دکتر فدایی استاندار کرمان در روز معارفه: زیر بار زور و فشار نمی‌روم

او در جلسه‌ای که علیرضا رزم حسینی، استاندار پیشین کرمان تودیع شد، استدلال و پاسخگویی را دو اصل مهم در برنامه کاری خود دانست و گفت که هر کاری باید دلایل عقلی و توجیه عقلانی داشته باشد و من نه کاری را انجام می‌دهم که دلایل عقلانی نداشته باشد و نه دیگران این توقع را داشته باشند. همه می‌دانیم اگر استدلال را کناربگذاریم یا فریب و نیرنگ و یا زور و فشار جای آن را می‌گیرد. وی تاکید کرد که در فرهنگ ما «نیرنگ و فریب» و «زور و فشار» جایی ندارد.

این اظهارنظر فدایی در جلسه معارفه‌اش می‌تواند خطاب به جریان‌های سیاسی باشد. به‌خصوص که او از معدود استانداران اصلاح‌طلبی است که در دولت دوازدهم بر سرکار آمده آن‌هم درحالی‌که وزیر کشور به اصولگرایان نزدیک است و در دوران استانداری رزم حسینی اصولگرایان نقش پررنگی در اداره استان داشتند. پس از رفتن او هم تلاش‌هایی از سوی این جناح برای استاندار شدن فردی نزدیک به اصولگرایان انجام شد که شاید در طولانی شدن دوران سرپرستی فدایی بی تاثیر نبوده است.

فدایی درباره اصل پاسخگویی هم گفت که هر کاری که انجام می‌دهم باید پاسخ آن را در مقابل مردم، وجدان خود و پیشگاه خدا داشته باشم و نباید بگذاریم کاری انجام شود که نتوانیم پاسخگوی آن باشیم.

استاندار کرمان همچنین به انتقاد از سیستم اداری استان کرمان پرداخت و گفت که دستگاه‌های دولتی چند ایراد دارند. اول اینکه بعضا کارها با کارشناسی پیش نمی‌رود.

دومین ایراد هم به مشرف نبودن برخی کارکنان به قوانین و مقررات برمی‌گردد و ایراد سوم هم در برخورد متفاوت با مراجعان است.

وی متعهد نبودن برخی کارمندان و جدی نگرفتن کارها، تنبل بودن دستگاه‌های دولتی و جدی نگرفتن بخش خصوصی را از دیگر ایرادات سیستم اداری استان عنوان کرد که حتما باید اصلاح شود.

او تاکید کرد که باید قبل از هرکاری ابزار آن را فراهم کنیم، بنابراین اگر می‌خواهیم در استان توسعه داشته باشیم و قوانین و آیین‌نامه‌ها را اجرا کنیم و رضایت مردم را داشته باشیم نیاز به سيستم اداری قوی داریم که فکر می‌کنم در استان باید اول تکلیف این سیستم مشخص شود.

توصیه‌های وزارت کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور هم در این جلسه توصیه‌هایی برای استاندار جدید کرمان داشت.

جواد ناصریان گفت که لازمه و پیش‌نیاز توسعه آرامش سیاسی است. در دوران آقای رزم حسینی در کرمان آرامش سیاسی وجود داشت که انتظار ما از دکتر فدایی هم این است که این مسیر را ادامه دهند، البته شرایط خاص کشور ایجاب می‌کند در بعضی از برنامه‌ها بازنگری شود.

وی بابیان اینکه «انتظار است افرادی که در منصوب می‌شوند افرادی به‌دوراز تنش‌های سیاسی و ترجیحا از جوانان و بانوان باشند» گفت که مشی وزارت کشور در انتخاب استانداران، مشی اعتدالی است.

ناصریان همچنین از فدایی خواست که به دلیل شرایط خاص کشور در دوران تحریم، بیش‌ازپیش در استان کرمان به تکریم ارباب‌رجوع توجه شود.

درخواست نمایندگان از استاندار

حسین امیری خامکانی، رییس مجمع نمایندگان استان کرمان هم به نمایندگی از 10 نماینده استان در مجلس خواسته‌هایی از فدایی داشت.

او گفت که پیش بردن برنامه‌ها و طرح‌های مرتبط با بحران آب و رفع مشکلات معیشتی مردم باید در اولویت باشد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس همچنین از استانداری خواست به فکر مردمی باشد که سال گذشته بر اثر زلزله آسیب دیدند.

وی روحیه آگاهانه، مقتدر و معتدل فدایی را نکته‌ای مثبت خواند که امید به پیشرفت استان را بيشتر می‌کند.

حمایت امام‌جمعه

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی، امام‌جمعه کرمان و نماینده ولی‌فقیه در استان انتخاب فدایی به‌عنوان استاندار کرمان را یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مدیریت اجرایی استان دانست.

او با اشاره به زحماتی که رزم حسینی در استان کشید گفت که پس از رفتن آقای رزم حسینی می‌طلبید که مسوولیت مدیریت اجرایی استان کرمان به فردی سپرده شود که دوران مسوولیت مهندس رزم حسینی را درک کرده و شناخت کاملی از این استان داشته باشد.

بغض رزم حسینی

علیرضا رزم حسینی، استاندار پیشین کرمان در جلسه تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید کرمان نسبت به شایعاتی که پس از رفتن او از استانداری مطرح‌شده، گلایه کرد. گلایه‌ای که اشک وی را درآورد.

