دود قاچاق سوخت به چشم مسافران استان می‌رود

مخاطبان «کرمان نو» خبر از نبود گازوییل و بنزین در محور بم – کرمان را به ما داده‌اند.
آن‌ها می‌گویند که «شب گذشته با خیال اینکه می‌توانیم در میان مسیر سوخت ماشینمان را تأمین کنیم راهی جاده شدیم. اما با ورود به اولین جایگاه سوخت در این محور مطلع شدیم که بنزینی در کار نیست.
به‌ناچار راه خود را تا پمپ‌بنزین بعدی و بعدی ادامه دادیم و هر بار با همین پاسخ که جایگاه‌ها خالی از سوخت هستند، مواجه شدیم.»

یکی از مخاطبان هم می‌گوید که قبل از راین بودیم که بنزین ماشینمان تمام شد و با ماشین دیگری تا راین رفتیم و بنزین را تأمین و هر طور شده خود را به کرمان رساندیم.

این مسافران بالاخره توانستند بنزین موردنیاز ماشینشان را تامین کنند، اما می‌گویند تعداد زیادی از ماشین‌های باری و سنگین با توجه به اینکه این جاده ترانزیتی است شب را در جاده ماندند.

یک منبع آگاه در شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کرمان به «کرمان نو» گفت که به دلیل افزایش قاچاق سوخت، سهمیه سوخت جایگاه‌های بین‌راهی کاهش‌یافته است و به‌موجب آن ممکن است مسافران در ساعتی از روز با این مشکل مواجه شوند.

به‌واسطه افزایش قیمت دلار و فاصله گرفتن قیمت هر لیتر بنزین در ایران از قیمت جهانی بنزین، قاچاقچیان سوخت فرصت را غنیمت شمرده و از استان‌های شرقی و جنوبی سوخت را از کشور خارج می‌کنند و سود خوبی هم نصیبشان می‌شود.

درست است که باید راهکاری  برای جلوگیری از قاچاق سوخت در نظر گفته شود، اما این راهکار نباید به‌گونه‌ای باشد که دود آن در چشم مسافران استان کرمان برود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19556
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.