پشت پرده پلمپ چهار رستوران و فست‌فود در کرمان| پای گوشت الاغ در میان نیست

شامگاه شنبه بود که علیرضا میرزاپور، بازپرس شعبه 15 دادسرای عمومی و انقلاب کرمان خبر داد که چهار واحد صنفی اعم از رستوران و مرکز تهیه غذای آماده (فست فود) بزرگ در شهر کرمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و جلوگیری از امحای عدله به صورت موقت پلمپ شدند.

اگرچه نامی از این رستوران‌ها از سوی میرزاپور برده نشد اما از آنجایی‌که این مراکز عرضه غذایی جزو رستوران‌ها و فست‌فودهای مشهور شهر کرمان بودند و مشتری زیادی داشتند، به سرعت نام‌شان در فضای مجازی بین کاربران دست به دست شد. مراکزی که در حوالی بلوار جمهوری اسلامی و میدان کوثر هستند.

در حالی که پلمپ این مراکز از شامگاه شنبه تا امروز ادامه داشته، این گمانه مطرح شد که یک بار دیگر پای گوشت الاغ به رستوران‌ها و فست‌فودهای کرمان باز شده. همانند اتفاقی که سال 91 در برخی مراکز عرضه غذایی کرمان رخ داد و چندین تن گوشت الاغ در قالب گوشت گوسفند و گوساله به مردم قالب شده بود.

یک منبع آگاه در گفت و گو با «کرمان نو» اما این موضوع را تکذیب می‌کند.

او می‌گوید که دلیل پلمپ شدن این مراکز وجود نقص بحرانی بوده و اصلا اثری از گوشت الاغ در این رستوران‌ها و فست‌فودها وجود نداشته است.

نقص بحرانی در مراکز عرضه غذا به مواردی گفته می‌شود که مستقیما سلامت مردم را تهدید کند.

اگر در مرکز عرضه غذایی نقص بحرانی وجود داشته باشد، دستور پلمپ موقت تا زمان رفع نقص صادر می‌شود.

این نقص می‌تواند ایراد در نگهداری مواد غذایی (مثلا مشخص نبودن دمای یخچال برای نگهداری گوشت)، نداشتن دسترسی به آب سالم، رعایت نکردن بهداشت از سوی کارکنان، استفاده از رنگ‌های خوراکی غیرمجاز، ضد عفونی نکردن سبزیجات، استفاده از مواد اولیه ناسالم (مثل مواد غذایی تاریخ گذشته) و یا استفاده بیش از حد استاندارد از روغن برای سرخ کردن باشد.

علاوه بر پلمپ شدن چهار مرکز عرضه غذایی بزرگ در شهر کرمان، شامگاه یکشنبه هم دو رستوران بزرگ به دلیل وجود نقص بحرانی در ماهان پلمپ موقت شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=16434
2 نظرات
  1. آبسردکن سه شیر می گوید

    مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

  2. طراحی کافی شاپ می گوید

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.