یکی از محورهای توسعه استان کرمان گردشگری است

ابوالقاسم سیف الهی جمعه شب در آیین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی منطقه پنج استان‌های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان گفته است: میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان دوران خوبی را طی می‌کند و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در هر ۲۳ شهرستان یکی از محورهای توسعه و رشد، گردشگری و صنایع‌دستی است.
وی گفت: در این دوره بسیاری از ساختمان‌های تاریخی از زیرخاک بیرون آمده و لاشه‌هایشان برای نسل‌های جدید احیا می‌شود.

معاون استاندار با اشاره به برگزاری این جشنواره در مجموعه تاریخی یخدان مؤیدی گفته است: اکنون‌که در این مکان نشسته‌اید اگر خوب گوش فرا دهیم صدای تاریخ را خواهیم شنید.

وی پشتیبانی‌های ویژه استاندار کرمان از حوزه میراث فرهنگی و گردشگری مانند طرح خبر بافت را قابل‌تقدیر دانست و اضافه کرد: بخش‌های گردشگری دیگری چون هنزا و کلوت نیز از طرح‌هایی هستند که به بهره برداری می‌رسند و می‌توانند مکملی برای آینده استان باشد.

سیف الهی با اشاره به اینکه درگذشته مردم از تمامی داشته‌هایشان برای خلق هنر استفاده می‌کردند، گفت: درگذشته نه چندان دور استان هشت با محوریت کرمان یزد و سیستان و بلوچستان و هرمزگان تعیین‌کننده سرنوشت کشور بود و امیدواریم با نزدیکی روحی و سلایق و گویش که بین استان‌های هم‌جوار ما است بتوانیم در کشور اثرگذار باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=8165
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.