برگزاری اولین همایش آموزشی منطقه ای در حوزه واگذاری اراضی دولتی در کرمان

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان مدیرکل واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن گفت: این همایش با هدف افزایش توانمندی کارکنان اداره واگذاری زمین و مسکن ادارات کل راه و شهرسازی استان ها در زمینه تسلط بر ضوابط و مقررات حاکم بر نحوه واگذاری زمین ها و تعیین تکلیف واگذاری های گذشته برگزار شد.

مریم جاهد افزود: در این همایش روسا و کارشناسان ادارات واگذاری استان های فارس، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و همچنین جنوب کرمان و ایرانشهر ضمن آشنایی با نظام قیمت گذاری و تبادل نظر پیرامون نحوه واگذاری ها به بیان مسائل و مشکلات این حوزه پرداختند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع زمین به عنوان سرمایه ای که بازتولید نمی شود، بر مدیریت واگذاری ها با رعایت صلاح دولت و سرانه های لازم تاکید کرد.

مدیرکل واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: پس از کرمان، این همایش در استان های اصفهان، گلستان و اردبیل با حضور استان های همجوار آن ها برگزار خواهد شد.

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان هم گفت: این که استان از اولین استان های کشور در زمینه استفاده از سامانه جامع املاک و مستغلات می باشد.

محمدمهدی بلوردی با بیان اینکه حجم بالای پرونده های واگذاری زمین و پروسه واگذاری، باعث طولانی شدن روند واگذاری شده است، اظهار داشت: برون سپاری و گردش الکترونیکی پرونده ها از راهکارهای کوتاه کردن روند واگذاری زمین در ادارات راه و شهرسازی است.

سیدناصر اشرفی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان هم از کسب جایگاه هفتم این استان در سطح کشور در واگذاری اراضی دولتی خبر داد و از ارتقاء جایگاه واحد واگذاری زمین و مسکن به اداره، قدردانی کرد.

وی این ارتقاء جایگاه را در تسریع روند واگذاری ها موثر خواند.

نخستین همایش آموزشی منطقه ای با موضوع واگذاری اراضی دولتی به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان روزهای 18 و 19 تیرماه برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30092
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.