نام نویسی 65 هزار دانش آموز پایه اول از هفتم خرداد

عباس ضیاء اظهار کرد: متولدین نیمه دوم سال 91 و نیمه اول سال 92 که 6 سال تمام دارند برای حضور در پایه اول دبستان ثبت نام می شوند.
وی تاکید کرد: کودکانی که در روز اول مهر سال 92 نیز به دنیا آمده اند به صورت استثنا می توانند در پایه اول دبستان ثبت نام کنند.

به گفته وی: پیش بینی می شود امسال افزون بر 65 هزار نوآموز کلاس اول در مدارس استان کرمان ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود چهار هزار نفر از آمار دانش آموزان پایه اول ابتدایی را در کرمان دانش آموزان اتباع تشکیل می دهند افزود: آمار دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه اول امسال استان کرمان 62 هزار و 463 نفر بوده است.

ضیاء ادامه داد: سه هزار و 293 آموزشگاه و 15 هزار و 497 کلاس درس استان کرمان طی سال تحصیلی جاری به دانش آموزان پایه اول اختصاص داشته و امسال به تناسب ازدیاد آمار تعداد کلاس ها افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برخی از نیروهای معاونت ابتدایی طی سال جاری بازنشسته می شوند تصریح کرد: جایگزین این نیروها از طریق دانشگاه فرهنگیان و غیره تامین می شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش بیان کرد: تعداد مراکز پیش دبستانی را نیز طی امسال 2 هزار و 166 مرکز است و امسال ورودی دانش آموز پیش دبستان در مجموع 50 هزار نفر پیش بینی می شود و این تعداد در سال گذشته 48 هزار نفر بوده است.

وی عنوان کرد: نوآموزان بدو ورود به مدرسه در صورت نداشتن گواهی پیش دبستانی باید دوره یک ماهه پیش دبستان را پشت سر بگذارند.

ضیا گفت: طرح سنجش امسال از نیمه اول تیرماه تا 20 شهریور به مرحله اجرا در می آید همچنین والدین به محض ثبت نام فرزند خود در مدارس از طریق مدرسه نسبت به نوبت گیری در طرح سنجش اقدام و به پایگاه های سنجش مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28272
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.