دست‌انداز بانک‌ها پیش پای متقاضیان دریافت وام در قلعه‌گنج

شغل همان راه شناخته شده ای است که تهدید را به فرصت تبدیل می کند و اجازه می دهد فرد استعداد های ذاتی خود را بشناسد این قضیه این روزها در قلعه گنج به دلیل همکاری نکردن بانک ها با مردم در بحث دادن تسهیلات داد فرماندار این منطقه را بلند کرده است.
چند روز پیش فرماندار قلعه گنج در جمع خبرنگاران از بانک ها در بحث اشتغال مردم اعلام نارضایتی کرد و گفت فعال کردن کارگروه‌های اشتغال در شهرستان باعث شد تا مردم و مسوولین در کنار هم توانستند سیزده و نیم میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال را جذب کنند و به بانک ها ارجا دهند اما متاسفانه بانک‌ها بسیار ضعیف عمل می کنند و این باعث می شود روند جذب این اعتبارات به کندی صورت بگیرد.
این مقام مسوول در آخرین جلسه کارگروه اشتغال در این شهرستان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 45میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی روستایی مورد تصویب قرار گرفته و که بانک‌های عامل معرفی شده گفت کارگروه کار خود را به نحو مطلوبی در شهرستان انجام داده و اکنون نوبت همراهی و همکاری بانک‌هاست. این‌طور که مشخص است کار به جایی رسیده که فرماندار قلعه‌گنج اعلام کرده هر مدیر بانکی که بیشترین پرداختی تسهیلات را تا پایان شهریور ماه داشته باشد به عنوان تشویقی به سفر مشهد مقدس اعزام خواهد شد .
«کاغذوطن» در خصوص خبر کم‌کاری بانک ها با فرماندار قلعه گنج به صحبت نشست . او می‌گوید: عملکرد بانک ها در قلعه گنج در بحث پرداخت تسهیلات روستایی بسیار ضعیف است.
ناوکی ادامه می‌دهد از اسفندماه با شروع کاری من، که کارگروه اشتغال هم فعال شده ، با همکاری شورای هماهنگی بانک‌ها با جدیت طرح هایی را توسط کارگروه استان مصوب کردیم و به بانک ها معرفی کردیم اما تا این لحظه به جز بانک کشاورزی که به یک طرح دامداری 400میلیونی کمک کرده، بقیه در حوزه کارشناسی سختگیری می کنند، همین طرح دامداری تا پرداخت، فرد را به خستگی و پشیمانی رساند.
بانک صادراتی که با 500 میلیون برگشت خورد
فرماندار قلعه گنج می گوید در این منطقه ما محدودیت هایی مثل مشکل اسناد داریم بعضی از زمین،های مردم حتی سند روستایی مسکن هم ندارند. او یکی دیگر از مشکلات مردم را نبود بانک صادرات در قلعه گنج می داند و توضیح میدهد که 500میلیون از اعتبارات خوداشتغالی در این بانک برگشت خورده و این یعنی آفت، به همین دلیل با این وضعیت گرچه مدیران بانک‌ها فعالیت خوبی دارند اما من به عنوان فرماندار عملکرد قابل قبولی از بانک ها نمی بینم .آن طور که مشخص است پست بانک، بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید برای تسهیلات اشتغال زایی همکاری می‌کنند اما ناوکی می‌گوید کارشناسان بانک ها بسیار کارشکنی می‌کنند. به گفته او درست است که کار کارشناس گرفتن یک سری ایرادات هست حالا قانونی یا غیرقاونی اما بعضی کارشناسان مردم را به جای انگیزه دادن تا سرحد ناامیدی در حوزه کاری پیش می‌برند و به این‌جا می‌رسد که فرد از مراجعه دوباره منصرف می شود.
ناوکی ادامه می‌دهد در سال گذشته در پرداخت وام های خود اشتغالی کمیته امداد به جز بانک صادرات، بانک ملی، کشاورزی، سینا همکاری خوبی داشتند.
باتوجه به این که 11 طرح اشتغال‌زایی که مبلغی بالغ بر 16میلیارد هزینه می برند و به تصویب اعضای کارگروه رسیده که فرماندار توضیح داد که احداث گلخانه، پرورش شتر، دامداری، قالی‌بافی، صنایع دستی، بوم‌گردی، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و صنایع چوب از نمونه های این طرح ها هستند که مهمترین آن‌ها که مبلغی بالاتر از 30 میلیارد لازم دارد راه اندازی معدن مس رمشک است. گلخانه ها و پرورش شتر مابین این طرح ها به مرحله عقد قرارداد رسیده است. او ادامه میدهد که به ازای هر 60 میلیون تومان یک نفر باید مشغول به کار شود
هشدار فدایی به بانک ها
محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان هم در چند روز گذشته گفته: هیچ عذری از امروز از بانک‌های استان در راستای عدم پرداخت تسهیلات در جهت رونق تولید پذیرفته نخواهد شد. ضعف ما در پرداخت تسهیلات در مدیریت‌های استانی است، وقتی چند پرونده از پرداخت‌ها بانک‌ها در استان به مشکل برخورد و ما آنها را به تهران ارجاع دادیم آن موقع روسای بانک‌ها متوجه خواهند شد که جای آنها در استان نیست. وی با بیان اینکه ما از بانک‌ها هیچ چیزی بیشتر از مصوبات هیات دولت را نمی‌خواهیم، تصریح کرد: ما همواره مصوبات هیات دولت را در استان اجرا کرده‌ایم و بانک ها نیز باید براساس مصوبات اقدام کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19188
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.