آغاز برداشت نوبرانه انار از باغ‌های ریگان

رسول بخش‌بامری می‌گوید که برداشت انار نوبرانه از ۱۰۰هکتار از باغ‌های بخش گنبکی این شهرستان آغاز شده است. وی پیش‌بینی کرد از هر هکتار دو تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

به گفته بامری خشکسالی‌های چند سال اخیر در شهرستان سطح محصول انار  را کاهش داده است. ولی انار کشت شده در شهرستان در تمام باغ‌ها وجود دارد که به جز ثمردهی محصول بر زیبایی آن افزوده است.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان انواع انار این شهرستان را کیوانی و محلی و بومی منطقه اعلام و گفت که شهرستان ریگان در شرق استان به‌عنوان شهرستان برتر در زمینه تولید انار است.تعدادی از کشاورزان ریگانی به‌صورت الگویی کشت انار را در باغ‌های خود انجام داده‌اند که بهترین و باکیفیت‌ترین محصول برداشت شده است.

بامری توصیه کرد که با توجه به اینکه شهرستان ریگان تک محصولی می باشد، کشاورزان ریگان به کشت دیگر محصولات روی آورند. بنا به اظهارات وی امسال تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کشاورزان جهت خرید ادوات کشاورزی قرار داده خواهد شد .

هر چند اخیرا اخباری که از ریگان در رسانه ها منتشر میشد خبر از مشکلات مردم ریگان از جمله هجوم ریگ و عقربها داشت. امیدواریم با اعلام این خبر خوب زین پس اخبار بهتر از این شهر منتشر شود. با همت مسئولین محلی روستاهای در هجوم عقربها سمپاشی شوند و خاطر هم استانیهای ریگانی کمی آسوده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12386
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.