راه‌اندازی سیستم مدیریت هوشمند در دانشگاه جیرفت

احمد سلیمانی معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه جیرفت افزود: در راستای اجرای طرح مدیریت سبز دانشگاه، برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده که در حال اجرا هستند.

وی افزود: سیستم‌های برداشت آب و همچنین آب شرب دانشگاه به وسیله پمپ‌های زمینی تامین می‌شود و در راستای پدافند غیر عامل پمپ‌ها و منبع‌های ذخیره آب به وسیله حصار فلزی و دیوار چینی محصور شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سلیمانی تصریح کرد: در راستای استفاده بهداشتی آب شرب، سیستم تسویه آب راه اندازی شده است.

وی با بیان این مطلب که ساختمان‌های اداری و آموزشی دانشگاه بسیار فرسوده شده اند اظهار: در راستای بهره وری بالا و بالا بردن راندمان انرژی و همچنین حذف مسائل زیست محیطی سقف ساختمان‌ها از نوع آزبست سیمانی تعویض و سقفی از نوع آلوزینک و عایق پلی اورتان جایگزین آن‌ها شد.

وی همچنین از تعویض پنجره‌های تک جداره ساختمان‌ها خبر داد و گفت: در همین راستا پنجره‌ها و درب‌های قدیمی حذف و پنجره‌های دو جداره جایگزین شدند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که برای کاهش هدر رفت آب و استفاده از فاضلاب در دانشگاه در حال برنامه ریزی هستیم تصریح کرد: در همین راستا به دنبال احداث تسویه خانه مرکزی به منظور جمع آوری پساب و فاضلاب و توصیه آن برای استفاده در باغات و مزارع کشاورزی هستیم.

سلیمانی با اشاره به استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی در ایستگاه آموزشی و تحقیقاتی شهید بهشتی دانشگاه افزود: با برنامه ریزی و اجرای طرح آبیاری تحت فشار و همچنین احداث خط انتقال آب از چاه‌های آب کشاورزی به مزارع مصرف آب را تا حد زیادی کاهش داده ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23049
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.