رزم حسینی گفت که خیلی از افراد از بنده خواستند که برای کرمان و کرمانی‌ها بمانم. حال سوالم از عده‌ای این است که چه گناهی برای کرمانی‌ها کردم و جای چه کسی را گرفته بودم و تنگ کرده بودم که این‌همه شایعه و حرف‌وحدیث را برای من درآوردید؟

او با خواندن شعر «هر آنکه خدا را، ستایش می‌برد/خدا را، به نامی صدا می‌برد/یکی نام الله و رب را می‌برد/ یکی نام یزدان و ایزد را برد» از شورای تامین استان درخواست کرد که منشا این شایعات را پیگیری کنند.

استاندار پیشین کرمان اضافه کرد که بحث شخصی نیست. زیرا اعتقاد دارم با این شایعات اعتماد مردم را می‌سوزانیم. اگر امروز رسیدگی نکنیم شتری است که در خانه همه مسوولین روزی خواهد خوابید و انتظار بنده به‌عنوان یک شهروند این است که رسیدگی ویژه‌ای در راستا داشته باشند.

همچنین ایسنا نوشت، رزم حسینی با تشریح راهبردهای امنیتی، اجتماعی و اقتصادی استانداری کرمان در زمان سکانداری خود گفت:  در اسفندماه سال 94، شاهد هم زمان برگزاری سه مراسم چهارشنبه سوری، عزاداری در منزل سردار سلیمانی و بحث کنسرت علیرضا قربانی در شهر کرمان بودیم. شورای تامین استان کرمان در این زمینه تشکیل شد که عده ای خواستار تعطیلی این کنسرت بودند اما بنده در جلسه خواستار برگزاری هر سه مراسم با مسوولیت خودم شدم و افتخار می کنم که هیچ مراسم فرهنگی و کنسرتی در استان کرمان را تعطیل و لغو نکردم.

وی با بیان اینکه درایت، تدبیر و قاطعیت، راهبرد امنیتی شورای تامین استان کرمان در این مدت بوده است به خاطره دیگری از جلسات شورای تامین اشاره کرد و گفت: شورای اصلاح طلبان و دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان استان از دکتر مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی برای حضور در استان کرمان دعوت کردند. مدتی پیش از این در شهرهای شیراز و مشهد شاهد اتفاقات ناخوشایندی برای ایشان بودیم که سبب شده بود حساسیت نسبت به این موضوع افزایش پیدا کند و شبکه های بیگانه نیز بر روی این موضوع تمرکز کرده بودند. شورای تامین برای سفر ایشان به کرمان تشکیل شد. در جلسه اول تصویب کردیم ایشان به کرمان سفر کنند. اما روز بعد عده ای از اعضا خواستار برگزاری جلسه فوق العاده و مخالف حضور ایشان در کرمان را شدند. در جلسه فوق العاده که بیش از سه ساعت نیز به طول انجامید مسوولیت برگزاری این جلسه را پذیرفتم و خوشبختانه این مراسم در دانشگاه شهید باهنر کرمان بدون هیچ گونه مشکلی برگزار شد به طوری که اقای مطهری در برگشت خود به ما گفت که شما از چه دار و دسته ای هستید که هیچگونه مشکلی پیش نیامد و به ایشان اعلام کردیم که هیچ دارو دسته و گروهی نداریم. ما بچه های جبهه و جنگ هستیم و ایشان نیز در برگشت خود در توییتی از شورای تامین استان و دادستان کرمان تشکر کردند.

استاندار سابق کرمان به خاطره سوم خود از جلسات شورای تامین اشاره کرد و گفت: در اعتراضات دی ماه سال گذشته، عده ای در شهرستان های کرمان، رفسنجان و سیرجان فراخوان حضور مردم را داده بودند. روز این واقعه به میدان کوثر شهر کرمان آمدیم و دیدیم عده زیادی در میدان حضور دارند و شعار می دهند. به فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان اعلام کردم که این افراد فرزندان ما هستند. شما اگر هم سنگ بخورید، حق ندارید به مردم معترض شوید. حق تعرض را ندارید. هر شب شورای تامین را در میدان کوثر در شهرداری منطقه 2 برگزار کردیم و همین صعه صدر ما باعث شد که در جلسه شورای امنیت ملی، از نوع اقدام استان کرمان تقدیر و تشکر کنند و حتی پس از 24 ساعت عده ای را که بازداشت کردیم با لطف رییس کل دادگستری استان کرمان آزاد کردیم.

رزم حسینی با تشکر از دکتر حسن روحانی رییس جمهور ادامه داد: ایشان همواره نسبت به بنده لطف داشتند. ایشان به بنده 2 پست وزارت صنعت و معدن و راه شهرسازی را پیشنهاد کردند که من پس از استخاره، این پست ها را قبول نکردم.

وی در ادامه با تشکر از دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور تصریح کرد: در ابتدا باید از ایشان تشکر کنم که استاندار بومی برای کرمان انتخاب کردند. ایشان به بنده استانداری های تهران، اصفهان و خراسان رضوی را پیشنهاد کردند که به ایشان اعلام کردم فعلا نمی توانم به دلیل مشکلات خانواده ام این سمت را قبول کنم.

رزم حسینی با تشکر از حمایت های دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور از استان کرمان و پروژه های متعدد و بزرگ اجرا شده در استان اظهار کرد: باید در اینجا از بزرگان اصلاح طلب و اصول گرای ملی کرمانی یعنی، مرحوم آِیت االله هاشمی رفسنجانی و موحدی کرمانی تشکر ویژه داشته باشم و بنده همواره از هر دو نفر برای توسعه استان کرمان مشورت می گرفتم و این دو عزیز نیز دلسوزانه به بنده کمک و مشورت می دادند.

پایان انتظار پنج‌ماهه کرمانی‌ها | فدایی بالاخره استاندار کرمان شد

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21346
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.