رشد 47درصدی کشفیات مواد مخدر در استان

سردار حسین چناریان در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در کرمان با اشاره به عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در سال گذشته گفت که در استان شاهد تلاش روزافزون در همه عرصه‌ها بودیم و در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر نیروی انتظامی تلاش ویژه‌ای داشت و رشد 13 درصدی در سال قبل و رشد 47 درصدی در کشفیات مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال شاهد بوده‌ایم.
وی افزود که در شرایط امروز با توجه به تحولات سریع و تغییرات شتابانی که در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه در منظومه خانواده در حال ایجاد است، باید قرن حاضر را به‌عنوان دگرگونی‌های فزآینده و پیچیده حوزه فرهنگی اجتماعی بدانیم.
چناریان ادامه داد که یکی از نگرانی‌های جهانی، بحث مواد مخدر است و این‌که روز جهانی مبارزه با مواد مخدر تعیین‌شده نشان می‌دهد همه دنیا نسبت به آن دغدغه دارد.
وی با اشاره به آسیب مواد توهم‌زا، صنعتی و روانگردان‌ها خاطرنشان کرد که علیرغم این‌که قریب به یک قرن دنیا با مواد اعتیادآور مبارزه می‌کند، اما متأسفانه هم شاهد رشد نرخ شیوع و هم افزایش عرضه و مصرف مواد هستیم این یک بحران است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفته مواد مخدر امروز تبدیل به یک ابزار اقتصادی و سیاسی شده و چرخه مالی مواد مخدر در دنیا بیش از 1600 میلیارد دلار است.
وی گفت که پیوند میان قاچاق مواد مخدر و تروریسم و جرائم سازمان‌یافته نگرانی امنیتی در دنیا ایجاد کرده و کاهش سن و نرخ شیوع مصرف مواد در خانواده، زنان، افراد تحصیل‌کرده و نوجوانان موجب نگرانی است.
چناریان افزود که گستره مواد مخدر به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز کشیده شده و باید همه نسبت به این موضوع جدی و پرتلاش باشیم.

چناریان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری مجاهدانه تلاش کرده‌اند و شاهد کُند شدن نرخ شیوع بوده‌ایم و در درمان، کاهش آسیب، مشارکت و صیانت اجتماعی در استان کرمان تلاش‌های خوبی شده و دو سال متوالی در کشور جزو استان‌های برتر بوده‌ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12150
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.