مدیرکل میراث فرهنگی: کشف ۵۹۰ قلم شی تاریخی طی یک سال گذشته در کرمان

به گزارش «کرمان نو» مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از ستاد یگان حفاظت  ترویج حفاظت و حراست از میراث های فرهنگی گذشتگان را حائز اهمیت دانسته و می‌گوید این اثار گنجینه گرانبهایی است که باید از آن‌ها محافظت شود.

محمود وفایی ترویج فرهنگ اهدا اقلام و اشیا تاریخی تویط مردم را مهم دانست و تاکید کرد که همکاری مردم و سازمان های مردم نهاد در زمینه بسیار مهم است.

او با توجه به ظرفیت های باستانی استانی کرمان به ویژه در مناطق جنوبی گفته در سال های گذشته شاهد اهدا کشفیات باستانی مردم به میراث فرهنگی بوده ایم.

وی بر لزوم افزایش همکاری های مردم و این مجموعه تاکید کرد و گفته این امر منجر به شناسایی و دستگیری سودجویان وارتقاء سطح حفاظت از میراث‌های تاریخی و فرهنگی استان کرمان می‌شود.

وفایی از برخورد جدی و قانونی با متخلفان و متجاوزان عرصه‌های فرهنگی و باستانی خبر داد و می‌گوید نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به صورت شبانه روزی از محوطه ها و آثار باستانی حفاظت می‌کنند.

او همچنین تعداد افراد مشغول  برای حفاظت از موزه ها، باغ موزه ها، بناهای تاریخی و محوطه های باستانی و گردشگری را ۲۰۰ نفر دانست که این افراد آموزش دیده و در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره کار سخت این افراد گفت: حقوق آن ها  با میزان زحماتشان تناسبی ندارد و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4770
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.