خشکسالی باعث افزایش دام قاچاق از مرز های شرقی به کرمان

حسین رشیدی با بیان این مطلب که دام‌های قاچاق از مرز‌های شرقی وارد استان کرمان می شوند، عنوان کرد: در سال‌جاری به دلیل خشکسالی پیش‌بینی می‌کنیم که با افزایش ورود دام قاچاق به استان روبرو شویم.

رشیدی صبح امروز 22 اردیبهشت‌ماه در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی در راستای مبارزه با دام قاچاق در سطح استان کرمان انجام شد که نتایج خوبی را به همراه داشته است..

وی با تاکید برآنکه برای مبارزه با قاچاق دام باید اقدامات هوشمندانه انجام شود، تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های لازم پست قرنطینه انار که مدتها معطل مانده بود، مشکلات آن برطرف شد و امکانات لازم در آن مستقر شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با بیان این مطلب که دام‌های قاچاق از مرز‌های شرقی وارد استان کرمان می شوند، عنوان کرد: در سال‌جاری به دلیل خشکسالی پیش‌بینی می‌کنیم که با افزایش ورود دام قاچاق به استان روبرو شویم.

وی بیان کرد: بحث پلاک‌کوبی جنوب استان کرمان به صورت کامل انجام نشده است و نیمه کاره مانده است که باید تدبیری برای تکمیل آن صورت گیرد.

رشیدی در پایان با اشاره به بیماری تب کریه کنگو در استان کرمان خاطر نشان کرد: تب کریمه گنگو به دلیل گرما و فعالیت کنه‌ها از یکسو و همچنین ورود دام قاچاق به استان کرمان در کمین خواهد بود که در این راستا برنامه سم پاشی به صورت کامل در حال انجام است تا این مشکل رفع شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17746
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.