فک پلمپ 118 واحد قهوه خانه در کرمان

مهدی شفیعی ظهر امروز 6 خردادماه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات با تاکید برآنکه جامعه ما به سمت افزایش مصرف مواد مخدر سوق پیدا کرده، تصریح کرد: در سال 2009 مطالعاتی در خصوص میزان شیوع مواد مخدر در کشور انجام شد و 7 سال بعد در سال 2016 نیز مطالعاتی صورت گرفت که در این بازه زمانی 7 ساله شاهد افزایش 8 درصدی شیوع مصرف مواد مخدر در کشور هستیم.
بر اساس نوشته ایسنا وی ادامه داد: دنیا به این نتیجه رسیده است که هر ماده ای دارای حلقه بنزن باشد، باعث بروز سرطان خواهد شد لذا باید مدنظر داشت که تنباکو حاوی حلقه بنزن است.
مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که 25 درصد سلامت جامعه را وابسته به وزارت بهداشت است لذا باید کمپین‌های منع قوانین مواد مخدر راه‌اندازی کنیم، بیان کرد: ما اکنون فقط صرفا با مشکل اعتیاد مواجه نیستیم بلکه مواد ترکیبی با مواد مخدر باعث بروز سرطان‌ها و بیماری‌های مزمن ریوی می‌شوند.
همچنین “محمدعلی شهابی” مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمان نیز در این جلسه گفت: 118 واحد قهوه خانه درشهرستان کرمان داریم که به دادگاه معرفی که حداقل یکبار پلمب شده‌اند اما متاسفانه بعد از مدتی آنها فک پلمب شدند.
وی ادامه داد: 42 واحد در سال 96 و 2 واحد در سال جاری نیز پلمب شدند، شایان ذکر است که در سال 1395، 186 واحد قهوه‌خانه در شهرستان کرمان وجود داشت.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18022
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.