کشف محموله 40میلیارد ریالی مواد مخدر در فرودگاه بم

محمد ضیاالدینی گفت: یک باند قاچاق مواد مخدر از قاچاقچیان این بار قصد داشتند از طریق کارتن های خرما محموله 50کیلوگرمی شیشه را به پایتخت منتقل کنند.
وی در اینباره اظهار کرد: یکی از سرکردگان قاچاق مواد مخدر به همراه چهارنفر از پرسنل فرودگاه بم و همچنین دو قاچاقچی دیگر که در پوشش مسافر قصد سوار شدن در پرواز را داشتند بازداشت شده اند .

دادستان بم تصریح کرد: پس از انجام چندین ماه کار منسجم اطلاعاتی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان، مشخص گردید یک گروه از سوداگران مواد مخدر به صورت سازمان یافته و باندی قصد حمل و جا به جائی مواد مخدر از نوع شیشه به صورت عمده از فرودگاه بم و از طریق هوائی به پایتخت را دارند .

وی بیان کرد: تحقیقات اولیه از متهمان بیانگر این مطلب است که این محموله مواد مخدر شیشه که از نوع بسیار مرغوب می باشد در لابراتورها و آزمایشگاه های پیشرفته در کشور افغانستان تولید و قاچاقچیان از طریق مرزهای شرقی کشور وارد استان کرده اند.

ضیاالدینی افزود: ماموران اداره اطلاعات بم با اشراف اطلاعاتی کامل برای مدت طولانی باند فوق را تحت تعقیب و مراقبت قرار داده بودند تا اینکه با حصول اطمینان از حمل مواد و انتقال آن ها به فرودگاه جهت ارسال به پایتخت،افسران اطلاعاتی وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: طی تحقیقات انجام شده از آن ها سایر ایادی و شرکا جرم نیز شناسایی و یک نفر که واسطه مرتکبین در ارسال و انتقال مواد بوده در کرمان شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان بم می گوید: با توجه به اینکه سوداگران موادمخدر از طرق مختلف نسبت به حمل و ارسال موادمخدر اقدام می کنند و از هر گونه خلا انتظامی حداکثر سوء استفاده را می نمایند، پیشگیری از وقوع بزه های مشابه در ترمینال های مسافری و باری اعم از زمینی ،هوایی و دریایی مستلزم افزایش حساسیت در کنترل اشخاص و محوله های باری از طریق واحد های انتظامی ، حراست و حفاظت یگان ها بوده تا با پایش اطلاعات و همچنین کنترل دقیق مسافرین و محموله ها از وقوع چنین بزه هایی پیشگیری شود .

وی از مسئولان حراست ادارات و ترمینال ها و سایر مراجع ذی مدخل در خواست کرد: در انجام وظایف مربوط نظارت دقیق تری بر پرسنل زیر مجموعه داشته تا با توجه به تهدیدات بالقوه ناشی از سود کاذب حاصل از مواد مخدر وارد این عرصه نشده و ضمن صیانت از پرسنل زیر مجموعه و پیشگیری از وقوع جرائم ، آثار سوء ارتکاب جرائم در جامعه کاهش یابد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28198
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.