حاشیه روز| نقش استاندار و فرماندار کرمان در برد تیم فوتبال مس مقابل راه آهن

تیم فوتبال مس که در سیرجان میزبان راه آهن بود، موفق شد با نتیجه دو بر یک راه آهن قعر جدولی را شکست دهد.

گل دوم مس در دقیقه 96 از روی نقطه پنالتی زده شد. این اتفاق با اعتراض شدید محسن بیاتی نیا، سرمربی تیم فوتبال راه آهن مواجه شد به طوری که قبل از نواخته شدن ضربه پنالتی، قصد داشت تیمش را از بازی بیرون بکشد اما نهایتا از تصمیم خود منصرف شد با این حال همچنان از این بازی شاکی است.

او به خبرگزاری تسنیم گفته

 با آن همه جابجایی ورزشگاه به سیرجان رفتیم و نه به مس، بلکه به داور مسابقه باختیم. بازیکن ما مدافع حریف را دریبل کرد و روی او خطا شد، اما داور به بازیکن ما کارت زرد داد. در دقیقه 96 هم یک پنالتی به سود مس کرمان اعلام کردند.  مگر می‌شود داور 5 دقیقه وقت اضافه اعلام کند و در دقیقه 96 پنالتی بگیرد؟ آخر نفهمیدیم فرق برخورد «توپ به دست» با برخورد «دست به توپ» چیست. خطا خارج از محوطه جریمه رخ داد اما داور پنالتی گرفت.

این اعتراض‌های بیاتی نیا در دنیای فوتبال چندان عجیب نیست اما او فقط به همین اظهارات بسنده نکرده و پای استاندار و فرماندار کرمان را به این بازی باز کرد.

او گفته

حق تیم من باخت نیست. استاندار و فرماندار کرمان پشت تیم حریف بود.

واکنش تند مس: شخصیت بیاتی نیا به سرمربیگری نمی خورد

باشگاه مس هم در این میان ساکت ننشست و بیانیه ای در این خصوص منتشر کرد. در بیانیه باشگاه مس آمده:

تیم‌های پائین جدول لیگ یک از این دست کارها را در این مقاطع فصل زیاد در دستور کار خود قرار می‌دهند و در بازی مس برابر ایرانجوان بوشهر بود که حرکات مشابه تیم بوشهری نیز کاملا به ضرر ان‌ها تمام شد و آن‌ها نیز بازی برده را تحت تاثیر همین اقدامات با نیمه‌ی دوم بازی مس و راه‌اهن و پس از گل تساوی تیم میهمان تقریبا بار فنی خود را از دست داد و تا جایی که جا داشت توسط عوامل تیم راه‌اهن به جنجال کشیده شد…

البته بی‌اخلاقی‌های تیم راه‌آهن به خصوص از سوی سرمربی محروم این تیم یعنی محسن بیاتی‌نیا که روی سکو حاضر بود در نیمه‌ی اول استارت خورده بود. بیاتی‌نیا از همان ابتدای بازی از روی سکو تا جایی که توانست به داور بازی پرخاش کرد و انواع و اقسام اهانت‌ها و توهین‌ها را به وی انجام داد.

این رفتار بیاتی‌نیا نشان می‌داد تیم تحت فشار راه‌اهن برای گرفتن امتیاز در این بازی به هر وسیله‌ی غیراخلاقی چنگ می‌زند و این موضوع برروی گل راه‌اهن کاملا مشخص بود. در حالی که بازیکنان مس به واسطه‌ی مصدومیت یکی از بازیکنان راه‌آهن ایستاده بودند تا این تیم توپ را به بیرون بزند، آن‌ها با یک پاس بلند برای خود موقعیت حمله درست کردند وگل تساوی را به ثمر رساندند که با اعتراض شدید بازیکنان مس همراه شد.

بعد از این گل فاز بی‌اخلاقی‌های تیم راه‌آهن ومحسن بیاتی‌نیا بیشتر هم شد و با اتلاف پیاپی وقت بازی و زمین خوردن‌های متوالی نشان داد که راه‌اهن با وجود قابلیت‌های خود خیلی دوست ندارد که با مسائل فنی نتیجه بگیرد. توهین‌های عوامل این تیم به داور ادامه داشت تا جایی که برخی نیمکت نشینان اخراج شدند و آن‌ها در کنار زمین با خبرنگاران کرمانی هم درگیری پیدا کردند.

سرمربی راه‌اهن در حالی استارت بددهنی‌های خود به داور را در دقیقه‌ی 7 برروی گل مردود راه‌اهن آغاز کرد که این گل کاملا در شرایط آفساید به ثمر رسیده بود و همه‌ی ورزشگاه و حتی گلزن راه‌اهن متوجه آن بودند. اما ابولفضل دوستی داور کمتر شناخته شده‌ی این بازی خیلی خوب در برابر فشارهای بیاتی‌نیا مقاومت کرد و درس خوبی به او داد چراکه در دقیقه‌ی 94 درحالی که توپ به شکلی واضح با دست بازیکن راه‌اهن که حالت عادی نداشت برخورد کرد، داور با شهامت و بدون توجه به آن جو سازی‌ها اعلام پنالتی کرد.

در حالی که بازیکن راه‌اهن با دست باز خود روی زمین توپ را در دورن محوطه مهار کرد، شاید یک داور به راحتی تحت فشارهای نیمکت حریف از اعلام پنالتی صرف‌نظر می‌کرد اما داور این بازی خیلی خوب این پنالتی واضح را تشخیص داد تا بیاتی‌نیا بازنده بزرگ این بازی باشد. البته تیم‌های پائین جدول لیگ یک از این دست کارها را در این مقاطع فصل زیاد در دستور کار خود قرار می‌دهند و در بازی مس برابر ایرانجوان بوشهر بود که حرکات مشابه تیم بوشهری نیز کاملا به ضرر ان‌ها تمام شد و آن‌ها نیز بازی برده را تحت تاثیر همین اقدامات باختند.

حالا قضیه این بار برای تیم راه‌اهن تکرار شد تا شاید بیاتی‌نیا متوجه شود مربیگری کمی شخصیتی بیشتر از آنچه که او در کنار زمین نشان می‌دهد لازم دارد و اهانت به داور، بیرون کشیدن تیم از زمین، اتلاف وقت‌های بحرینی‌وار و… او را در مربیگری به جایی نمی‌رساند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15852
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.