فعالیت 70 هزار هنرمند صنایع دستی در کرمان

غلامرضا فرخی با اشاره به اینکه 20 خرداد ماه، هر ساله به عنوان روز جهانی صنایع دستی گرامی داشته می شود، افزود: این روز فرصتی مناسب برای معرفی و شناساندن صنایع دستی بومی هر منطقه به مردم است.

وی با تاکید بر اینکه صنایع دستی نمادی از فرهنگ، آیین و رسم و رسوم زندگی مردم مناطق مختلف کشور است، اظهار کرد: این نماد فرهنگی و اقتصادی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که خوشبختانه در چند سال اخیر با همکاری دستگاههای مربوطه حمایت از صنعتگران در دستور کار دولت قرار گرفته است.

فرخی با بیان اینکه همزمان با فرارسیدن روز جهانی صنایع ‌دستی و آغاز هفته صنایع دستی(20 تا 27 خرداد) ویژه ‌برنامه‌های متعددی در استان کرمان برگزار می شود، اظهار کرد: در این هفته بیش از 100 غرفه صنایع دستی در شهرستانهای استان با همکاری بخش خصوصی در محل اماکن تاریخی، ادارات و نمایندگیهای این اداره کل برپا می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان به بازدید از کارگاههای صنایع دستی سراسر استان توسط کارشناسان این اداره کل و همچنین افتتاح تعدادی کارگاه جدید صنایع دستی اشاره و تصریح کرد: در این هفته آئین تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی برگزار می شود.

فرخی به رونمایی از المان گلیم شیریکی پیچ سیرجان اشاره کرد و افزود: این ویژه برنامه و همچنین برپایی نمایشگاه سه روزه صنایع دستی با همکاری شهرداری سیرجان برگزار می شود.

آنطور که ایسنا می نویسد وی در پایان خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته صنایع دستی و همچنین فرا رسیدن سالروز ثبت جهانی ارگ قدیم بم با همکاری بخش خصوصی برپایی نمایشگاه صنایع دستی،موسیقی محلی و سیاه چادرهای عشایری را در محل ارگ قدیم بم خواهیم داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18107
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.