فضای آموزش و پرورش باید به یک فضای واقعی تعلیم و تربیت تبدیل شود

حجت‌الاسلام‌  والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در آئین تجلیل از معلمان نمونه گفت: معلمان در سنگر تعلیم و تربیت در میدان دفاع از کشور و آرمان‌های انقلاب زحمات زیادی کشیدند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: معلم مرکز تعلیم است و باید کانونی باشد تا از آن بهره انسانی برده شود همچنین معلم یک مقام بسیار مهم و موثر است که می‌تواند منشاء خیرات و برکات در آینده جامعه باشد و یا اینکه با گفتار و حرکات خود یک انسان را به سقوط بکشاند.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: در گذشته به فردی معلم می‌گفتند که در تمام علوم و فنون فردی مورد توجه باشد بنابراین معلم باید به کانون اخلاص مسلح باشد و بداند که هر چه با اخلاص‌تر باشد برای خدا حرکت و قیام کرده است.

نماینده ولی فقیه در کرمان تصریح کرد: تعلیم و تربیت باید در زمینه‌های مختلف دارای اخلاص باشد و معلم وظیفه دارد در هر جایی که امر معلمی و تعلیم و تربیت را پذیرفت با اخلاص این کار را انجام بدهد و صرفا برای خدا کار کند.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه در کار مخلصانه نباید توقع پاداش و لوح تقدیر داشته باشیم افزود: کار معلم خیلی بیشتر از این مادیات ارزش دارد و با مادیات جبران نمی‌شود از این رو نباید شان و جایگاه معلمی را با مادیات دنیوی خدشه دار کرد اگر چه لازم است جامعه وظیفه خود در برابر معلم را انجام بدهد.

وی بیان داشت: معلم باید کانون امید و حرکت باشد و رفتار و گفتار معلم باید روح امید را به دانش‌آموز انتقال می دهد و باید فضای آموزش و پرورش را به فضای واقعی تعلیم و تربیت تبدیل کرد و افراد شایسته، متعهد و استاد دیده را در آن به کار بگیرید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27763
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.