پل سیدی بالاخره افتتاح می شود

این خبر را معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان داد.

آنطور که مهر نوشته محمدعلی قنبری با بیان اینکه تملک‌های محدوده‌ پل به‌عهده‌ شهرداری منطقه یک است، گفت: تملک‌های املاک جنوب غربی و شمال شرقی پل توسط شهرداری منطقه یک انجام شده و برای تملک املاک جنوب شرقی پل در حال مذاکره هستند.

وی در خصوص هزینه‌های ساخت پل شهید بهشتی نیز بیان کرد: با توجه به اینکه آسفالت و جدول‌گذاری پیرامون پل هم در دستور کار قرار گرفته، اجرای این پل حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان هزینه داشته است.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان با بیان اینکه در طرح اولیه‌ای که مشاور ارائه کرده، ظاهراً این پل، سه لوپ هم داشته است، گفت: اما در مقطعی شهرداری زمین‌های این محدوده را واگذار کرده و مردم هم پروانه‌ ساختمان گرفته ساخت‌وساز کرده‌اند؛ بنابراین، تملک این املاک و تخریب آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

قنبری در رابطه با اینکه آیا عدم اجرای لوپ‌ها، به لحاظ ترافیکی مشکلی ایجاد نمی‌کند، گفت: در این رابطه وقت زیادی گذاشته شد تا طرحی اجرا شود که چراغ فرماندهی در محدوده‌ زیر پل وجود نداشته باشد که در نهایت به این نتیجه رسیدیم زیر پل به شکل یک میدان عمل کند و پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد ترافیک به بالای پل منتقل می‌شود، در پایین پل با مشکلی روبه‌رو نمی‌شویم و شاید فقط عصرهای پنج‌شنبه و جمعه به‌دلیل حرکت مردم به سمت کوهپایه، اندکی تعلل در حرکت خودروها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه نورپردازی زیر پل شهید بهشتی هم در دستور کار است و به‌زودی زیر پل نورپردازی خواهد شد، گفت: زیباسازی زیر پل نیز به‌تدریج توسط شهرداری منطقه یک انجام خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان از انجام ۴۵ هزار مترمربع آسفالت و ۱۰ کیلومتر جدول‌گذاری در روی پل و محدوده‌ آن خبر داد و گفت: حدود ۶۰ درصد کار ساخت پل شهید بهشتی، تا ابتدای امسال و طی مدت هفت‌سال انجام شده بود و ۴۰ درصد باقی‌مانده، در پنج‌ماه گذشته انجام گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19600
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.