زمینه آزادی ۱۸ مددجوی جرائم غیرعمد فراهم شد

به نقل از روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان، حجت الله موسوی در حاشیه جلسه هیئت امناء ستاد دیه استان کرمان گفت که جلسه هیئت امناء به منظور بررسی پرونده تعدادی از مددجویان جرائم غیرعمد استان کرمان برگزار شد که در این جلسه زمینه آزادی ۱۸ نفر از آنان فراهم شد.
موسوی قوام افزود که این تعداد از مددجویان غیرعمد مربوط به زندانهای کرمان، بافت، بم، جیرفت، کهنوج، رفسنجان و منوجان هستند که تعداد ۱۱ نفر محکومان بدهکار مالی و هفت نفر هم محکوم به پرداخت مهریه و نفقه هستند.
وی ادامه داد که کل مبلغ بدهی این تعداد از مددجویان بیش از ۲۱ میلیارد و ۲۰۷ میلیون ریال است که مبلغ دو میلیارد و ۹۶۶ میلیون ریال توسط ستاد دیه کشور، مبلغ یک میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال توسط ستاد دیه استان کرمان، مبلغ دو میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات قرض الحسنه بانک های عامل تامین شده و مابقی مبلغ گذشت شکات و توان پرداخت مددجویان است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفته از ابتدای سال جاری تاکنون ستاد دیه استان کرمان موفق به آزادی تعداد ۱۰۵ مددجوی جرائم غیر عمد از سطح زندانهای استان شده است که نسب به مدت مشابه سال قبل افزایش آزادی داشته ایم.
وی ادامه داد که همچنین در جلسات با نمایندگان کانون مساجد شهر کرمان و هیئت های مذهبی مقرر شد در بحث فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف جامعه در بحث مهریه و نفقه با ستاد دیه همکاری کنند.
موسوی گفت که در بحث اخذ رضایت شاکی و آزادی مددجویان غیرعمد هم قول همکاری با ستاد دیه استان توسط کانون مساجد داده شده است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان افزود که در حال حاضر تعداد ۲۶۵ مددجوی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان داریم که برای آزادی آنان حدود هفت میلیارد تومان نیاز است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14856
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.