مشکلی برای پروژه انتقال آب در کرمان وجود ندارد

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی درباره آخرین وضعیت پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان گفت که در تقسیم بندی انجام شده، قرار است در بندرعباس آب شیرین شده و بخشی از آن برای شرب آنجا استفاده و مابقی برای استفاده صنعتی به گل گهر، مس و در ادامه به چادرملو استان یزد منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب منتقل می شود، افزود که هفته گذشته به اتفاق نمایندگان هرمزگان و یزد بازدیدی از سایت شیرین کن داشتیم که مخزن های ذخیره آب در حال کار بود و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

آیت اللهی موسوی تصریح کرد که بخشی از پکیج آب شرین کن خریداری شده و سازه زیر در حال اتمام است که آب از طریق ۶ لوله به قطر ۲ و نیم متر وارد مخزن می شود و هدف طرح در فاز اول ۵۰۰ میلیون مترمکعب پیشنهاد شده که بر این اساس لوله های بزرگ تری برای افزایش ظرفیت انتقال آب در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری بیان کرد که آب از دو نیم کیلومتری دریا آورده می شود و در آن منطقه بحث آب های زیرسطحی از دریاست که نمی شود راحت فنداسیون اجرا کرد و باید شمع، کارگذاری و سازه های سنگی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه سازه ذخیره آب شیرین ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت که انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان در مسیر ۸۰۰ کیلومتری صورت می گیرد که برای عبور لوله، عمده تملک مسیر انجام شده و حدود ۴۰۰ کیلومتر از پروژه در استان کرمان است، مجوزها صادر شده.  نماینده یزد قول داد مسئله ای که در این استان وجود دارد، حل شود.

آیت اللهی موسوی ادامه داد که امیدواریم با تامین مالی، طی دو سال آینده پروژه انتقال آب از خلیج فارس به بهره برداری برسد و مشکل آب شمال استان رفع شود.

وی تصریح کرد که در استان کرمان به دلیل همدلی ایجاد شده و اقتصاد مقاومتی، در آن بخش از کار که مربوط به استان کرمان است مشکلی وجود ندارد و مجوز محیط زیست هم صادر شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13659
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.