمخدر در کرمان بیشتر از سایر استان‌ها است؟

این القا هرچند وقت یک‌بار در محافل عمومی، فضای مجازی، فیلم‌های تلویزیون و حتی ورزشگاه‌ها با آوردن نام کرمان در کنار کلمات نامتعارف تقویت می‌شود.

این بار این موج از بردن نام کرمان در کنار اعتیاد در توییتر ایجاد شد.

این موضوع ما را واداشت تا این بار به دنبال این موضوع باشیم که آیا واقعا کرمان ازنظر شیوع مصرف مواد مخدر در رتبه اول قرار دارد یا خیر؟

یک منبع آگاه در ستاد مبارزه با مواد مخدر در این خصوص به «کرمان نو» گفت که ادعای اینکه استان کرمان رتبه اول را در مصرف مواد مخدر دارد کذب است.

به گفته او استان کرمان ازنظر شیوع اعتیاد استان کرمان در رتبه 13 قرار دارد.

وی همچنین گفت که نرخ شیوع به مواد مخدر در استان کرمان درگذشته 4.3 بوده است درحالی‌که این نرخ امروز 2.6 رسیده که بدین معناست آنچه دیگران در مورد کرمان القا می‌کنند، اشتباه است.

این منبع آگاه در ادامه گفت: بحث دیگری که وجود دارد موضوع نگرش مثبت به مصرف ماده‌ای مانند تریاک در کرمان است. اما اینکه گفته شود همه مردم کرمان نسبت به این موضوع نگرش مثبت دارند هم کاملاً نادرست است.

وی یکی از دلایلی که منجر به این القای نادرست در میان مردم می‌شود اشاره کرد و گفت که با توجه به اینکه استان کرمان در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و درنتیجه آمار کشفیات بیشتر است و اعلام این آمار موجب شده که کرمان را با نام اعتیاد بشناسند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19645
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.