حجم بارش‌ها در پنج شهرستان، به اندازه کل سال زراعی گذشته

ابوالقاسم سیف‌الهی، جانشین ستاد بحران استان کرمان صبح پنجشنبه به منظور حضور در جلسات ستاد بحران شهرستان‌های بافت و رابر و همچنین بازدید از مناطق سیل زده به این مناطق سفر کرده بود در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به بارندگی‌های سه شبانه روز گذشته در استان کرمان، به‌ویژه در شهرستان‌های غربی، شمالی و جنوبی حجم بارش‌ها در پنج شهرستان به اندازه کل سال زراعی گذشته بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به برودت هوا، راهدارخانه‌ها و پرسنل مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در قالب ۴۲ اکیپ راهداری، ۸ اکیپ پشتیبانی با ۴۰۰ پرسنل راهدار در کلیه جاده‌ها و گردنه‌ها با عملیات برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی نسبت بازگشایی مسیرها اقدام نموده‌اند.

سیف الهی با اشاره به اینکه اکیپ های عمرانی با مدیریت فرمانداری سیرجان در حال ترمیم سیل‌بندها می‌باشند، خاطرنشان کرد: عمده بندهای آبخیزداری و سدهای استان طی بارش باران در چند روز اخیر آبگیری شده و آب پشت سد ها وضعیت مناسبی دارند.

او همچنین شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر آسیب دیدن سد بافت را تکذیب کرد و گفت: طی بارش‌های اخیر حجم آب سد بافت به ۳۴ میلیون مترمکعب افزایش پیدا کرده اما هنوز به مرحله سرریز نرسیده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10270
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.